[PHP] Session Time-out

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de session time-out van PHP. Een klant van mij heeft het probleem dat hij/zij na ongeveer 5 minuten automatisch wordt uitgelogd. Ik heb dit gecontroleerd en dit blijkt waar te zijn.
Het vreemde hieraan is het volgende:

code:
1
ini_get('session.gc_maxlifetime');

Het resultaat is: 1440 (24 minuten dus...). Dit zou dus de normale sessie timeout moeten zijn. Dit is dus niet het geval. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zijn er toevallig meerdere applicaties op die server actief met eenzelfde session.save_path? Als dat zo is, dan kan het zijn dat daar een sessietijd van 5 minuten is ingesteld. De garbage collection van PHP ruimt sessies directory gebonden op namelijk, dus mocht die door een andere app getriggered worden dan worden alle sessies > 5 min opgeruimd (binnen die directory that is).

Je kunt een eigen sessie save dir instellen via session.save_path, dan heb je bovenstaand probleem iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je vertelt mij eigenlijk dat de wijzers op je horloge stil staat en dat iemand dit bevestigt heeft. En nu moeten wij maar raden waarom de wijzers stil staan.. Ofwel geef a.u.b. wat meer info!

Heb je het probleem ook zelf (op je eigen PC) kunnen reproduceren of alleen bij die ene klant? Weet je zeker dat die klant geen 'privacy' software als Norton Internet Security draait. Dit soort software past regelmatig browser request headers aan, zoals de http-referer. Het zou mij niet verbazen dat je in dergelijke programma's ook een maximum sessie duur kunt instellen.

Heeft de klant het probleem zowel in MSIE als Firefox of in elk geval in twee verschillende browsers? Heb je bijv. de request headers al gelogd zodat je kunt controleren of de klant andere (afwijkende) headers terug stuurt dan andere gebruikers.

If it isn't broken, fix it until it is..