Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[AS3-AIR] File Associatie opzetten en koppelen aan OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben voor een opdrachtgever een schoolproject aan het doen: In adobe Air een Up- en Downloader maken. Om de communicatie met andere systemen vloeiend te laten verlopen, is er uitgedacht dat ht misschien makkelijk vastgesteld dat het makkelijk is wanneer het OS bepaalde file types associeerd met het programma.

Dit lijkt op het eerste gezicht makkelijk, en is ruimschoots gedocumenteerd on line, in de xml moet het volgende staan:
Flash ActionScript 3:
1
2
3
4
5
6
7
8
    <fileTypes>
        <fileType>
            <name>Ddf file</name>
            <extension>ddf</extension>
            <description>A file that contains information about the download that needs to be started.</description>
            <contentType>text/plain</contentType>
        </fileType>
    </fileTypes>

en de applicatie moet het een en ander handelen. Tot zover geen problemen, dit is allemaal prima gelukt, maar wanneer ik, zodra het programma is geinstalleerd, deze file uitvoer(XP), krijg ik eerst een openen met scherm. Ik had eigelijk in gedachte dat hij dan in een keer de applicatie zou starten. Is dit ook mogelijk? En zo ja hoe?

Alvast bedankt,
Jan

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Windows kan alleen bestanden uitvoeren c.q. openen als hij weet welke applicatie daarbij hoort. Als in Windows nog geen programma aan de extentie is gekoppeld, dan kan windows het bestanden niet openen/uitvoeren.

Als je dus een 'openen met' scherm krijgt betreft het dus *geen* geassocieerd bestands extensie. Windows kan niet 'raden' welke programma het moet gebruiken. Immers een .odt bestand openen met de Windows Media Player gaat niet werken..

If it isn't broken, fix it until it is..

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Je moet dus in het register opgeven welk programma bij je bestandsextentie hoort.

Op deze pagina wordt het uitgelegd hoe het werkt.

Waar het op neer komt is dat je in HKEY_CLASSES_ROOT een nieuwe sleutel toevoegd met de juiste subsleutels en waarden.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:01

alienfruit

the alien you never expected

Ik neem aan dat je het wel in de -app.xml bestand hebt geplaatst? Als je gebruik maakt van Flash ipv. Flex Builder heb je ook die custom application descriptor bestand aangevinkt in de AIR instellingen venster?

Hier lijkt het gewoon goed te werken...

[ Voor 59% gewijzigd door alienfruit op 21-05-2008 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:15:
Ik neem aan dat je het wel in de -app.xml bestand hebt geplaatst? Als je gebruik maakt van Flash ipv. Flex Builder heb je ook die custom application descriptor bestand aangevinkt in de AIR instellingen venster?

Hier lijkt het gewoon goed te werken...
Ja het staat allemaal in de -app.xml :)

Op het eerste gezicht is het probleem opgelost, op mijn PC werkt het immidels.
Het enige dat ik veranderd heb sindsdien, is dat nu de ~<icon> tags zijn ingevuld, die volgens de comments optioneel waren, maar blijkbaar toch van groot belang.

In ieder geval bedankt voor de hulp en het meedenken!
Jan