Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 14:03
Hey allemaal,

ik heb sinds gister in mijn windows 98 systeem een tweede hd gezet van 20 GB. de primaire hd was maar 2 GB dus het werd tijd voor wat meer ruimte en ik had deze nog liggen.

De schijf wordt herkend door windows 98 omdat in apparaatbeheer er twee schijven staan. Echter staat deze niet in deze computer en kan ik hem ook niet aanspreken voor gebruik. Nu weet ik dat bij windows xp de schijf eerst geformatteerd dient te worden alvorens je hem kan gebruiken en in XP weet ik ook hoe dat moet, via systeembeheer, computerbeheer en vervolgens opslag.

het probleem is nu dat ik dit niet in windows 98 kan vinden en geen flauw idee heb hoe ik deze hd dan toch kan formatteren en hem gebruiken.

Alvast bedankt,
Yni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Met fdisk moet 't kunnen.
Staat als goed is op installatie cd, mischien wel in de windows map, en anders op opstart floppy.

Bootdisk.com is ook een optie om fdisk te kunnen vinden ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Raven op 19-05-2008 19:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 12:51
open een dosbox (start, uitvoeren, cmd)
fdisk (enter)
optie 5 oid (in ieder geval de andere disk kiezen...)
optie 1,1,1,1 oid (maken partitie)
dan zie je hem wel in deze computer en kan je format geven

LET OP DAT JE KIEST VOOR NIEUWE PARTITIE op de juiste schijf (en niet spontaan je oude schijf wist)
Raven schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:36:
Met fdisk moet 't kunnen.
Staat als goed is op installatie cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:44
HamsterDance2 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:38:
open een dosbox (start, uitvoeren, cmd)
fdisk (enter)
optie 5 oid (in ieder geval de andere disk kiezen...)
optie 1,1,1,1 oid (maken partitie)
dan zie je hem wel in deze computer en kan je format geven

LET OP DAT JE KIEST VOOR NIEUWE PARTITIE op de juiste schijf (en niet spontaan je oude schijf wist)

[...]
cmd werkt niet onder windows 98 het moet command zijn
fdisk werkt niet vanuit een commandbox. Je zal naar msdos modus moeten, via start afsluiten naar msdos.

Als je al wel een letter kunt zien onder windows 98 kun je deze via het format commando formateren.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gaat hier niet specifiek om een hardeschijf of controller, maar om het configureren/patitioneren van een hardeschijf onder Windows, daarom gaat dit topic naar: Windows Clients

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/