• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo ik kwam net iets tegen wat me nog nooit gebeurt is.. Ik zit hier te werken aan wat regen in particle flow. Wat hij doet is de particles die geboren worden verplaatsen naar een event die helemaal niet is gelinkt dus waar geen valid pad naar is (check de particle count maar in het gifje)...

Ik heb geprobeerd om die event weg te halen maar dan werkt er helemaal niks meer. Verder voordat hij dit ging doen was ik bezig met van alles aan dummy's te linken en dingen te renamen.. Waar ik verder geen problemen bij kan bedenken want alle renames zijn nog goed meegekomen. Ik heb alle 'links' ook al weer gebroken en dat hielp ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg151/jennevdmeer/wheeelp/pflowwtfthmb.gif
click voor volledige schema

Iemand enig idee wat er mis kan zijn/waarom dit opeens gebeurd want zoals ik al zei ik heb dit nog nooit gehad/gezien.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen idee of het opgelost is, maar zie dit topic nu pas :P

Dus als je bovenstaand event ("rain_drop_run_over_surface") in zn geheel weghaald doet niks het meer?
Vreemd,.. helemaal omdat ie verder nergens aan gelinked is..

Probeer s een Cache-operator toe te voegen (in je Render-event, bovenin) en dan te updaten?

Als het dan nog niet lukt dan mag je me jouw .max bestand wel mailen (als je dat wil natuurlijk :)). Is wat makkelijker om te zien wat wat doet in je scene.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• jenne
Scipionyx schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:46:
Geen idee of het opgelost is, maar zie dit topic nu pas :P

Dus als je bovenstaand event ("rain_drop_run_over_surface") in zn geheel weghaald doet niks het meer?
Vreemd,.. helemaal omdat ie verder nergens aan gelinked is..

Probeer s een Cache-operator toe te voegen (in je Render-event, bovenin) en dan te updaten?

Als het dan nog niet lukt dan mag je me jouw .max bestand wel mailen (als je dat wil natuurlijk :)). Is wat makkelijker om te zien wat wat doet in je scene.
Het is niet opgelost maar omheen gewerkt de scene zelf is al lang af en al lang bij de klant gok ik :) maargoed ik heb de scene waarin het voorkwam ook niet meer dus die kan ik niet opsturen (denk ook niet dat het zou mogen van de baas tenzei ik hem helemaal zou hebben gestripped). Het is dus niet echt meer van belang.

Maar cache werkt ook niet ik had er een in zitten weggehaald/bijgezet etc etc maar hielp niet. Ik heb verder geen flauw idee.

Verder is er nu dus geen druk meer om het op te lossen maar als iemand het zelfde ook wel eens heeft gehad hoor ik het graag want misschien kan ik er wat mee voor de volgende keer.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Al lang af? Ook bij de klant? Je file al weg? En dat alles binnen 10 dagen? Tjong :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• jenne
Guillome schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:55:
Al lang af? Ook bij de klant? Je file al weg? En dat alles binnen 10 dagen? Tjong :)
Tjah commercieel bedrijf he, alles zo snel mogelijk (en het was ook alleen maar wat regen wat interactie had met wat objecten van de orginele footage)