Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Centrale vergrendeling Seat Ibiza met akoestisch signaal

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
Ik ben de "trotse" O-) bezitter van een Seat Ibiza, 1997 1.6.
Nu heb ik hier orgineel centrale vergrendeling op afstand bij, zodra ik de deuren vergrendel of ontgrendel gaan de knipperlichten knipperen.
Nu zal het vast wel mogelijk zijn om ook een akoestisch signaal te laten horen, een korte stoot van de claxon of een ander apparaat welke ik zelf op de accu zou kunnen aansluiten.

Ik weet echter niet hoe ik er voor kan zorgen dat dit apparaat geactiveerd wordt zodra ik op de knop van de afstandbediening druk, ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen vinden of wat hier voor nodig is.
Uit kostenbesparing wil ik het wel graag zelf doen.

Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen wat ik zou moeten doen om dit te realiseren?

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Ah, jij wilt "bliep bliep" horen? ;)

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:24:
Ah, jij wilt "bliep bliep" horen? ;)
Jij snapt het ;)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Ik zou het mee laten liften op de puls die je knipperlichtrelais aanstuurt. Er zit ergens een control unit voor je CV die op een bepaald kabeltje een puls afgeeft waardoor dat relais contact maakt. Daar zul je vast nog wel een relais dat je toeter of iets anders stroom geeft aan kunnen knopen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Stoffel schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:27:
Ik zou het mee laten liften op de puls die je knipperlichtrelais aanstuurt. Er zit ergens een control unit voor je CV die op een bepaald kabeltje een puls afgeeft waardoor dat relais contact maakt. Daar zul je vast nog wel een relais dat je toeter of iets anders stroom geeft aan kunnen knopen.
Yep, zoiets zal het eenvoudigst en goedkoopst zijn.

*edit*
en de reden dat je "bliep bliep" wil horen is...

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-05-2008 14:41 ]

• Ora et Labora
Tnx, ik ga eens uitzoeken of ik die unit kan vinden en hier iets mee kan regelen.

De reden is dat ik het een uitdaging vind om te doen, niet om te patsen hoor want het is een oude bagger auto, wil het gewoon kunnen :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 14:24
Sluit het dan wel op de juiste manier aan, met evt. een diode of iets dergelijks er tussen. Niet dat je auto continu 'bliep bliep' doet als je richting aangeeft :)

Punctuality is the politeness of kings

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
dreamscape schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:09:
Sluit het dan wel op de juiste manier aan, met evt. een diode of iets dergelijks er tussen. Niet dat je auto continu 'bliep bliep' doet als je richting aangeeft :)
Als je dat aan de draad doet die vanuit de CV unit komt kan er weinig fout gaan lijkt me ;).

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13

Nik

dreamscape schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:09:
Dat is natuurlijk óók een idee! Is het wel duidelijk als je iemand in wil halen en dergelijke. Het is dat het niet mag (onnodig toeteren) maar anders is het écht wel grappig om zo iemand voorbij te kunnen rijden.

Wat je ook kunt doen is een el-cheapo alarm erin. Dat staat nog grappiger. Dan krijg je vaak de echte bliep-bliep van de alarm toeter.
Pagina: 1