Toon posts:

Is mijn hdd nou kapot of zit windows te zeiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 98. Vandaag besloot ik maar eens om mijn harde schijf te defragmenteren. Na ruim twee maanden mag dat wel een keer. De schijf is opgedeeld in een aantal partities varierend van 500MB tot 5 GB.

Meteen begint defrag.exe al te zeuren dat er fouten op de harde schijf zitten. Ik start scandisk, en laat alle partities controleren (standaard controle). Bij vrijwel allemaal geeft scandisk de volgende melding:
De opstartsector van deze schijf bevat informatie die is beschadigd of onjuist is. De vrije ruimte wordt hierdoor onjuist of zeer traag weergegeven. Enzovoorts enzovoorts.
Ik start defragmentatie weer op. De c en d schijf gaan goed, maar dan krijg ik opeens weer bovenstaande melding.

Het lijkt erop dat deze melding telkens voorbij komt als er data verandert op de harde schijf. Is dit ernstig of zit windows weer te zeiken? Het bestandssysteen is fat32, en het lijkt dat de fout alleen voorkomt op partities > 2 GB.

De harde schijf is een maxtor 40 GB 7200 rpm.

Mijn systeem is niet overgeklokt en ik heb verder geen problemen als gegevensverlies en dergelijke.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
De beste test, alles er af pleuren, nieuwe partities maken, en voledig formatteren. Dan zie je of het ding bad sectors heeft, of dat er mischien wat anders aan het handje is.

Ik denk dat gewoon je bestands systeem naar de maan is. Als je vaak scandisk achterelkaar draait kan het zijn dat het gefixed word, probeer anders eens zoals norton disc doctor ofzo.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:02
zegt ie van mij ook al jaren. Komt door verkeerd afsluiten geloof ik. Dus bij een harde reset enzow

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:14
hey biobak. ik zou de prullenbak van whistler als icoon nemen. veel cooler. dat .dll filetje is hier wel ergens te vinden.