[Word 2003] Handmatig woordafbreking werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik mijn scriptie aan het schrijven. De hoofdtekst hiervan wil ik justified uitgelijnd hebben. Het nadeel hiervan is dat er soms erg grote witruimte voor een spatie wordt gebruikt, dit ziet er niet uit...

Met Word heb je de mogelijkheid om afbreekstreepjes in te voegen. Via Tools->Language->Hyphenation kan je handmatig het document doorlopen, Word geeft dan aan waar woorden afgebroken kunnen worden en dan kan je een streepje invoegen. Echter als ik dit op mijn document (of een willekeurig ander document) toepas, vindt Word geen woorden die afgebroken moeten worden.

Wat is er aan de hand?

Ik heb Proofingtools waar Hyphenation onderdeel van is, opnieuw geïnstalleerd, dit heeft niet geholpen.
Via Google ben ik geen vergelijkbare problemen tegengekomen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek je niet 'gewoon' ctrl--? (Dus ctrl en de toets tussen 0 en = :+ ) <-- gaat dat wel goed?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 23:16
Kan het niet zijn dat de taal verkeerd is ingesteld? Zo te zien gebruik je een Engelse versie van Word. Ik kan me voorstellen dat de Engelse Hyphenation niet in staat is Nederlandse woorden af te breken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:54:
Zoek je niet 'gewoon' ctrl--? (Dus ctrl en de toets tussen 0 en = :+ ) <-- gaat dat wel goed?
Die ken ik, maar wat deze functie doet is woorden aangeven die in aanmerking komen om afgebroken te worden, omdat ze de regel 'te vroeg' afbreken. Zie http://www.uwec.edu/help/Word03/hyphen.htm
Yohan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:58:
Kan het niet zijn dat de taal verkeerd is ingesteld? Zo te zien gebruik je een Engelse versie van Word. Ik kan me voorstellen dat de Engelse Hyphenation niet in staat is Nederlandse woorden af te breken.
Ik heb de Nederlandstalige Proofingtool kit geïnstalleerd dit zou het probleem niet mogen zijn, maar ik zal het zo eens met een Engelstalige tekst proberen.
Hmmm dat is vaag, met een Engelstalige tekst werkt het wel zoals het moet... Dit maakt het probleem in ieder geval iets duidelijker. Ik ga even verder zoeken...

Iemand een idee hoe dit te fixen is?

[ Voor 9% gewijzigd door Andre-85 op 19-05-2008 10:48 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Niet online
Vage shit :P nadat ik vanochtend m'n pc weer heb opgestart werkt het wel... Gisteren heb ik toch echt verschillende keren Word opnieuw opgestart.
Anyway het werkt :)

Lorem