MB sata aansluiting vol ,beste oplossing veer meer sata disk

Pagina: 1
Acties:

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-02 09:33
Ik heb een Asrock 775Dual-vsta met 2 sata aansluitingen, ik heb een derde sata schijf die ik als backup wil gebruiken ; op dit moment zet ik de pc uit, leg de sata schijf naast de kast en sluit hem aan met de kabel die ik van de tweede interne schijf haal ,op zich niet veel werk ,de kast is open ,maar ik wil kunnen kopieren van de tweede interne sata naar de derde .
Makkelijker is als schijf 3 permanent aangesloten kan zijn ; is dit een goede oplossing :
Conceptronic 2 Ports Serial ATA PCI card

Bedankt Lin

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dat is een goede oplossing.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Dat is een goede keuze, maar neem dan meteen 4ports of meer, anders moet je later wéér upgraden. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• linp
Noork schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:27:
Ja dat is een goede oplossing.
Bedankt voor de snelle reactie ,dan ga ik deze kaart kopen .
Lin

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Of je koopt een behuizing waar je je backup hdd in kunt bouwen. Die zijn bijna overal te koop, niet gek duur en via eSata/Firewire/USB op vrijwel elk moederbord aan te sluiten.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Als je dan toch een extra controller koopt, ga dan meteen voor een PCI-e variant. De doorvoersnelheid van de PCI-bus is namelijk niet denderend, en volgens mij is het prijsverschil tussen een PCI- en PCI-e controller niet zo heel groot. Het spaart je in ieder geval weer wat tijd met de geplande kopieeracties :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fauna schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:47:
Als je dan toch een extra controller koopt, ga dan meteen voor een PCI-e variant. De doorvoersnelheid van de PCI-bus is namelijk niet denderend, en volgens mij is het prijsverschil tussen een PCI- en PCI-e controller niet zo heel groot. Het spaart je in ieder geval weer wat tijd met de geplande kopieeracties :)
Precies, voor 23 euro heb je dit ding al pricewatch: Trust IF-3600
weliswaar maar 2 poorten en niet van het beste merk denkbaar.

Of voor iets meer dan 4 tientjes heb je al een RAID ding: pricewatch: Adaptec AAR-1220SA (2x SATA300 RAID, NCQ, PCI-e)

Ben het natuurlijk eens met de subtitle van Fauna, maar zelfs als je niet het geld voor een Areca neer wilt tellen dan is PCIe gewoon stukken interessanter. De 133MB/s van de PCI bus is gewoon traag (gezien die in de praktijk een stuk lager ligt, afhankelijk van de chipset, en er mogelijk nog wel wat meer aan de PCIbus hangt dan alleen dat controllertje).

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 19-05-2008 13:56 ]

• linp
Terw_Dan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:55:
[...]

Of voor iets meer dan 4 tientjes heb je al een RAID ding: pricewatch: Adaptec AAR-1220SA (2x SATA300 RAID, NCQ, PCI-e)

Ben het natuurlijk eens met de subtitle van Fauna, maar zelfs als je niet het geld voor een Areca neer wilt tellen dan is PCIe gewoon stukken interessanter. De 133MB/s van de PCI bus is gewoon traag (gezien die in de praktijk een stuk lager ligt, afhankelijk van de chipset, en er mogelijk nog wel wat meer aan de PCIbus hangt dan alleen dat controllertje).
Ok ,PCI-e is dus sneller ,dat is beter.
Trust ben ik niet zo weg van......Raid gebruik ik niet dus de Adaptec hoeft niet , of hij moet beter zijn dan de Conceptronic , hier heb ik goede ervaringen mee ,Zercom heeft deze
ik ben nog wat verward over E-sata aansluitingen ; ik heb de WD500AAKS
Ik begrijp uit deze uileg
dat een E-sata kabel dus in de pci-e gaat ,dus de andere kant van de kabel is een "normale" aansluiting ?
Lin

• linp
_Apache_ schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:29:
Dat is een goede keuze, maar neem dan meteen 4ports of meer, anders moet je later wéér upgraden. :)
Tegen die tijd heb ik wel een ander MB met meer Sata erop.
Lin

• linp
mindcrash schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:30:
Of je koopt een behuizing waar je je backup hdd in kunt bouwen. Die zijn bijna overal te koop, niet gek duur en via eSata/Firewire/USB op vrijwel elk moederbord aan te sluiten.
Maar dan heb ik weer een trage USB verbinding; ik heb geen FW of e-sata op het Mb.
Lin

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 22:03
Anders is misschien http://www.alternate.nl/h...?baseId=4376&artno=rdua13

zoiets interessant?

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• linp
ziet er inderdaad handig uit ,maar weer een trage Usb snelheid.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

linp schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Ok ,PCI-e is dus sneller ,dat is beter.
Trust ben ik niet zo weg van......Raid gebruik ik niet dus de Adaptec hoeft niet , of hij moet beter zijn dan de Conceptronic , hier heb ik goede ervaringen mee ,Zercom heeft deze
ik ben nog wat verward over E-sata aansluitingen ; ik heb de WD500AAKS
Ik begrijp uit deze uileg
dat een E-sata kabel dus in de pci-e gaat ,dus de andere kant van de kabel is een "normale" aansluiting ?
Lin
PCIe is sowieso beter te noemen dan PCI, zeker met moderne hdds, die in hun eentje al bijna je PCIbus vol kunnen trekken.

eS-ATA is gewoon externe S-ATA. Daar kun je een normale hdd op aansluiten.

• linp
Terw_Dan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:26:
[...]

PCIe is sowieso beter te noemen dan PCI, zeker met moderne hdds, die in hun eentje al bijna je PCIbus vol kunnen trekken.

eS-ATA is gewoon externe S-ATA. Daar kun je een normale hdd op aansluiten.
Bedankt ,dat is duidelijk nu
Lin

• linp
Terw_Dan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:55:
[...]

Dit lijkt me wel wat Sitecom XC-043
4 poorten/pci-e /29 euro
lin

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46

MaxxMark

HT is Tof!

linp schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:51:
[...]

4 poorten/pci-e /29 euro
lin
Als je op de site kijkt zie je dat je 2 interne en 2 externe hebt. Je kunt maximaal maar 2 poorten tegelijk gebruiken.

Zelf ben ik ook op zoek naar extra sata poorten, alleen zoek ik er 4, en dan ga je al snel richting de 70 a 80 eu :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
linp schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:51:
[...]

4 poorten/pci-e /29 euro
lin
Die kost 15 eur @ Dealextreme (incl verzend). En gezien het soort producten van Sitecom gok ik dat ze identiek zijn, muv een Sitecom doosje eromheen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4680

Zoals gezegd dus wel 2 intern en 2 extern...

Als het je alleen om 2x intern gaat kun je ook http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4694 overwegen. Kost je 10 eur.

Beter lijkt me http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4660 , ook 15 eur, maar dan wel met 4x intern. Die is dan PCI, en geen PCIe. Maar of dat verschil zo erg merkbaar is.... In de praktijk zal de HDD de bottleneck zijn, of je moet meerdere schijven gelijktijdig benaderen.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 19-05-2008 21:26 ]

• linp
DJSmiley schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:25:
[...]

Die kost 15 eur @ Dealextreme (incl verzend). En gezien het soort producten van Sitecom gok ik dat ze identiek zijn, muv een Sitecom doosje eromheen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4680

Zoals gezegd dus wel 2 intern en 2 extern...

Als het je alleen om 2x intern gaat kun je ook http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4694 overwegen. Kost je 10 eur.

Beter lijkt me http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4660 , ook 15 eur, maar dan wel met 4x intern. Die is dan PCI, en geen PCIe. Maar of dat verschil zo erg merkbaar is.... In de praktijk zal de HDD de bottleneck zijn, of je moet meerdere schijven gelijktijdig benaderen.
Inderdaad ,goede prijzen ,ik vraag me af of hier nog invoerrechten en btw bijkomen ?
iemand al ervaring met dealextreme ?
Lin

Verwijderd

Inderdaad ,goede prijzen ,ik vraag me af of hier nog invoerrechten en btw bijkomen
BTW: ja
I.R.: nee (mits juist aangegeven onder 84718000.00)

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47
Dealextreme zet op het pakje dat het een gift is van een waarde van 4 USD. Nog nooit problemen gehad met de douane...

• DJSmiley
Ik heb nog nooit BTW of invoerrechten @ DX gehad... en vele met mij, zoek hier op GoT maar eens op DealExtreme. (Op Fok loopt er zelfs een apart topic over alle gadgets/loze meuk die ze verkopen bij DX... de groene lasers vind ik zelf wel wreed)

• linp
DJSmiley schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:30:
Ik heb nog nooit BTW of invoerrechten @ DX gehad... en vele met mij, zoek hier op GoT maar eens op DealExtreme. (Op Fok loopt er zelfs een apart topic over alle gadgets/loze meuk die ze verkopen bij DX... de groene lasers vind ik zelf wel wreed)
bedankt voor de info ,ik ga Dealextreme proberen
Lin

• DJSmiley
linp schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:52:
[...]

bedankt voor de info ,ik ga Dealextreme proberen
Lin
heb ff plaatjes gekeken, maar dat sitecom ding van 29 eur excl verzend lijkt me exact identiek aan dat DX ding van 15 eur incl verzend... Alleen garantie... tja, zovaak gaat ie niet kapot, en een mooi NL doosje + handleiding.. maar ja, voor dat geld bestel je er bijna 3 (29+verzend....)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DJSmiley schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:25:
[...]
Zoals reeds gezegd zal de PCI bus weldegelijk een bottleneck gaan formen. mogelijk nog eerder dan de hardeschijven zelf. TS geeft al aan meerdere S-ATA aansluitingen extra te willen hebben, het liefst meer dan twee. wanneer je bijvoorbeeld drie a vier hardeschijven aan een controller hangt op de PCI bus en je laat deze hardeschijven naar elkaar copiëren (hoeven er maar twee te zijn) en van een andere hardeschijf ga je alleen lezen, met daarnaast nog de andere hardware die gebruik maakt van de PCI bus, dan heb je deze al heel snel vol zitten. Het gaat dan redelijk druk worden op het land weggetje. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1