Toon posts:

Probleem met Asus Striker Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende systeem:

1 Asus DVD-/+/RAM 2014S1 20x/20x/14x Bulk (zwart) € 25.00
1 Corsair Powersupply CMPSU-650TXEU 650W € 69.00
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL6.0 € 69.00
1 Western Digital 150GB SATA150 16MB Raptor, WD1500ADFD € 158.50
1 Logitech Desktopset Cordless MX5500 Laser € 127.00
1 Asus Striker Extreme nForce 680i SLI, SATA2 € 169.50
1 Acer TFT Monitor P241WD 24", DVI (zwart-zilver) € 331.00
1 Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box € 174.00
41132 BFG GeForce 8800GT OC 512 MB, PCI-e 16x
7811 Cooler Master Stacker Zwart, Geen Voeding

Alles nieuw, vrijdag in elkaar gezet. Computer wil niet booten, piept niet alleen alle fans gaan draaien. Eerst wou hij soms beeld geven, dan piepte hij ook bij het opstarten gewoon 1x. Alleen vervolgens gaf hij een probleem over de processor, wat logisch is want hij moest nog worden geupdate. Nadat ik er eindelijk weer in kon komen, dat hij weer wou booten, na veel gekloot met het cmos batterijtje heb ik de update van de bios gedaan. Wanneer hij zowieso nooit meer heeft geboot. Andere (oudere) processor gaf hetzelfde resultaat. De poster op de achterkant bleef eerst hangen in "cmos err" wat logisch is omdat hij nog moest worden geupdate en nu blijft hij constant staan op "cpu init" maar dat is geloof ik de eerste melding die hij geeft (ook als hij goed werkt).

Iemand enig idee? (en geen gezeik van moderators)

Verwijderd

ik weet niet wat je zoal zelf hebt gezocht in google,
maar misschien heb je hier iets aan:

CPU INIT ??

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heb ik bekeken, die cpu init blijft gewoon hangen, hij begint met cpu init en dan komt er nog een hele riedel van andere dingen die het moederbord doet. Maar nu blijft hij constant hangen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Als hij blijft hangen kan dat aan veel onderdelen liggen. Testen is dus de enige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, geen resultaat. Ik las ergens op een forum ook een verhaal dat de striker vaak 10min aangesloten moet zijn op een voeding voordat hij het doet, en zodra je de voeding er weer afhaalt en er opnieuw op dat je weer 10min "opwarmtijd" nodig hebt. Dit ga ik even testen als ik straks thuis kom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan doe je blijkbaar toch iets verkeerd, gezien je toch de nodige onderdelen vervangt als je de troubleshooter doorloopt. Post eens stap voor stap hoe dat het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles vervangen uit mijn andere computer en dat gaf geen resultaat. De computer gaat aan, piept niet, loopt niet, geeft geen beeld...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:51:

Iemand enig idee? (en geen gezeik van moderators)
Als je nu eens de aanwijzingen in je vorige 2 slotjes had gelezen dan je dit topic niet geopend (en het vorige ook niet) en dan had je geen gezeik gehad van enige mod. Lees aub je mail even door.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.