Geheugenuitbreiding Fujitsu-Siemens laptop naar 2 GB

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36
Afgelopen weekende heb ik een aantal laptops gekocht bij Saturn (ze waren daar in de aanbieding voor 299 eu). Voor de niet veel eisende gebruiker echt een koopje.

Specs:
Fujitsu-Siemens ESPRIMO Mobile V5535
1.86 Intel Celeron processor
1 GB geheugen
120 GB hardeschijf

Afbeeldingslocatie: http://img.misco.co.uk/images/uploadedimages/med/20071211141914.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.systemaxdev.com/productmedia/htmlimages/cten/fujitsu/q118450-diag2.jpg

Standaard staat er Windows Vista Home Basic op, maar door het 1 GB geheugen vind ik alles net wat te langzaam draaien. Nu heb ik in de winkel gehoord dat er nog 1 GB bij in te zetten is. Doordat zij geen geheugen meer hadden liggen konden zij dit niet doen (was anders 26 eu). Nu wil ik dit zelf gaan doen. Ik wilde eerst kijken wat voor geheugen er in zit omdat ik thuis nog genoeg soorten geheugen had liggen. Ik heb een aantal schroeven verwijderd en kop op het moederbord terrecht waar van alles zit. Maar ik kan nergens geheugenbankjes ontdekken. In een ander gedeelte onderop de laptop kan ik de hardeschijf vinden om te vervangen maar nergens vind ik de plaats van het geheugen (anders zou ik de gehele onderkant van de laptop los moeten schroeven).

Ik heb nu geen mogelijkheid om even een foto van de onderkant te maken, dit wordt niet eerder dan vanavond.

Iemand enig idee hoe dit geheugen uitbreiden werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 19-05-2008 11:27 ]

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:07
Al onder het toetsenbord gekeken?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij veel laptops moet dit via de bovenkant, toetsenbord loshalen. Kijk voor de grap eens in de handleiding!

This footer is intentionally left blank

• Binnetie
Dat is even een nadeel. De handleiding die ik erbij heb gekregen is Duits. Misschien dat ik op de site een engelse handleiding kan vinden.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30
Ik heb deze laptop 2maal gekocht, en 2maal het geheugen uitgebreidt.. Ik kon simpelweg bij beide laptops 5/6 schroefjes eruit schroeven (zitten wel in een "diep gat"), en dan kon het klepje los..

Moeilijk te vertellen zo, ik kan vanmiddag wel een foto maken en ff posten..?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Vaak staat er op het klepje een tekentje van een dimmetje. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/r1gebl.jpg

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Binnetie
rscheper schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:29:
Ik heb deze laptop 2maal gekocht, en 2maal het geheugen uitgebreidt.. Ik kon simpelweg bij beide laptops 5/6 schroefjes eruit schroeven (zitten wel in een "diep gat"), en dan kon het klepje los..

Moeilijk te vertellen zo, ik kan vanmiddag wel een foto maken en ff posten..?
Dat zal heel mooi zijn. Andere vraag aan jou. Ik lees op de ene website dat er 2 GB in kan en op de andere website lees ik dat er 4 GB in kan. Weet jij hoeveel er in past? Nu is met Windows XP 32 bit natuurlijk de grens iets over de 3 GB, maar zou er echt 4 GB in kunnen? En waar heb je het geheugen besteld (type)?

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 19-05-2008 11:53 ]

• Binnetie
_the_crow_ schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:31:
Vaak staat er op het klepje een tekentje van een dimmetje. Zoiets:

[afbeelding]
Nee dat staat er hier niet bij. Wel bij het plekje voor de hardeschijf staat een cilinder (wat staat voor laden denk ik).

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Binnetie schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:28:
Dat is even een nadeel. De handleiding die ik erbij heb gekregen is Duits. Misschien dat ik op de site een engelse handleiding kan vinden.
Er staan vast wel plaatjes in. Geen PDF met andere talen op de HD?

This footer is intentionally left blank

• Binnetie
Ik heb de handleiding gevonden in het Nederlands. Hier mee moet ik het kunnen doen. Het geheugen moet idd aan de onderkant van de laptop vervangen worden.

• rscheper
Binnetie schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:46:
[...]

Dat zal heel mooi zijn. Andere vraag aan jou. Ik lees op de ene website dat er 2 GB in kan en op de andere website lees ik dat er 4 GB in kan. Weet jij hoeveel er in past? Nu is met Windows XP 32 bit natuurlijk de grens iets over de 3 GB, maar zou er echt 4 GB in kunnen? En waar heb je het geheugen besteld (type)?
Naar mijn mening kan er niet meer dan 2GB in..

Ik heb het geheugen bij Norrod weggehaald, goedkoopste en op voorraad in Groningen..

Ik kreeg Adata, 667MHz PC5300, €18,50 p/s. Bij Norrod is de kans wel aanwezig dat je een ander merk krijgt..

Deze: http://norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=14158 heb ik gekocht, Norrod koopt volgens mij ook gewoon het goedkoopste in, ongeacht welk merk.

[ Voor 9% gewijzigd door rscheper op 19-05-2008 11:59 ]

• Binnetie
rscheper schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:58:
[...]

Naar mijn mening kan er niet meer dan 2GB in..

Ik heb het geheugen bij Norrod weggehaald, goedkoopste en op voorraad in Groningen..

Ik kreeg Adata, 667MHz PC5300, €18,50 p/s. Bij Norrod is de kans wel aanwezig dat je een ander merk krijgt..

Deze: http://norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=14158 heb ik gekocht, Norrod koopt volgens mij ook gewoon het goedkoopste in, ongeacht welk merk.
Ik zag hem net toevallig staan. Bij mij in Zwolle zit de Norrd vlak bij dus ik ga gewoon voor die van 18,50 euro. Op geheugen.nl kost het geheugen 28 eu. Dat scheelt aardig + dat ik nu geen verzendkosten heb.

• rscheper
Dat is inderdaad ook de reden dat ik het uit de stad heb gehaald.. Het kan vast goedkoper, maar je zit toch met verzendkosten + extra tijd.. Het geheugen werkt vooralsnog perfect, lekker vlot in ieder geval :)

• Binnetie
Ik ga even langs de Norrod vanmiddag. Een vriend van me heeft ook dezelfde laptop en heeft 1 GB bankje en een bankje van 2 GB (dual channel werkt niet) maar hij had erover dat hij wel 3 GB heeft. Ik heb hem gevraagt of dit ook zo in Windows wordt aangegeven.

• rscheper
Oke, zou je het resultaat willen posten hier?

• Binnetie
rscheper schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:02:
Oke, zou je het resultaat willen posten hier?
Ja zal ik doen zodra ik hierover mee weet, want 2 GB erbij zou nog beter uitkomen voor mij nl.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:46:
[...]

De gebruikte SiS M672 chipset ondersteunt gewoon 2x 2GB (DDR2-667/PC2-5300), helaas niet in dual-channel inderdaad.

• Binnetie
Ik ben gisteren bij die vriend geweest en kan zeggen dat het werkt. Hij heeft 1 reepje van 1 GB (zat erin bij aanschaf) en heeft er eentje van 2 GB bijgezet). Hij drait XP en deze ziet keurig netjes 3 GB.

Vanmiddag ga ik de stad in om 2 GB bij te halen.
Pagina: 1