Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[gamepad] Thrustmaster gamepad heeft connectieproblemen

Pagina: 1
Acties:

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
Mijn pas gekochte Thrustmaster Dual Analog 3 gamepads (2 stuks) doen vreemde dingen op mijn systeem. Als ik de usb-plug aansluit dan hoor ik het geluidje van windows dat er een usb apparaat is aangesloten (zoals het hoort) Open ik het spel PES2008 en druk ik een knop in op de gamepad dan blokkeerd het spel even een seconde en hoor ik het Windows geluidje van een usb apparaat dat wordt uitgeplugt en meteen erna het geluidje van het inpluggen.
Ik had dit probleem ook eens gehad bij Fifa08 maar daarna werkte het goed maar nu dus ook niet meer. Als ik het controlpanel open in Vista, van spelbesturingen, dan is het hetzelfde liedje als bij PES2008. Constante connect/disconnect. Ik heb mijn gamepad ook even geprobeerd bij een NES emulator en daar is niets aan de hand. De controls werken prima zonder haperingen. Waar kan dit aan liggen? De gamepads waren btw maar €7 p/s maar als ze werken zijn het prima dingen.

• GodDamage
Net nog even getest met een aantal Nintendo emulators en met Fifa08 en beide werken gewoon goed. Het probleem doet zich alleen voor met PES2008, het configuratiescherm en met Everest als ik de eigenschappen van DirectX Inbrengen (slechte vertaling in het NL van "inputs") bekijk. Hier staat de gamepad ook bij namelijk. Is het een DirectX probleem misschien?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gebruik je een usb hub ? waarchijnklijk niet powered ...

Iperf

• GodDamage
fish schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:15:
Gebruik je een usb hub ? waarchijnklijk niet powered ...
Nee geen hub en het maakt ook niet uit of ik de front usb of direct op het moederbord inplug.

edit Deze gamepad is dus niet 100% compatible met Vista. Op mijn andere pc en laptop, die beide onder XP werken, is er niets aan de hand. Vooralsnog heb ik dit probleem alleen met PES2008 onder Vista en dus bij het configuratiescherm. Bij PES2008 werkt de gamepad op mijn XP desktop prima.

[ Voor 124% gewijzigd door GodDamage op 29-05-2008 16:38 ]

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is hij volgens de specificaties wel Vista compatible? En heb je de laatste drivers?

• GodDamage
Regeneration schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:04:
Is hij volgens de specificaties wel Vista compatible? En heb je de laatste drivers?
Ja volgens de website van Thrustmaster werkt de pad onder Vista. http://www.thrustmaster.c...ProductID=27&PlatformID=5

Het lijkt me niet een probleem met de drivers aangezien het plug & play is. Waarschijnlijk gewoon niet 100% compatible.

• GodDamage
Ook zonder aangesloten gamecontrollers heb ik het probleem onder conf.scherm/spelbesturingen dus het lijkt me niet aan de Thrustamaster te liggen maar aan (mijn?) Vista installatie. Ik zoek nu de oplossing in een andere hoek dus.
Pagina: 1