[iPod touch] Accu laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Een maand geleden heb ik een touch gekocht (8gb) en nu doet hij vrij weinig meer.
Ik heb hem gister op de lading gezet en vanochtend was hij nog niet op de helft van het groene balkje.

Ik heb er http://www.toppe.nl/apple.jpg er even een plaatje van gemaakt (met dank aan de apple) handleiding.

Het lijkt wel of hij niet meer oplaadt, maar wat kan ik doen? software is al terug gezet, alleen versie 1.1.4 (Met software update) jammer dat je deze niet kan verwijderen.

Tevens, staat er boven in wel een klein accutje met een bliksem schicht er in (oid?)

Owja, vergeten. Het draait op Windows Vista en de nieuweste iTunes.

Aangesloten op USB 2.0... Ook een andere poort geprobeerd, mocht tot heden niet baten.

Wie o Wie

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 19-05-2008 19:30 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:29
Ik weet dat bij Apple de accu niet onder de garantie valt, maar ik zou toch even terug gaan, heb je hem toevallig bij een apple store gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nee,

Maar wat jij zegt klopt deels, alleen tegenwoordig zijn ze verplicht om 6 maanden garantie te geven op accu's etc.

Ik wil niet terug, ben ik hem 4 weken kwijt. Dit kan toch niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Accu kan prima doodgaan in zo'n korte tijd, valt een beetje onder het pech hebben maar is mij ook wel gebeurd met een telefoonbatterij. Dat je hem vier weken kwijt bent (valt volgens mij wel mee...) zodra er iets met garantie moet gebeuren wist je van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of die accu wel dood is, dat kun je met deze info nooit zeggen. Heb je al gekeken of de connector wel schoon is? Als die contactjes een beetje vuil zijn kan de oplader niet goed contact maken en laadt hij dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Oke dat wist ik niet, wel beter, en reëeler!

Verder, ik ben hem liever dan 4 weken kwijt, dan als er zelf aan gaan klooien, waardoor je garantie van 1 jaar vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Herelam,

Het rare is dat het bliksem ding in de kleine accu (rechts boven in) er wel staat, gister had hij het zelfde display (ook zonder dat icoon) en toen lade hij wel op, maar half...

De connector net schoongemaakt en ook geprobeerd met de oude kabel (die bij de mini:$ zat) ook daarbij werkt hij niet naar behoren.

Wel raar, ik vermoed ook niet dat de accu dood is maar eerder lam ofzo, omdat hij ook nog 3 minuten weer leeg was.

Echt raar niet, snel leeg, lang laden... Bekend probleem?

Toch vreemd dat hij ook in itunes niet word herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan best zijn dat de pinnetjes van de connector voor het laden anders zijn dan de pinnetjes die de lader herkennen. Vaak lijken de pinnetjes schoon maar zijn ze dat toch niet, ga er anders even met een tandenborstel overheen of probeer de stekker voorzichtig ietsje heen-en-weer te bewegen en kijk of hij gaat opladen. Je kan de Touch ook even resetten, misschien dat er softwarematigs iets fout zit.

Om hem in iTunes werkend te hebben moet de accu volgensmij tot een bepaald minimum zijn opgeladen, vandaar dat hij denk ik niet wordt herkend op dit moment.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een mooi scherm met 't itunes logo + aansluitkabeltje in beeld, ik moet hem nu gaan herstellen maar dan krijg ik een 1604 error code...

Helaas, volgens mij heeft me vriendin hem uit z'n dock gehaald tijdens herstellen... Broking lijkt me niet omdat alle functies wel werken...

Verder kijken, het is een begin:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem, zoek even op google. Mogelijk lost dit artikel van Apple het op: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Wanneer je bezig bent met het flashen van je Ipod touch of Iphone (of wat dan ook), dan is het domste wat je kunt doen, hem los koppelen.
Ookal lijkt hij vast te lopen.
Maar achteraf is altijd makkelijker.

http://discussions.apple....readID=1245008&tstart=121

Verder:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Haha,

leg dat maar eens aan vrouwen uit (niet slecht bedoeld, is gewoon de waarheid?). Maar goed ben nu bezig met het opnieuw downloaden van de software-update, volgens mij moet ie het dan gaan doen.

Mocht dit niet werken, huur ik een hummer pleur ik het er over en rijd er overheen. Kijken of hij dan nog steeds heel is.

Nee alle gekheid op een stokkie, ik snap het echt niet, van uit het ene moment op het andere: dood!?.

Ik vermoed, dat het software matig is met die accu... Duim ff voor me;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een maand oude iPod touch hebt, waarvan de accu niet goed werkt is dan niet het eerste waar je aan denkt om ermee terug te gaan naar de winkel in plaats van er met een Hummer er over heen te gaan rijden? Een Apple Premium Reseller heeft een iPod binnen 48 uur voor je gerepareerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daedalus schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:00:
Als je een maand oude iPod touch hebt, waarvan de accu niet goed werkt is dan niet het eerste waar je aan denkt om ermee terug te gaan naar de winkel in plaats van er met een Hummer er over heen te gaan rijden? Een Apple Premium Reseller heeft een iPod binnen 48 uur voor je gerepareerd.
al dan niet een nieuwe voor je die je meekrijgt ter vervanging van je oude toestel.

gewoon teruggaan naar of de winkel of een apple reseller

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wiethoofd,

Ik werk bij de winkel van aankoop, geloof me om ruilen doen ze tegenwoordig niet meer, dit vanwege het feit dat ipod's zeer kras gevoelig zijn.

Er zit volgens mij niets anders op door er met een hummer over heen te rijden ofzo...

Edit: Net met Apple gebeld, (Premium reseller) duurt minimaal 3 weken als ze de onderdelen op voorraad hebben. Tevens probeerde hij mij een net adapter aan te smeren, heb ik al maar eens even testen, kan ook een defecte usb poort hebben.

Even testen:)

Werkt niet, helaas

[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 20-05-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zo,

Hij heeft nu 2 dagen op de lading gestaan, hij is nu eindelijk 'normaal' vol, nog steeds niet helemaal maar iemand die ik sprak zei dat het inderdaad wat langer duurt zodra hij HELEMAAL leeg is geweest (wat ook het probleem was in dit geval)

Mocht dit niet werken, stuur ik hem vamiddag direct weg naar de reparatie service. Gratis nieuwe accu, hopelijk schieten ze nu wel eens op...!:)

Watnog wel vreemd is, normaal zie je rechts boven in dat accu icoon, ik zie nog steeds nu een batterij staan met een stroomplug er in... Teken dat hij opgeladen moet worden, terwijl hij nu zelfs bijna helemaal vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03
Toppe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:03:
Watnog wel vreemd is, normaal zie je rechts boven in dat accu icoon, ik zie nog steeds nu een batterij staan met een stroomplug er in... Teken dat hij opgeladen moet worden, terwijl hij nu zelfs bijna helemaal vol is?
Batterij met stroomplus is 't teken van 'aangesloten op lader én vol' ;)

Overigens heb ik m'n iPod ook voor garantie teruggestuurd vorige week en ik kreeg binnen 4 werkdagen een gloednieuwe; 't hoeft dus echt geen 4 weken te duren!
Pagina: 1