Vage online shopping winkel...

Pagina: 1
Acties:

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 22:03
Ok ik heb geprobeerd mezelf in te houden maar nu kan ik het toch niet meer voor me houden ik wordt er gek van. Wat als dit echt zo is?

Een maatje van me kwam ineens met een website aanzetten waarop verschillende producten, vooral electronica voor een bijna té scherpe prijs aangeboden worden vanuit China en over de hele wereld bezorgd kunnen worden.

Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar een leuke professionele 3ccd videocamera en laten ze nou juist ook hier een flink aanbod in hebben. Even een voorbeeldje:

Een Sony HDR-FX1E MiniDV Camcorder even via kieskeurig opgezocht en de goedkoopste die ik kan vinden is voor €2863.00 van jou. Onze Chinese site vermeld heel leuk: Price: EUR350...

Een verschil van €2513 ?? Ok ik geloof best dat sommige producten in het buitenland goedkoper aangeboden kunnen worden maar hier is het verschil gewoon te groot!!!

Het vreemde is dat de website gewoon goed in elkaar zit en je bv een msn adres toe kan voegen en kan chatten met iemand van de website. Ik krijg zelf nu niemand online maar dat maatje van me heeft wel kort gechat en krijg wat info over betalingen maar niet echt iets boeiends, ik zal het nog eens navragen. Je kan ze ook bellen maar dat heb ik ook nog niet gedaan. Ik wil eerst even wat meer info krijgen en wat meningen horen. De website is wel echt onwijs traag dat is het enige vreemde wat ik kan vinden...

Ik heb rond gegoogled maar kan verder niks over de site vinden en geen vermeldingen van mensen die opgelicht zijn ofzo maar ook niemand die succesvol heeft besteld.

Wat ik me afvraag is als je iets online koopt via Visa dan ben je toch ook verzekerd?

Uit de algemene voorwaarden van de rabocard verzekering:

Verzekerde risico's
Deze verzekering biedt dekking tegen de risico's van verlies, diefstal en beschadiging aan zaken welke zijn gekocht met een Rabocard Extra (met doorlopend krediet), mits het verlies, de diefstal of schade zich heeft voorgedaan binnen 90 zegge negentig dagen na aankoop van de zaak en de zaak uitsluitend is bedoeld voor privé gebruik.

Er staat in de Beperkingen en uitsluitingen niks over online aankopen. Valt hier dus ook onder dat een online aangeschaft product niet geleverd wordt?

De website ligt ook af en toe plat dus blijf even proberen maar ik hoop echt dat iemand me iets meer info kan geven.

De website is www.pucaty.com en nou niet allemaal massaal gaan bestellen zodat ik niks meer kan bestellen he ;)

hoi

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja, if it looks to good to be true, it probably is. Macbooks voor 400 euro, dat kan gewoon niet.
En over die verzekering: wie weet krijg je wel helemaal niets op gestuurd, of een pakket bakstenen, daar ben je dan niet voor verzekerd ;)

De whois zegt: Creation Date: 09-may-2008. Lijkt me niet dat een bedrijf zo snel met zulke dingen van zoveel fabrikanten kan stunten? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je producten 'ineens' voor maar 10% van de verkoopprijs kan vinden lijkt het me duidelijk dat het geen legale producten zijn. Tevens levert een whois hetvolgende op:

Connection refused connecting to whois.paycenter.com.cn

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:32

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

met hierboven..

niet aan beginnen.

[ Voor 78% gewijzigd door Hubert op 19-05-2008 11:57 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-01 13:39
Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan zal dat ook wel zo zijn. M.a.w. een prijsverschil van €2500 is vrijwel onmogelijk tenzij het gestolen of namaak goederen betreft.

Ik zou het niet vertrouwen, sowieso omdat deze firma spamt vanaf hotmail adressen (vandaag nog een spammailtje van gehad).

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:53

Wish

ingwell

Een Macbook Pro voor 350 Euro? PS3 voor 210? Erg wazig inderdaad. De hoeveelheid luxe electronica die hier weggaat voor bodemprijzen is wel erg groot. Maar wel bijvoorbeeld de mogelijkheid om met Paypal te betalen... en dat is volgens mij wel safe.

Wat betreft de vragen over de creditcard, daar kan ik je niet direct antwoord op geven, ik vraag me af hoeveel moeite je moet doen om de Rabobank te overtuigen dat je bent opgelicht (als het zo obvious lijkt)

No drama

Verwijderd

Ik kan je er niks over zeggen, maar het lijkt op scam. Wat ik in ieder geval 100% zeker weet is dat ik hier op tweakers nog andere sites/topics geweest zijn, met een website die precies dezelfde opbouw heeft! Dus waarschijnlijk zijn dat dezelfde eigenaars en kun je aan de hand van dat topic erachter komen of dit echt of scam is ;)

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 21:34
misterdjus schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:49:

Er staat in de Beperkingen en uitsluitingen niks over online aankopen. Valt hier dus ook onder dat een online aangeschaft product niet geleverd wordt?
De verzekerde risico's heb je zelf al opgesomd (schade, diefstal en verlies). Het niet leveren van een product valt hier dus niet onder. Puur het aspect van een online bestelling is dus niet van toepassing.

Zelf zou ik er dus niet van uitgaan dat je je geld via genoemde verzekering terug zult krijgen indien er niet geleverd wordt. Ook zou ik niet tot aanschaf bij deze winkel overgaan omdat (even een gouwe ouwe ;) ) "if it sounds too good to be true..."

(edit) met de rest

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:59:
Ik kan je er niks over zeggen, maar het lijkt op scam. Wat ik in ieder geval 100% zeker weet is dat ik hier op tweakers nog andere sites/topics geweest zijn, met een website die precies dezelfde opbouw heeft! Dus waarschijnlijk zijn dat dezelfde eigenaars en kun je aan de hand van dat topic erachter komen of dit echt of scam is ;)
brand688.com? Google op telefoonnummer '+8610-66236200' levert die site op. Ziet er allemaal niet betrouwbaar uit, dus niet aan beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoelJewel op 19-05-2008 12:05 ]

Verwijderd

komop mensen , dit hoef je zelf toch niet te vragen of wel? is nogal logisch dat het nep is

• giveupthejoost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03-2016
Grappig, en z'n buurman zat in de zelfde business:
http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=9382

Maar is al weer gestopt (waarschijnlijk wegens overdonderend succes :) )

Verwijderd

Idd. De website zelf barst ook nog es van de spelfouten. Niet aan beginnen zou ik zo zeggen

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 22:03
Haha ok het is me duidelijk een fake dus....

Maar goed ben er verder niet echt in thuis maar had wel eens gehoord dat via China veel electronica goedkoop te bestellen is. En het zou je maar eens gebeuren dat je toch een site tegen komt die wel klopt :P Ach ben blij dat ik het even bij jullie gechecked heb :*)

Tnxs iig!! Dan toch maar een dure 3ccd camera aanschaffen :+

hoi

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Payment methods:
Western Union
Moneygram
Bank transfer

Misschien worden ze wel gescammed door negerianen :+

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Ok ik heb geprobeerd mezelf in te houden maar nu kan ik het toch niet meer voor me houden ik wordt er gek van. Wat als dit echt zo is?
Even een algemene tip, koop eerst even een common sense, dan hoef je je ook niet meer zo op te zitten vreten omdat je denkt dat je de kip met de gouden eieren hebt ontdekt. Dit is ongeloofelijk duidelijk een scam. Dus of je wordt genaaid doordat je geld overmaakt en een berg stenen thuiskrijgt of niks, of je wordt genaaid omdat je een gestolen en geheeld product thuis krijgt. Nee, dank je de koekkoek.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Even een algemene tip, koop eerst even een common sense, dan hoef je je ook niet meer zo op te zitten vreten omdat je denkt dat je de kip met de gouden eieren hebt ontdekt. Dit is ongeloofelijk duidelijk een scam. Dus of je wordt genaaid doordat je geld overmaakt en een berg stenen thuiskrijgt of niks, of je wordt genaaid omdat je een gestolen en geheeld product thuis krijgt. Nee, dank je de koekkoek.
Je moet niet vergeten dat common sense nogal eens overboord gaat als mensen geld ruiken. "Want stel nu dat????!!!?!?!?!?". Er is vanzelf een legertje goedgelovigen dat erin trapt en met de neus op de feiten gedrukt wordt. En sommigen herhalen de stommiteiten gerust nog een keer of wat. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• davimm
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10-2019
vooral electronica voor een bijna té scherpe prijs aangeboden worden vanuit China en over de hele wereld bezorgd kunnen worden.
De Site van Pucaty is inderdaad niet te vertrouwen.
Het is wel zo dat er goedkopere goederen vanuit china worden aangeboden.
Ik ben op een betrouwbare bron van SONY gestuit dus mocht je 30-40% korting op je nieuwe camera's willen geef een seintje. ;)

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Dit vind ik door middel van het zoeken naar het zelfde telefoonnummer :

http://www.fgxzq.com/fenleiview.asp?lx=big&anid=70

http://www.brand688.com/product.asp?id=134

http://www.xyzcb.com/about.asp?action=lxwm

www.mjwmth.com/goodsview.asp?bjxGid=2258

Schijnbaar is er een portugees die aan zijn dagelijkse email limiet is gekomen door een of andere trojan, die naar al zijn contact personen het mailtje met verwijzingen naar dergelijke bedrijven met allemaal exact hetzelfde telefoonnummer verstuurde.

Dit is 100% een scam en je moet hier heeeeel ver van weg blijven. Common sense is niet eens meer van toepassing, want de feiten heb ik net op tafel gelegd.

Hoop dat ik minstens 1 persoon uit de problemen heb weten te houden hiermee. :D

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
voor een bijna té scherpe prijs
Nofi maar dit is toch wel heel duidelijk! Daarbij is 2500 euro goedkoper niet een "bijna te scherpe prijs" maar bijna gratis!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk alleen is al naar de andere dingen, Die mozartTX pc met 4k aan onderdelen.
of een motor voor 1650 euro 8)7

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
LuckyY schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:13:
Kijk alleen is al naar de andere dingen, Die mozartTX pc met 4k aan onderdelen.
of een motor voor 1650 euro 8)7
Dit lijkt me nou niet zo belangrijke informatie dat het het waard is om een topic drie dagen na de laatste reactie omhoog te kicken ;)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:21:
[...]

Dit lijkt me nou niet zo belangrijke informatie dat het het waard is om een topic drie dagen na de laatste reactie omhoog te kicken ;)
Sorry... echt niet op gelet zat wat dingen te lezen ;), keek niet naar de datum.
Pagina: 1