Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FLASH] Inlezen XML in flash

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Beste tweakers,

Ik wil door middel van buttons de data van xml data inlezen.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?> 
- <root>
- <Social_network>
  <id>1</id> 
  <Image>hyveslogo.jpg</Image> 
  <Name>Hyves</Name> 
  <Volume>10</Volume> 
  <Country>The Netherlands</Country> 
  </Social_network>
- <Social_network>
  <id>2</id> 
  <Image>myspacelogo.gif</Image> 
  <Name>MySpace</Name> 
  <Volume>30</Volume> 
  <Country>United States</Country> 
  </Social_network>
  </root>

Nu wil ik elk id met een aparte button kunnen aanroepen, in dit geval dus twee buttons. De buttons moeten eigenlijk de afbeelding zijn die staat als 'image' (bijv. myspacelogo.gif). De afbeeldingen uit het xml bestand moeten dus de daadwerkelijke buttons worden ipv een grijze button met de name erop.

De FLA file is hier te vinden.

Ik hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt! Groet,Timmeah

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als de buttons al een afbeelding moeten bevatten, die je uit een XML-bestand haalt, kan het natuurlijk niet zo zijn dat je het XML-bestand pas 'dmv die buttons' kunt inlezen...

ofwel, wat wil je nu precies bereiken...?
wil je dat er bij het laden van een flash-movie al twee buttons gegenereerd worden op basis van de 'Social_network'-childnodes die dan de afbeelding die als 'image' childnode gedefinieerd is

dat is redelijk standaard actionscript werk en iedere tutorial omtrend het gebruik van het xml-object en inlezen xml-data zal je daar verder mee kunnen helpen:
het inlezen van xmldata en dan doorlopen van childnodes en uiotvoeren van Attachmovie en loadMovie op basis van uit de XML gehaalde informatie.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen