Ik heb hetvolgende probleem:
ik maak een movieclip aan met de naam (bijvoorbeeld:) "1_hover_mc" via actionscript 3.
Nu wil ik deze graag weer verwijderen van mijn stage echter wil dit niet lukken
Beide geven de fout:
"TypeError: Error #1034: Type Coercion failed: cannot convert "11_hover_mc" to flash.display.MovieClip.
at oef_fla::MainTimeline/blokEffectOut()"
Hoe krijg ik deze error opgelost? Combinaties van removechild,visible met _root maken niets uit. Het probleem zit dus echt in de conversie
ik maak een movieclip aan met de naam (bijvoorbeeld:) "1_hover_mc" via actionscript 3.
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
| var mcHoverBlok:MovieClip = new MovieClip(); mcHoverBlok.name = String(e.target.name+"_hover_mc"); mcHoverBlok.graphics.beginFill(228822); mcHoverBlok.graphics.drawRoundRect(0, 0, breedte, semHeight, 15, 15); mcHoverBlok.graphics.endFill(); addChild(mcHoverBlok); |
Nu wil ik deze graag weer verwijderen van mijn stage echter wil dit niet lukken
Flash ActionScript:
1
2
| removeChild(MovieClip(e.target.name+"hover")); MovieClip(e.target.name+"_hover_mc")._visible = false; |
Beide geven de fout:
"TypeError: Error #1034: Type Coercion failed: cannot convert "11_hover_mc" to flash.display.MovieClip.
at oef_fla::MainTimeline/blokEffectOut()"
Hoe krijg ik deze error opgelost? Combinaties van removechild,visible met _root maken niets uit. Het probleem zit dus echt in de conversie
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama