Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rear en Top fans vervangen in de Antec P182

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de fans(top en rear) in mijn P182 vervangen door Noctua fans.
Nu zie ik in de P182 dat deze fans verbonden zijn met twee driestanden switches aan de achterkant van mijn case.
Ik neem aan dat ik deze switches dan niet meer kan gebruiken omdat er een draadje rechtstreeks naar de fan gaat. Is dit inderdaad zo?
Zo ja, kan ik ze dus er af halen.

graag jullie ervaringen...

gr. Philip

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Jep, die switches kun je er zo uit halen, ze zitten inderdraad in het draadje naar de fan, dus behalve als je gaat zitten solderen, zul je ze er uit moeten halen (dat kan dus zonder moeite, ze zitten er volgensmij gewoon los in). Als je ze door noctua's vervangt zul je ze waarschijnlijk ook niet nodig hebben, want die zijn stiller dan de standaard fans op de laagste stand.

[ Voor 9% gewijzigd door XplodingForce op 19-05-2008 21:24 ]

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bevestiging! Ik ga gelijk aan de slag.

O ja, nog één vraag:

Heeft het voordelen als ik deze twee fans op het moederbord aansluit of gewoon, net als nu, op een molex aansluiten?

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
Als je fans op het moederbord aansluit kan je de RPM uitlzen dmv de ingebouwde sensor. Sluit je ze aan op een molex dan kan het niet.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En als je wat mazzel hebt, dan kan je moederbord zelf de snelheid regelen, bijv dmv Speedfan (tip: google ;)).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ! Nu ga ik echt aan de slag(met een gerust hart)

Ik laat het resultaat wel weten hier.
RealTemp geeft nu idle 46,37,39,45 (Q9300 op 3.3GHz) dus ben benieuwd wat het gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de Noctua's zitten er (eindelijk) in! Er uit halen was een eitje maar het inbouwen?

Er zitten van die rubberen "piemeltjes" bij die ik voor geen meter goed kon bevestigen dus toen de, bijgeleverde, schroeven maar gebruikt. Deze moest ik wel even voordraaien want schroefdraad vind je niet in zo'n fan. Al met al met de nodige vloeken stevig kunnen bevestigen.
Toen kwam het leukste, de boel verbinden met het moederbord. Eén stekkertje kon ik goed bij maar die andere zit natuurlijk weer op een plek waar je zo wat niet bij kan. Het Asus P5E moederbord heeft nl. heel wat aluminium/koper er op zitten plus dat de aansluiting ook nog eens vlak bij m'n Scythe Infinity "koeltoren" zit.
Verder moest ik ook de geluidskaart uitbouwen anders kon ik er op zeker niet bij. Die geluidskaart er maar gelijk uit gelaten omdat ik een externe M_Audio kaart heb.

Maar goed, ik kan weer trots zijn met mijn twee linkerhanden en m'n vriendin ook weer blij dat ik nu weer rustig ben. O-)

RealTemp geeft nu idle 46,36,38,44 aan. Ik vind trouwens 10C verschil tussen core 0 en 1 wel erg veel of is dit normaal bij een 45nm processor?
Iemand een idee hierover?

gr. Philip

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

heb ze ook vervangen met die 'piemeltjes', gewoon hard trekken (lol) en de juiste kant boven gebruiken. maarjah, nu ze zitten laat het maar zo.

en eerst fans in bouwen en dan pas de hardware, maargoed als het nu allemaal zit is het ook OK :P

[ Voor 26% gewijzigd door Rebels op 20-05-2008 04:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:57:

RealTemp geeft nu idle 46,36,38,44 aan. Ik vind trouwens 10C verschil tussen core 0 en 1 wel erg veel of is dit normaal bij een 45nm processor?
Iemand een idee hierover?

gr. Philip
Echt niemand?

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
Wat je hiervoor kan proberen is je cooling vlakken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/51 kijk daar even rond en gebruik de zoek functie! Waarschijnlijk is je vraag daar al beantwoord.

grtz

[ Voor 51% gewijzigd door msicaron op 22-05-2008 08:02 ]

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Of het is een zogenaamde "sticking sensor", daar kun je ook op testen met realtemp. Een sticking sensor is een sensor die niet verandert als de processor onder load komt, dus die gewoon stuk is, komt bij de 45nm processors vaak voor.

Everybody lies

Pagina: 1