Router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Arris TM502B modem van UPC voor mijn internet. Hier zit 1 netwerkpoort op. Ik heb een Netgear RP614v4 router gekocht om deze verbinding te gaan delen naar meerdere pc's toe. Ik krijg deze router echt niet aan de praat.

Wanneer ik kies voor dynamisch IP en DNS etcetera, kan de router deze gegevens niet vinden. Er blijft over 0.0.0.0 staan. Ik heb ook al geprobeerd dat het mac-adres van de pc gebruikt moet worden, maar dan doet de router het nog steeds niet.

Iemand ervaring met de combinatie, of heeft iemand de oplossing? :*)

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Topicstarter
Probleem opgelost! Alle stroom er af en er weer op, en alles doet het! Raar, maar waar...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, heel logisch. :) Je modem accepteert gegevens van maar 1 MAC-adres en dat is het eerste MAC-adres wat hij ziet nadat je de modem inschakelt. Als je de pc afkoppelt en de router aansluit, dan kent hij nog steeds alleen maar de pc. Verkeer vanaf de router (met een ander MAC-adres) wordt dus genegeerd. Door een simpele modemreset vergeet hij het MAC-adres van je pc, en werkt je router.

Mocht je dus de pc weer eens willen aansluiten, of een andere router, of whatever, dan moet je dus altijd de modem weer resetten.

1) Oude apparaat eraf
2) Modem reset, wachten tot de modem online is
3) Nieuwe apparaat eraan

Verwijderd

Dah is :P!!!

Ik dacht toch echt dat we dat hunderd keer gedaan hebben :S!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 09:26

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:51:
Dah is :P!!!

Ik dacht toch echt dat we dat hunderd keer gedaan hebben :S!
Als je bedoelt dat dit al 100x voorbij gekomen is op GoT: inderdaad. Topicstarter had 't makkelijk met de search moeten kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 20-05-2008 10:22 ]