KPN én bbned op één adres?

Pagina: 1
Acties:

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Ik wou hier eerst geen nieuw topic voor openen, maar omdat niemand mij hier antwoord op heeft kunnen geven probeer ik het toch in een nieuw topic (ik heb ook zitten googlen op meerdere termen, maar geen resultaat..)

Mijn vraag is redelijk kort en simpel (naar mijn idee): Kan ik een ADSL abonnement via bbned náást een lopende KPN abonnement op één adres nemen?

We hebben hier nu InternetPlusBellen aangeschaft maar dat gaat maar tot bepaalde snelheden, waar je ook nog eens veel voor moet betalen. Dus zitten wij te denken om Alice Easy te nemen, dan zouden we dus twee verschillende ADSL abonnementen hebben zodat mijn moeder gebruik gaat maken van het Planet Internet abo, en mijn vader en ik van Alice Easy. Alvast bedankt voor het lezen :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Simpel: nee, kan niet.

edit: toch even nuanceren, als je 2 lijnen op één adres hebt kan het in principe wel, maar normaal gesproken heb je er maar eentje :)

[ Voor 75% gewijzigd door Wortelsoep op 19-05-2008 17:37 ]

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

zoals hierboven beschreven, ja wel op zelfde adress, maar niet op zelfde lijn.

Er worden in het ISRA punt standaard 2 lijnen opgelevert. Je kunt een nieuwe lijn aanvragen (volgens mij ook via allice) Je betaalt dan wel om en nabij de 10 euro extra per maand voor het "huren" van de lijn.

Bij mijn oudjes ook zo gedaan, 1 voor prive, 1 voor zakelijk. Is geen probleem verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Four op 19-05-2008 17:41 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:26
Bij Alice betaal je geen kaalkoperkosten, alleen éénmalig €75 (als ik het goed heb) voor het aanvragen van de nieuwe lijn. En dan kan je dus prima 2 ADSL-aansluitingen naast elkaar hebben.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Wilko schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:36:
edit: toch even nuanceren, als je 2 lijnen op één adres hebt kan het in principe wel, maar normaal gesproken heb je er maar eentje :)
Normaal geproken heb je er juist 2.
De vraag is of er nog ruimte is in de centrale om de 2e ook aan te sluiten.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 21:50
Ik heb hier ooit een offerte voor laten maken door KPN:

Als je dus een huis hebt met 2 koperlijnen dan kost het activeren van de 2e lijn 60 euro. Neem je hier geen KPN abonnement op dan betaal je aan je internetprovider 10 euro extra p/mnd(Non-Line-Sharing).

Hoe kun je zien of je 2 koperlijnen heb, nou in je meterkast komt uit je israpunt 2 aansluitingen, bel KPN even die kunnen zien of de 2e aansluiting actief is. Zo niet, dan moet er dus een 2e lijn aangelegd worden, denk hierbij aan graafwerkzaamheden. Dit wilde KPN voor mij doen mits ik een abonnement bij hun afnam voor 500 euro, deed ik dat niet dan koste mij dat 800 euro.

Kort overzicht:

Activering lijn 2: 60 Euro
Graafwerkzaamheden: 800 Euro
Aanvraag werkzaamheden: 50 euro

Een erg hoge prijs, voor die prijs kan ik net zo goed gelijk een glasvezel aan laten leggen. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door WidgetTWW op 19-05-2008 17:55 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maar is een tweede abbonnement bij een kabelprovider dan geen betere en makkelijkere oplossing?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
ik222 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:15:
Maar is een tweede abbonnement bij een kabelprovider dan geen betere en makkelijkere oplossing?
Via de kabel zijn er niet echt interessante aanbiedingen, Casema bestaat niet meer en andere abonnementen beginnen allemaal bij 60-70 euro p/maand...

Bedankt voor de reacties, hoewel ik er niet echt wijzer door word 8)7.
Japie zegt dat ik geen 10 euro p/maand extra hoef te betalen, Four wel. Ik vraag me af waarom ik 10 euro voor het huren van de lijn zou moeten betalen, het gaat toch niet via KPN?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Jedi_Pimp schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:46:
[...]

Via de kabel zijn er niet echt interessante aanbiedingen, Casema bestaat niet meer en andere abonnementen beginnen allemaal bij 60-70 euro p/maand...

Bedankt voor de reacties, hoewel ik er niet echt wijzer door word 8)7.
Japie zegt dat ik geen 10 euro p/maand extra hoef te betalen, Four wel. Ik vraag me af waarom ik 10 euro voor het huren van de lijn zou moeten betalen, het gaat toch niet via KPN?
Jawel, van wie denk je dat die koperkabel is die het huis binnenkomt? ;)

blub

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

van alice site:
  • Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-
Staat niets over de 10 euro...

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Nope, je betaald bij Alice alleen 69,- eenmalig voor de activering van een kaal koper, je betaald geen 10,- per maand extra.

Bij Telfort heb je zelfs de 69,- niet erbij, maar dan zit je weer aan een jaarabbo vast.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1