[SBS2003] Update van Flash, Adobe e.d. Automatiseren.

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 15:19

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Tjah,

Ik zou graag willen dat updates van Flash, Java, Adobe enzo, dat die automatisch gaan. De gebruikers in het netwerk krijgen nu een popup te zien, dan flash geupdate moet worden naar een nieuwere versie. Nu doen veel gebruikers dat, of niet, of ze snappen er niets van, en gaan klagen bij de systeembeheerder.

Nu was ik beniewd of er voor de bekende applicaties, iets te regelen is, dat die update vanzelf geinstalleerd worden. De gebruikers op de werkstations zijn trouwens ook vaak geen administrator, dus installeren mogen ze het zelfs niet.

Is dit via policies of iets dergelijks te regelen?

tips graag :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43

alm

Als je MSI-bestanden hebt van de applicaties dan kun je ze via een GPO uitrollen naar de client-pc's. Zoek eens naar software deployment zou ik zeggen.

Alleen zul je zelf moeten zorgen dat je weer je GPO's update met nieuwe versies als die uitkomen.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 13:27
alm schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:03:
Als je MSI-bestanden hebt van de applicaties
Als je MSI packages van updates bouwt...
Je moet ergens een MSI packager op de kop tikken (zijn er velen) en dan kun je zelf prima je software en updates van non microsoft software pushen via GPO of SMS.
Dit doe je niet 1,2,3 maar valt wel te leren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De Java MSI van Sun is wat dat betreft echt brak.
Er zit een hele mooie table in waar je een flag kan zetten dat ie niet moet zeuren met auto-update, maar die werkt dus niet omdat de registry waarden die daarbij horen niet meer kloppen 8)7.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alt-92 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:16:
De Java MSI van Sun is wat dat betreft echt brak.
Er zit een hele mooie table in waar je een flag kan zetten dat ie niet moet zeuren met auto-update, maar die werkt dus niet omdat de registry waarden die daarbij horen niet meer kloppen 8)7.
Heb ik opgelost door de goede waarden los met een scriptje (of tegenwoordig gpo pref) in te schieten :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt, dat doe ik dus ook maar tegenwoordig :)
Verder laat ik ook een nieuwe JRE als upgrade op de vorige GPO lopen dus wordt ie ook nog gedeïnstalleerd :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1