Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CLI] MySQL User aanmaken

Pagina: 1
Acties:

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 23:09
Een beetje een vage titel, maar ik wist niet hoe ik het anders moest omschrijven.

Als eerst zal ik de situatie omschrijven, iets waardoor jullie het hopelijk beter snappen.

Ik ben al wat langere tijd bezig met een ICT opleiding op MBO niveau. Omdat de lessen totaal niks voorstelde heb ik besloten dan maar tijdens de lessen een Webserver op te zetten. Dit is allemaal gelukt en werkt naar behoren (momenteel lokaal), en ik ben nu bezig met het automatiseren van verschillende processen voordat ik online wil gaan met de webserver. Dit word een freehost, dus ik zal er geen geld aan verdien, dus ook niet aan jullie hulp, dit is puur een leer proces voor mij.

Ik heb ervoor gekozen om te automatiseren met DOS scripts, batch files dus. Ik ben momenteel zover dat ik aan de hand van het invoeren van een username, er automatisch een map aangemaakt word met die user name. Dit was voor mij al een hele prestatie, aangezien ik niet echt een programmeur ben. Echter wil ik nu een stap verder, ik wil aan de hand van die batch file, een user aanmaken binnen MySQL. Ik heb de handleiding van MySQL zelf gelezen en kwam hier niet het antwoord tegen wat ik zocht. Nu vroeg ik me af of dit wel mogelijk was, en zoja of iemand me dan opweg zou kunnen helpen (ik hoef niet een complete code, gewoon een aanzetje zodat ik weet dat het kan en dat ik er mee verder kan).

De code die ik momenteel heb voor het aanmaken van de mappen voor de user is:
code:
1
2
  if !username!#==#  (set /p username=  Your username: ) else set /p username=  Your username [!username!]:
  mkdir "E:\Websites\!username!"

Het stelt niet veel voor, zal ook wel niet helemaal correct zijn, maar het werkt.. maar is het mogelijk om ook zo een MySQL user aan te maken?

Alvast bedankt voor alle informatie die jullie mij kunnen verschaffen.

Met vriendelijke groet,

Nick

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verder heeft dit weinig met DOS van doen hoor ;)

[DOS] MySQL User aanmaken >> [CLI] MySQL User aanmaken

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 19-05-2008 16:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• nickb90
Dank voor je snelle reactie, ik heb inmiddels die pagina gelezen, had ik voor het posten van dit topic ook gedaan, en ik kom er helaas nog steeds niet helemaal uit. het gaat om dit stukje, aangezien ik het MySQL onder windows draai (helemala vergeten te vermelden)
C:\> mysql -e "source batch-file"
weet jij toevallig waar ik dit moet invoeren, in de command line van MySQL werkt dit niet, krijg dan de volgende melding "Unknown command '\>'" wat logisch is, had ik al verwacht, en als ik het in CMD invoer krijg ik de melding dan mysql niet herkent word als command. Weet jij dan waar ik dit moet invoeren?
RobIII schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:12:
Verder heeft dit weinig met DOS van doen hoor ;)
[DOS] MySQL User aanmaken >> [CLI] MySQL User aanmaken
Bedankt, ik ging er eigenlijk vanuit dat batch files scripten meer een DoS aangelegen bezigheid was, maar je hebt gelijk, bedankt voor het aanpassen van de titel

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Nog een tip, als je een freehost (meerdere users) wilt gaan draaien op windows met Mysql/Apache, dan loop je tegen flinke beveiligingsproblemen/-risico's op.

Het is dan bijna niet te voorkomen dat mensen bestanden uit elkaars directory kunnen lezen. Of zelfs system files kunnen lezen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• nickb90
mocean schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:57:
Nog een tip, als je een freehost (meerdere users) wilt gaan draaien op windows met Mysql/Apache, dan loop je tegen flinke beveiligingsproblemen/-risico's op.

Het is dan bijna niet te voorkomen dat mensen bestanden uit elkaars directory kunnen lezen. Of zelfs system files kunnen lezen.
bedankt voor het melden ;) echter heb ik hier al over nagedacht, en ben ik momenteel moderator bij een free host, die al 3 jaar host zonder 1 keer gehackt te zijn en draait op Windows 2003. dus Qua beveiliging word ik geholpen, maar zoals eerder gemeld, het is voornamelijk een leer proces, of ik daadwerkelijk met deze setup online zal gaan is de vraag, dat is iets wat ik later moet beslissen, maar het automatiseren van processen is een belangrijk deel van mijn opleiding, en dan lijkt mij dit een mooie manier om dit te leren.

• nickb90
Ik heb dit inmiddels opgelost aan de hand van een php script wat automatisch gegenereerd word vanuit mijn batch bestand, dus dit probleem is opgelost.

Allen bedankt voor de antwoorden.

Nick
Pagina: 1