Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Boom Blox (by Steven Spielberg)
Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/70732.jpg

Wat is dit?
Sinds een aantal weken ligt Bloom Box in de winkel. Ik heb er nu een 10-tal uren opzitten en na een voorzichtig optimisme kan ik nu met zekerheid zeggen dat Bloom box de aanschaf volledig waard is. Dit is waar de Wii uitblinkt met de motion sensing en mogelijkheid tot pointing! De puzzels in single-player worden verderop in het spel erg pittig en in multi-player zit je vanaf 2 spelers gierend van het lachen op de bank. Nèt niet hard genoeg gegooid voor dat blok en je buurman gaat er met de punten vandoor. Òf mikado style blokken uit een stapel trekken. Erg vermakelijk!

De controls
Je draait met B ingedrukt om de stapel blokken heen en mikt met de pointer waar je wilt gooien. Je drukt A in om je mikpunt te vergrendelen en geeft ‘de bal’ vaart en laat A los op het moment dat je normaal een bal zou loslaten. Er zijn 3 snelheden; zacht (blauwe trail), middel (gele trail) en hard (rode trail). Daarnaast zijn er talloze verschillende ballen waaronder een bowlingbal, honkbal en tennisbal. Deze hebben uiteraard verschillende uitwerkingen op de aanwezige materialen.

De spelvormen
Er zijn 3 spelvormen te onderscheiden
  • Gooien :
    je werpt de bal om puntblokken te laten vallen, vermijdt de blokken met negatieve waarde!
  • Grijpen :
    Trek zoveel mogelijk blokken uit de stapel zonder de koe, die op het bovenste blok staat, te laten vallen.
  • Schieten :
    Schiet puntblokken of schiet een waterstraal
  • Samenstellen :
    Speel blokken vrij om zelf je fantasie aan het werk te zetten.
Materialen
Er zijn veel verschillende materialen : verdwijnblokken, chemische blokken (welke exploderen wanneer ze met een ander chemisch blok in aanraking komen), bom-blokken, vuurwerkblokken, en nog veeeeel meer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images/slideshow/2008/05/gallery_boom_blox/BOOM_BLOX_MEDIEVAL1_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.techshout.com/images/ea-boom-blox-ss.jpg

Iemand zelf al ervaringen?

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb het vorige week gespeeld bij een vriend van me. Aardig als party-game, maar ik vond het niet onwijs denderend. Na 2 uur deze digitale versie van Jenga gespeeld te hebben, had ik het in ieder geval wel gezien. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik heb hem ook al een weekje en vind hem echt superstoer. Na 2 uur jenga gespeeld te gebben kom je erachter dat je nog 20 manieren van spelen hebt :Y En 4 player castle attack is tof :)

Enige jammere eraan is dat je geen nieuwe levels kan downloaden en alleen maar met vriendjes levels kan uitwisselen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Sommige puzzel challenges zijn echt zenuwslopend. Vooral de grijphandje levels waar je zoveel mogelijk blokken moet weghalen. Zie onder

http://www.youtube.com/watch?v=qOcR_TjbBUE

Vet hoor, perfecte afwisseling met GTA :)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik heb het spel nu ongeveer een weekje en ik moet zeggen dat ik me er kostelijk mee kan vermaken. De gewone levels zijn wat betreft verhaal natuurlijk niet ecth spectaculair maar de physics engins die er in lijkt te zitten maakt een hele hoop goed.

Dit is voor mij het eerste spel waarbij aangetoond wordt dat de WII een physics engine daadwerkelijk ook aan kan. De custom level mode heb ik tot nu toe grijs gespeeld en ben nu bezig om een eigen Jenga toren in elkaar te zetten. Helaas is dit nog niet zo makkelijk door de onnauwkeurigheid van de WII controller.

tot nu toe een van de leukste spellen die ik voor de WII heb

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Beter de eerste (deze) versie van dit spel kopen of toch direkt voor de opvolger Boom Blox Bash Party gaan? Welk is beter?
Pagina: 1