• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Voor mijn broer, die bijna uit huis gaat, zou ik een computer samenstellen. Dit is allemaal geen probleem.
Zijn pc komt niet in de woonkamer te staan. Nu wilde hij bij zijn pc een 22" monitor, zodat hij deze wanneer hij eens een DVD'tje in de woonkamer wil kijken, naar beneden kan slepen, aan een standalone DVD-speler kan koppelen.

Mij lijkt dit wel een aardig idee, vooral omdat hij niet vaak DVD´s kijkt en verder geen tv neemt, omdat hij deze gewoon niet zou gebruiken.

Mijn vraag is nu echter of dit wel gaat werken. Ik kan natuurlijk gewoon een DVD/speler nemen met HDMI aansluiting en deze met een verloopstukje naar DVI aan de monitor aansluiten. Ik ben alleen bang dat het ergens met de resoluties fout gaat lopen.

Kan iemand hier misschien wat licht over laten schijnen. Ik heb wel wat rondgezocht in het forum en op google, maar ik kom er nog niet echt uit eerlijk gezegd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je khebt ook DVD spelers met VGA aansluiting. De Peekton kan dat, en is helemaal niet duur.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik vraag me toch af hoe een dvd-speler de resolutie kan herkennen van een willekeurig vga-scherm en zo het weergegeven beeld aanpassen zodat het toch goed op het scherm komt. In dit geval zal het scherm wss 1680x1050 zijn maar een ander vga scherm kan evengoed 1280x1024 zijn.
De dvd speler moet dit toch detecteren op de één of andere manier?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het werkt andersom. Een DVD-speler geeft gewoon 1 resolutie (pal, of een HD resolutie als 720p of 1080p/i) en dit moet door de monitor herkend worden, niet andersom.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'