Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] Contactpersonen importeren uit CSV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het overzetten van een contactpersonen database geexporteerd uit een oud programma (TaskTimer 5.1) naar Outlook 2007. De TaskTimer database heb ik geexporteerd naar een .csv file en deze .csv file wil ik vervolgens weer importeren naar Outlook om deze vervolgens te sharen als een public contact database in Exchange 2000 server.

Nu gaat alles eigenlijk prima met importeren, alleen op de visitekaartjes komen blokjes te staan ipv. enters bij de adresgegevens:
Afbeeldingslocatie: http://www.beco.nl/ifs/grab.asp?id=KLObgn3N1908

De .csv regel ziet er als volgt uit:
Klaas,Pieters,Mr.,Programm Coordinator,Royal Dutch Embassy,8th Floor,Shopping Centre,Longstreet,0001,PO Box 0000,000 - 111 2222,000 - 222 3333,,klaas@pieters.nl,,,,,,,PO Box 0000,Amsterdam,0001,,,,,,,

Aangezien de database uit ongeveer 5000 contactpersonen bestaat begrijp je wel dat ik weinig zin heb om dat allemaal handmatig aan te gaan passen.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi er maar even een oeroude éénmalige postkick tegenaan, voor de mensen die er toevallig overheen gelezen hebben. Dit moeten toch wel meer mensen tegen gekomen zijn aangezien er echt wel meer mensen geweest moeten zijn die in Outlook vanuit een .csv file geimporteerd hebben. En aangezien de .csv file geen rare dingen bevat, moet het probleem wel bij Outlook liggen. Ik heb echt alles geprobeerd en kom er niet meer uit, ook met mr. google kan ik de oplossing niet vinden.

Verwijderd

Kijk eens met een hex viewer wat die " hokjes" zouden kunnen zijn. Ik vermoed tabs (#9) of niet dos/windows cr/lf's dus #10 of #13 ipv #13#10.

Met de meeste viewers kan je dan ook op deze hex codes zoeken en vervangen om je probleem eventueel te verhelpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 09:29 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Als ik uit outlook iets exporteer, dan staan er " " om de gegevens: dus:
"naam","achternaam"
"Piet","Puk"

Misschien dat dat bij importeren ook moet.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:28:
Kijk eens met een hex viewer wat die " hokjes" zouden kunnen zijn. Ik vermoed tabs (#9) of niet dos/windows cr/lf's dus #10 of #13 ipv #13#10.

Met de meeste viewers kan je dan ook op deze hex codes zoeken en vervangen om je probleem eventueel te verhelpen.
Met de hex viewer zie ik ook gewoon:
Klaas,Pieters,Mr.,Programm Coordinator,Royal Dutch Embassy,8th Floor,Shopping Centre,Longstreet,0001,PO Box 0000,000 - 111 2222,000 - 222 3333,,klaas@pieters.nl,,,,,,,PO Box 0000,Amsterdam,0001,,,,,,,

Het probleem lijkt mij echt in Outlook te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:32:
Als ik uit outlook iets exporteer, dan staan er " " om de gegevens: dus:
"naam","achternaam"
"Piet","Puk"

Misschien dat dat bij importeren ook moet.
Heb alle , scheidingstekens vervangen door "," waarna ik deze regel kreeg:

"Klaas","Pieters","Mr.","Programm Coordinator","Royal Dutch Embassy","8th Floor","Shopping Centre","Longstreet","0001","PO Box 0000","000 - 111 2222","000 - 222 3333","","klaas@pieters.nl","","","","","","","PO Box 0000","Amsterdam","0001"

Deze record importeren ging ook prima, maar de blokjes blijven nog steeds op het visitekaartje staan.

Misschien dat het een bug van Outlook is dat er misschien ooit met een update uitgehaald wordt? Office 2007 is dan ook nog niet zo lang uit, dus een bug als die zou niet ondenkbaar zijn lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:28:

Als ik het visitekaartje zelf bekijk met een hex viewer zie ik er ook niets raars in:

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
N:Pieters;;;Mr.
FN:Mr. Pieters
ORG:Royal Dutch Embassy
TITLE:Programm Coordinator
TEL;WORK;VOICE:000 - 111 2222
ADR;WORK;PREF;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:;;8th Floor=0A=
Shopping Centre=0A=
Longstreet;0001;;PO Box 0000
LABEL;WORK;PREF;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:8th Floor=0A=
Shopping Centre=0A=
Longstreet=0D=0A=
PO Box 0000 0001
ADR;HOME;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:;;PO Box 0000=0A=
Amsterdam=0A=
0001
LABEL;HOME;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:PO Box 0000=0A=
Amsterdam=0A=
0001
X-MS-OL-DEFAULT-POSTAL-ADDRESS:2
EMAIL;PREF;INTERNET:klaas@pieters.nl

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
en wat doet de =0A= zonder =OD=???
Een normale linefeed in Windows is een chr(13) (=hex 0D) gevolgd door een chr(10) (=hex 0A)
(linefeed + carriagereturn)

[ Voor 13% gewijzigd door Witte op 20-05-2008 13:43 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Problems solved. Ik heb een beetje geschoven met de velden waar ze heen geimporteerd moesten worden en toen ging het prima! Tip voor toekomstige mensen met dit probleem: "Gebruik de adresvelden waar een getal in genoemd wordt niet, want die zorgen voor de blokjes". Bedankt voor alle reacties, topic mag op slot.
Pagina: 1