Toon posts:

Unattended Win XP installation toevoegen aan WDS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag in verband met WDS. Ik zou graag een unattended Win XP installatie image toevoegen aan mijn WDS server. Ik heb via NLITE service pack 3 geslipstreamed bij de windows xp cd. Nu is het mogelijk om hier een .wim image van te maken en deze toe te voegen aan WDS als boot image? Of kan ik eventueel hier een .iso van maken en deze converteren naar .wim extensie?

Aangezien mijn WDS in native mode staat, kan ik dus ook alleen maar .wim images toevoegen. Het liefste zou ik dan ook graag een .wim image van de unattended installatie van win xp willen hebben.

Of is er misschien een andere oplossing in plaats van die unattended Win XP Installatie? De bedoeling is dat deze installatie op iedere computer moet werken, niet zoals een .wim image die alleen maar werkt op computers met dezelfde hardware. Drivers en software moeten niet bij deze installatie geïnstalleerd worden.

Met vriendelijke groeten

Philep.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu ga proberen is de iso file mounten met daemon tools en deze proberen te capturen met imagex. Hopelijk werkt dit.

<EDIT> Ik heb dit getest maar ik kan de unattended.wim image niet toevoegen, ik krijg de melding: the file does not contain a valid install image

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 15:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat niet werken, als je nou eerst even bedenkt wat WDS nou in feite doet?
Je kan met een capture image een eenmaal draaiende install na je sysprep overpakken.
Díe image moet je kunnen deployen.

Er is zelfs een WDS/XP topic ergens hier, even zoeken dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat topic heb ik al gevonden, martjah heeft daar een guide gepost die zeer goed werkt. Maar het maken van normale images van computers is geen probleem, het is gewoon die unattended die ik wil toevoegen die op iedere computer geïnstalleerd kan worden ongeacht de hardware.

Ik vrees dat ik RIS zal nodig hebben om deze te kunnen deployen. Eens zoeken als hier ergens een topic is hoe ik WDS native naar WDS mixed kan krijgen :D.

Hier is trouwens de link van de guide die ik gebruik voor het maken & deployen van images:
\[2003] How to: WDS + XP

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik gedaan heb is WDS in mixed mode gezet en een image toegevoegd met Windows Deployment Service Legacy. Hier kan je gewoon een image maken van een cdrom.

Om de WDS van native mode naar mixed mode te krijgen heb ik dit gedaan:

1. Start commando prompt en type het volgende in:
wdsutil /uninitialize-server

2. startmenu -> administrative tools -> Windows Deployment Services Legacy -> Een image gemaakt van Windows Server 2003 SP1

3.In het commando prompt
wdsutil /initialize-server /reminst:"D:\RemoteInstall"

Daarna heb ik stap 2 nog eens uitgevoerd en de unattended toegevoegd. Wat ik nu krijg als ik boot via pxe is "Image maken", "Image terugzetten" en "Remote Installation Services".

Dit is wat ik wou, nu kan ik .wim images maken & terugzetten en kan ik de unattended via RIS deployen.

Ik krijg nu wel nog een foutmelding dat de image geen drivers bevat voor de netwerkadapter, hier moet ik nog iets op zien te vinden.