Toon posts:

DivX problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel eens divxjes aan het kijken (wie niet tegenwoordig), maar vaak krijg ik schokken in het beeld. Ook de audio loopt soms voor op het beeld. Komt dit door het encoden of door mijn systeem?

De config (voor zover van belang):
AMD k6-2 450
64Mb Ram
Diamond Stealth III S540 32 Mb AGP
Quantum fireball 13.0A

Zelfs als ik de divx kwaliteit op 0 zet gebeurt me dit :(
Wanneer de audio naar mp3 is gecodeerd en ik daarvan de kwaliteit ook omlaag schroef gaat het wel beter. Tijdens het afspelen heb ik niets meer op de achtergrond in Windhoos draaien.

Om af te spelen gebruik ik mediaplayer 6.4, Gdivx of BSplayer.

Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?

Verwijderd

Ik denk dat je k6-proc te langzaam is. Je kan het onder win2000 proberen, dan loopt het al een stuk beter in vergelijking met win9x

Verwijderd

Die k6-2 is idd te traag. Het ligt er ook aan hoe een divx geencoded is, ik had eerst een p2-350 en de meeste divx-en liepen er wel goed op, maar sommige schokten als de ziekte. Ik denk dat een k6-2 450 aardig te vergelijken is met een p2-350.

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Dat wat je zei over op 0 zetten. Daar bedoel je de CPU Quality slider mee van de DivX codec of niet? Ik dacht juist dat de hoogste optie 4 de best is kwa kwaliteit? Of niet? Ik kijk DivX films gewoon op m'n Iiyama 22" DiamondTron monitor :7 En de films lopen wel gewoon soepel alleen bij veel beweging willen er nog wel blokjes verschijnen in het beeld. Als ie op 4 staat is dit veel minder volgens mij... CPU is trouwens een AMD 750 @ 1000 met ASUS K7V moederbord en 256 (2x128) PC-133 SDRAM dus dat moet geen probleem zijn toch...

Out of order...

Verwijderd

Speel je je films met Windhoos MediaPlayer? If so dan moet je ff de Global Divx Player downloaden, codecs en alles al ingebakken en schijnt een stuk minder veeleisend te zijn dan MediaPlayer. Sorry to say maar ik denk toch dat je systeem iets te licht wordt bevonden. Maar succes hiermee http://download.cnet.com/downloads/0-10079-100-4574723.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.4574723
8-)

Verwijderd

Topicstarter
Global DivX heb ik al, maar die doet het ook niet goed. Zit er zo veel verschil tussen p2-350 en k6-2 450? Met 100 Mhz meer mag je toch verwachten dat ze ook op een AMD goed lopen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Zou het bij mij goed draaien? (Zie onderschrift)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Is dat niet vragen naar de bekende weg?

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

K6-2 sucks :(
koop een nieuwe processor en mobo
Mijn K6-2 450 is een van de grootste miskopen ooit!

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Pagina: 1