Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onze Konika-Minolta 5430DL printer heeft een geheugenuitbreidingoptie van 64MB d.m.v. een SDRAM DIMM module. Volgens de handleiding van de fabrikant kan deze vervangen worden door een module van maximaal 512 MB. Die 64MB zit er dus in en werkt.

Nu heb ik nog twee oude DIMMs liggen. Helaas slechts 256MB, maar dat lijkt me toch een hele vooruitgang t.o.v. die 64MB. Die heb ik beide geprobeerd (na elkaar, niet tegelijk), maar de printer wil dan niet opstarten. Blijkbaar zit er toch verschil in. Ik weet alleen niet wat.

De originele module is een 168-pins Samsung K4S640832H TC75 3.3V 133MHZ
Vervang optie 1: Apacer 256MB UNB PC133 CL3 (p/n: 71.84350.114)
Vervang optie 2: Kingston KVR133X64C30/256

Welke technische eis aan zo'n geheugenbank zie ik dan nog over het hoofd, waardoor het niet werkt?

Groet,
Ardjay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:18
Tja ik heb even de handleiding online opgezocht en daar staat er niets over in inderdaad. Neem aan dat je hem exact via die methode installeert? Zou echter aardig voor zichzelf moeten spreken.

Handleiding:
ftp://ftp.minolta-qms.com...nuals/5430dl/ug54d_du.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K4S640832H is een chipcode voor een 64Mbit chip, niet een DIMM naam oid. Relevant is hier vooral hoevel van die chips erop zitten - 8 = non-parity, 9 = ECC. Verder is de vraag of hij unbuffered is of registered (zie keying (RAM FAQ...) of de aanwezigheid van een paar kleinere chips. Als dit ding regged ECC wil en jij hem unbuffered non-parity probeert te voeren is het geen wonder dat hij het niet slikt :z

Oslik blyat! Oslik!