NAS of USB externe hdd?

Pagina: 1
Acties:

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo!

Ik heb een nieuwe externe harde schijf nodig omdat de hdd die ik nu gebruik veel te klein is. Ik zoek een harde schijf van minimaal 250GB. Alleen, ik heb nog een ouderwetse pc die usb 1.1 gebruikt in plaats van usb 2.0. Is het verstandig om een NAS te kopen in plaats van een USB? Het probleem is dat NASen toch wel een stuk duurder zijn en ik niet zo veel te besteden heb.
Ik had de LaCie Ethernet Disk mini 500GB in gedachte, of is dit niet zo'n goede keus? Of is het misschien handiger om usb 2.0 in mijn computer in te bouwen (als dat uberhaubt mogelijk is) en gewoon een usb hdd te nemen?

bvd,

Mas

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je wil echt niet usb 1.1 icm een hd gebruiken

als je een nas te duur vind koop dan gewoon een pci kaart mer een paar usb2.0 sloten erop
zelf zou ik wel een nas willen hebben ja .. maar idd ze zijn gemiddeld iets te duur "voor de heb"

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 19-05-2008 20:54 ]

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt voor een tientje al een USB2 kaartje pakken, dat zal wel wat sneller zijn dan USB1.1.
Als een NAS voldoet aan je eisen kun je die natuurlijk ook altijd nemen, die dingen zijn immers makkelijk in het netwerk te hangen en makkelijk te gebruiken voor meerdere pc's.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 00:45
Een combi van beide is ook mogelijk natuurlijk, USB 1.1 is wel huilen met de pet op bij grotere bestanden.

Ik heb hier sinds recent een CH3WNAS500 staan, heeft USB, GBIT en zelfs WIFI en nog wat leuke dingen.

Had hem even nodig en mag binnenkort weg, wellicht dat die spoedig hier te koop aangeboden wordt.

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Heel erg bedankt allemaal, ik zal er over denken :)

Yippie, kan je me een berichtje sturen over wanneer je je NAS HDD gaat verkopen? Ik heb eventueel interesse.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 00:45
Geen probleem, je mail is niet openbaar, heb je toegevoegd als buddy.
Je mag me zelf ook mailen met een bod, kan vanaf volgende week weg.
Pagina: 1