Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma gezocht, regels tellen van meerdere bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben dus op zoek naar een programma wat het aantal regels telt van een map met daarin een aantal submappen en bestanden.

(meer voor de fun) dan echt nodig om te weten, maar het lijkt me wel is leuk om te weten hoeveel php regels er momenteel in mijn cms zitten ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Het is misschien een stom idee, maar kun je dit niet gewoon even zelf in php schrijven? :) Met iets als opendir, readdir, closedir moet zoiets toch wel mogelijk zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door Gody op 19-05-2008 11:20 . Reden: met -> als ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
iets met waarom het wiel opnieuw uitvinden ;) nee maar als er al een bestaand alternatief is dan scheelt mij dat weer :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Onder linux kun je hiervoor wc -l * gebruiken om het aantal regels van alle bestanden (*) in de huidige map te tellen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

Mischien handig om te vermelden welke IDE je gebruikt ?, Eclipse heeft hier een aantal plugins voor nl.

Verwijderd

Hetgeen YeXo zegt klopt niet als je subdirs hebt, maar wat je wel kan doen is dit kort shell script uitvoeren:

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/bash

count=0

for add in `find . -type f -exec wc -l {} \; | cut -d \  -f 1`
do
        count=`expr $add + $count`
done
echo aantal lijnen in files: $count

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:40:
Onder linux kun je hiervoor wc -l * gebruiken om het aantal regels van alle bestanden (*) in de huidige map te tellen.
Simpele versie met submappen en telling per file:
code:
1
wc -l `find .`

Totalen staan onderaan bij total.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1