Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Korte uitleg:

Ik werk sinds één jaar bij een telecombedrijf. Ik ben binnengekomen met een starsalaris van 2150 euro bruto met een vaste onregelmatigheidstoeslag van 27% ongeacht wat voor diensten ik draai. (Ik monitor IT gerelateerde zaken)

Nu heb ik pas geleden een salarisverhoging gehad (kreeg iedereen) Nu zit ik op 2230 euro. Nog ben ik niet tevreden aangezien mijn collega's die exact hetzelfde werk doen (en hier misschien een jaar langs zitten) ruim 2500 - 2600 bruto verdienen.

Nu komt de tijd dat mijn jaarcontract wordt omgezet naar een onbepaaldetijdscontract, is het réeel om om salarisverhoging te vragen uitgaande van het feit dat mijn collega's meer verdienen?

Zelf dacht ik aan 250 euro extra per maand... :+

Misschien handig om te vermelden, ik ben 26jaar, en heb 0,0 opleiding gevolgd voor de IT wereld / Telecomwereld. (alleen middelbareschool :o)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op basis van hoeveel uur is dit en krijg je nog andere vergoedingen, mobiel, computer e.d.?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:41:
Misschien handig om te vermelden, ik ben 26jaar, en heb 0,0 opleiding gevolgd voor de IT wereld / Telecomwereld. (alleen middelbareschool :o)

Wat denken jullie?
Hebben die collega´s wel ICT ervaring vooraf? En hoeveel directe werkervaring heb je zelf in de ICT? Als zij dat wel hebben, en jij niet, ben je zelfs goed betaald imo.
En wat heb je verder qua opleiding achter de rug overigens?

[ Voor 6% gewijzigd door n4m3l355 op 19-05-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat je op zich niet mag klagen ;) Mede door je 27%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind 2230 + 27% al heel aardig voor een ongeschoold persoon van 26, eerlijk gezegd.
Dat is zo'n beetje gemiddeld HBO startsalaris (zelfs wel wat meer denk ik).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Leeftijd: 26
Opleidingen: MAVO
Certificaten: -
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Telecombedrijf
Huidige functie: IT Monitoring
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja, tot 250 euro vrij bellen
Leaseauto: Nee, wel OV kaart
Werkweek: 40 uur - Wisseldiensten!!
Pensioenregeling: Ja, volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Maand salaris(Bruto): € 2959 (€1900 Netto)

Gebaseerd op dit is het toch zeker niet slecht... Ja veel werkervaring maar geen certificaten noch een aansluitende opleiding.
En de werkervaring is wel in je werkgebied gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Als zij een jaar meer ervaring hebben zou je dus over een jaar op 2500-2600 moeten zitten en niet nu al. Ik zou niet ontrevreden zijn met dat salaris met 'maar' 1 jaar ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
n4m3l355 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:43:
[...]

Hebben die collega´s wel ICT ervaring vooraf? En hoeveel directe werkervaring heb je zelf in de ICT? Als zij dat wel hebben, en jij niet, ben je zelfs goed betaald imo.
En wat heb je verder qua opleiding achter de rug overigens?
Ik heb ook vrij veel ict ervaring (systeembeheer, helpdesken, netwerken ect) Mijn collega's verschild het nogal. De een heeft veel ict ervaring, de ander weet nieteens hoe je een cdtje moet branden.

Verder heb ik geen opleiding. Puur eigenkennis en de wil dingen zelf te leren/ondekken.
Icelus schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:43:
Op basis van hoeveel uur is dit en krijg je nog andere vergoedingen, mobiel, computer e.d.?
Het is op basis van 40 uur, maar ik werk dus wel wisseldiensten. 2 ochtend, 2 middag/avond, 2 nacht en dan 4 dagen vrij..

En ik heb een mobieltje van de zaak (mag ik houden, en is al mijn 3de mobiel in een jaar :9 Ze zijn erg vrijgevig :+ ) en daarmee mag ik tot 250 euro vrij bellen.. Eigelijk is er geen grens, maar zolang ik het niet extreem maak.. Ik kom nu al niet aan de 100 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door m3nno op 19-05-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:24
Je mag inderdaad je handen dichtknijpen dat je zonder enige opleiding dit verdient. Menig HBO starter moet nog maar zien of hij dit verdient. Ik zou eerder iets gaan doen in de vorm van een opleiding, cursus of iets in die trant om een gegronde reden te zoeken om salarisverhoging te eisen. Nu heb je die in mijn ogen geheel niet tenzij je collega's precies het zelfde niveau hebben in opleiding en/of leeftijd/werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Weet je wat je veel beter kan doen? Even met je baas overleggen of er een vergoeding voor opleidingen/certificering gegeven kan worden, of zelfs volledig door de baas betaald, in plaats van meer loon.
Dan heb je in ieder geval passende papieren, en mocht je vertrekken bij je huidige werkgever, heb je meer kans op een beter betaalde baan dan je nu hebt.
Lijkt me een slimme oplossing.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Miki schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:56:
... tenzij je collega's precies het zelfde niveau hebben in opleiding en/of leeftijd/werkervaring.
Dat verschild dus gigantisch. We zijn met zijn 5'en en 1 ervan heeft meer IT ervaring dan ik heb, de rest weet bijna niks van ICT o.i.d. Maar verdienen wel meer dan mij..

En vul met zijn 5'en maar eens een 24x7 rooster in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Je mag inderdaad je handen dichtknijpen dat je zonder enige opleiding dit verdient. Menig HBO starter moet nog maar zien of hij dit verdient.
Precies, mensen met minder opleiding geven erg snel af op het feit dat collega's met meer opleiding meer verdienen zonder zelf even na te denken. Iemand met MAVO kwam van school af toen ie 16/17 was en iemand met HBO heeft toch zeker wel tot z'n 21e/22e op school gezeten. Ga jezelf bijscholen ofzo. Zomaar klagen is wel erg makkelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:14:
Ga jezelf bijscholen ofzo. Zomaar klagen is wel erg makkelijk.
Moet dat nou zo bot? Hij klaagt toch nergens?

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, nee heb je en ja kun je krijgen lijkt mij. Ik denk ook dat je een mooi salaris hebt momenteel, dus als je er niet meer uit kunt slepen zou dat ook geen ramp moeten zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
McKaamos schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:57:
Weet je wat je veel beter kan doen? Even met je baas overleggen of er een vergoeding voor opleidingen/certificering gegeven kan worden, of zelfs volledig door de baas betaald, in plaats van meer loon.
Dan heb je in ieder geval passende papieren, en mocht je vertrekken bij je huidige werkgever, heb je meer kans op een beter betaalde baan dan je nu hebt.
Lijkt me een slimme oplossing.
Ik ben met hem eens.
Je kunt overleggen met je baas over op gelijke hoogte komen met je collega's maar dan in vorm van natura (opleidingen).

Daarnaast:
Je hebt niets te klagen over je baan, maar ik bespeur kleine vorm van jaloezie. Je bent nog maar net nieuw bij je werk. Gun de baas ook even de tijd om ontdekken hoe jij het doet en wat anderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Cyphax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:23:
[...]

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, nee heb je en ja kun je krijgen lijkt mij. Ik denk ook dat je een mooi salaris hebt momenteel, dus als je er niet meer uit kunt slepen zou dat ook geen ramp moeten zijn.
Precies wat ik bedoel, ik klaag niet.
En dat mensen altijd over opleidingen klagen, ik heb gewoon van mijn hobby mijn werk gemaakt. Heb nooit de drang gehad om een (ICT) opleiding te volgen. Mede aangezien ik op mijn 16de al opmezelf woonde.

Bijscholen is mogelijk, deze zijn bijvoorbeeld mogelijk voor mij: ITIL en Technische producttrainingen/IT trainingen (bv Nokia, Alcatel, HP, Microsoft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het wel of niet kunnen branden van een CD-tje is niet relevant voor het bepalen van iemand zijn ervaring of (it-) voorgeschiedenis. Hetzelfde geldt voor de autodidacten. Een sollicitant met enkel zelfstudie zal bij mij een streepje achter hebben. Het zijn vooral de mensen die hun eigen werkwijze aangeleerd hebben en nooit echt hebben kunnen sparren. Ze zitten vaak erg stug in hun eigen denkbeelden en staan vaak slecht open voor visies van anderen. Vaak is dit veroorzaakt omdat ze altijd degenen zijn geweest met de meeste kennis binnen een specifieke omgeving en dus nooit echt met feedback om hebben hoeven gaan.

De vraag blijft dus staan, wat is de voorkennis/opleiding van je collega's?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Silver7 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:35:
[...]
Je bent nog maar net nieuw bij je werk. Gun de baas ook even de tijd om ontdekken hoe jij het doet en wat anderen doen.
Feit is dat het bedrijf waar ik werkzaam was is overgenomen. Ik heb dus een compleet nieuwe baas/managers. Die laten ons nu maar ons gang gaan, aangezien ze geen idee hebben wat we precies doen. (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cyphax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:23:
Als hij niet klaagt dan ben ik niet bot.
Nu heb ik pas geleden een salarisverhoging gehad (kreeg iedereen) Nu zit ik op 2230 euro. Nog ben ik niet tevreden aangezien mijn collega's die exact hetzelfde werk doen (en hier misschien een jaar langs zitten) ruim 2500 - 2600 bruto verdienen.
Dit noem ik klagen. Ik kan ook wel klagen dat ik collega's heb die meer verdienen terwijl ze hetzelfde beter doen en misschien ook nog wel minder goed dan ik, maar iedereen weet dat opleidingsniveau en dienstjaren zwaar wegen. Bewijs jezelf eerst maar voordat je klaagt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Janoz schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:41:
De vraag blijft dus staan, wat is de voorkennis/opleiding van je collega's?
Het is een leuke vraag om te beantwoorden aangezien ik laatst het cv van een van mijn collega's las. Vuilnisman, administratief medewerker(tickets inschieten), barman, macdonalds:9..Dan om alvast antwoord te geven op de vraag die gaat komen, hoe kan zo'n iemand een IT gerelateerde baan krijgen, via een vriend zoals ik ook binnen kwam gerold. (Daarbij, er zijn weinig mensen die wisseldiensten willen draaien, al doet 1 op de 5 het)

Ja dat noem ik niet bepaald een IT gerelateerde loopbaanhistorie. Daarintegen heb ik wel een IT gerelateerde loopbaanhistorie. (Xs4all, KPN, HCCnet). Met een tussenpoos in de horeca. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het komt er gewoon op neer dat je bij de salarisonderhandelingen gewoon niet goed onderhandeld hebt. Heb ik ook gedaan of je gaat gewoon overleggen met je manager voor meer salaris of je gaat naar een ander bedrijf. De beste manier om snel in salaris te stijgen is van baan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:44:
[...]

Dit noem ik klagen. Ik kan ook wel klagen dat ik collega's heb die meer verdienen terwijl ze hetzelfde beter doen en misschien ook nog wel minder goed dan ik, maar iedereen weet dat opleidingsniveau en dienstjaren zwaar wegen. Bewijs jezelf eerst maar voordat je klaagt.
Ik klaag niet, ik ben alleen van mening dat mensen die exact hetzelfde werk doen, hetzelfde moeten verdiennen. Ongeacht leeftijd. Werkjaren bij dat bedrijf tellen uiteraard wel mee.

Feit is alleen nu krijg ik een nieuw contract, dan kan ik onderhandelen, als ik heb getekend en ik ga een half jaar daarna zeuren, dan hoor je, ja dat had je bij het tekenen van je contract moeten inbrengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
TrailBlazer schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:50:
De beste manier om snel in salaris te stijgen is van baan te veranderen.
Maar een contract voor onbepaalde tijd krijg je tegenwoordig niet zo 1, 2, 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:52:
ik ben alleen van mening dat mensen die exact hetzelfde werk doen, hetzelfde moeten verdiennen. Ongeacht leeftijd.
Dat kun jij wel vinden maar dat is dus gewoon niet zo :) Nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:44:
Als hij niet klaagt dan ben ik niet bot.
Ik snap wat je zegt, maar het komt wat ongenuanceerd over zo.
Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:14:
Precies, mensen met minder opleiding geven erg snel af op het feit dat collega's met meer opleiding meer verdienen zonder zelf even na te denken.
In dit geval gaat het om mensen die exact hetzelfde werk doen. Wat heeft het nog te maken met opleiding dan? Blijkbaar is m3nno gewoon goed genoeg, opleiding of niet, OF die gediplomeerden zitten onder hun niveau te werken. Als m3nno het werk net zo goed doet als de collega's, dan lijkt het mij wel fair dat ie hetzelfde beloond wordt eigenlijk. Tenminste, als er niet echt een leeftijdsverschil is.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 19-05-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Cyphax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:57:
[...]
Tenminste, als er niet echt een leeftijdsverschil is.
Dit is een aangrijpend punt, leeftijd. Waarom zou iemand die 42 is meer moeten verdienen dan iemand die 26 is (Als ze exact hetzelfde werk doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:52:
[...
Ik klaag niet, ik ben alleen van mening dat mensen die exact hetzelfde werk doen, hetzelfde moeten verdiennen. Ongeacht leeftijd. Werkjaren bij dat bedrijf tellen uiteraard wel mee.inbrengen. :)
Leeftijd en opleiding blijft meetellen, simpelweg omdat mensen met een hogere opleiding ook flexibeler zijn en meer kunnen mocht het nodig zijn.
Onderhandelen kan altijd, maar het klinkt niet alsof je nu zo slecht af bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:54:
[...]

Dat kun jij wel vinden maar dat is dus gewoon niet zo :) Nergens.
Voorbeeld: www.gvb.nl solliciteer eens als trambestuurder/conducteur. Ongeacht of je nou 50 bent of 18, je verdiend exact hetzelfde. Ongeacht of degene van 50 nou academisch nivo heeft en die van 18 een mavo diploma.

[ Voor 11% gewijzigd door m3nno op 19-05-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:03:
Dit is een aangrijpend punt, leeftijd. Waarom zou iemand die 42 is meer moeten verdienen dan iemand die 26 is (Als ze exact hetzelfde werk doen)
Die mensen zitten al veel langer in de markt en hebben meer ervaring enzo. Dat maakt ze duurder. Voor hen is het nadeel ook dat ze moeilijker een baan vinden: een jonger persoon is weer goedkoper. Of het echt helemaal eerlijk is hangt van de situatie af, maar in de praktijk gaat dat wel zo.

Je moet er maar vanuit gaan dat je zelf ook niet over 20 jaar nog steeds hetzelfde wilt verdienen als nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:04:
Voorbeeld: www.gvb.nl solliciteer eens als trambestuurder/conducteur. Ongeacht of je nou 50 bent of 18, je verdiend exact hetzelfde. Ongeacht of degene van 50 nou academisch nivo heeft en die van 18 een mavo diploma.
Dan ga je toch lekker op de tram kaartjes knippen de hele dag? Ervaring heb je niet nodig, en nadenken hoef je ook al niet. Dit soort vergelijkingen slaan natuurlijk nergens op...

Bovendien is het 'je verdient'. Ook spelling bepaalt hoe serieus een baas je neemt; zeker als je te maken hebt met klanten.

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 19-05-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:14:
[...]

Dan ga je toch lekker op de tram kaartjes knippen de hele dag? Ervaring heb je niet nodig, en nadenken hoef je ook al niet. Dit soort vergelijkingen slaan natuurlijk nergens op...

Bovendien is het 'je verdient'. Ook spelling bepaalt hoe serieus een baas je neemt; zeker als je te maken hebt met klanten.
Ik probeerde een vergelijking te geven, ik vond hem wel leuk :+

Voor mijn spelfoutjes bied ik mijn excusses aan, Nederlands was nooit mijn sterkste vak. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
[quote]Cyphax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:14:
[...]

Die mensen zitten al veel langer in de markt en hebben meer ervaring enzo. Dat maakt ze duurder.
/quote]

Ja, maar ik denk dat ts het volgende bedoelt: als je exact hetzelfde werk doet, maakt ervaring niet uit. Je werkzaamheden zjn immers dezelfde en dus mag je ervan uitgaan dat ook de voorkennis hetzelfde kan zijn. Iemand van 42 met meer ervaring die hetzelfde werk doet als iemand van 26 is dus in feite gewoon overgekwalificeerd.

De reden dat de werkgever iemand van 42 die hetzelfde werk doet, maar meer ervaring heeft, toch méér loon geeft, is dat zo iemand meer kansen heeft om elders (hoger) aan de slag te gaan met die ervaring (even de leeftijdsproblemen bij sollicitatie buiten beschouwing latend - ik ga uit van een bedrijfstak waarin een hogere leeftijd = meer ervaring = meer gewild).

Blijft wel dat als je 42 bent, meer ervaring hebt dan iemand van 26, maar wel hetzelfde werk doet en evenveel verdient, je gewoon dom bent en naar een andere baan uit moet kijken.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nare man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:30:
Blijft wel dat als je 42 bent, meer ervaring hebt dan iemand van 26, maar wel hetzelfde werk doet en evenveel verdient, je gewoon dom bent en naar een andere baan uit moet kijken.
Hou er wel rekening mee dat de IT een jong en dynamisch beroep is. De meneer van 42 heeft allicht meer ervaring, maar de vraag is hoeveel van die ervaring ook daadwerkelijk relevant is. Als hij 20 jaar Cobol heeft zitten kloppen maar nu maar omgeschoold is naar systeembeheer omdat hij moderne talen niet snapt heeft hij zo goed als niets aan die ervaring :).

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2008 13:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:21

Metro2002

Memento mori

m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:41:
Korte uitleg:

Ik werk sinds één jaar bij een telecombedrijf. Ik ben binnengekomen met een starsalaris van 2150 euro bruto met een vaste onregelmatigheidstoeslag van 27% ongeacht wat voor diensten ik draai. (Ik monitor IT gerelateerde zaken)

Nu komt de tijd dat mijn jaarcontract wordt omgezet naar een onbepaaldetijdscontract, is het réeel om om salarisverhoging te vragen uitgaande van het feit dat mijn collega's meer verdienen?

Zelf dacht ik aan 250 euro extra per maand... :+

Wat denken jullie?
Ik denk dat je vet verdiend voor je opleidingsniveau. Even ter vergelijking, ik verdien 1800 bruto , werk ook in de ICT, ben ook 26 en heb ook alleen middelbare school opleiding.

Je verdient gewoon harstikke goed, en ja naar opleiding word ook gekeken bij je salaris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik vraag me toch af hoe mensen met alleen een middelbare opleiding aan zoon baan komen, terwijl een net afgestudeerde ict-medewerker nog moeite heeft om een baan te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 218213 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:41:
ik vraag me toch af hoe mensen met alleen een middelbare opleiding aan zoon baan komen, terwijl een net afgestudeerde ict-medewerker nog moeite heeft om een baan te vinden
Misschien andere regio?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:21

Metro2002

Memento mori

En andere prijsklasse denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:54:
[...]

Maar een contract voor onbepaalde tijd krijg je tegenwoordig niet zo 1, 2, 3...
Iedereen zit te springen om IT' ers volgens mij. In ieder geval in mijn niche van hoger opgeleide netwerk specialisten en dan zeg ik gewoon nee als ik geen vast contract krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ik denk dat hetgeen wat op tweakers rondloopt en zeker in ´wat verdient een icter´ niet als de doorsnee IT'er mag nemen. Als we de getallen moeten geloven van wat in het HBO/WO topic stond enige tijd terug worden de tweakers hier ruim boven het gemiddelde betaald.
Eveneens de verhalen die hier regelmatig ten ronde doen over mensen zonder papieren en de talloze discussies over waarom de een tov de ander beter zou zijn, zijn imo erg twijfelachtig en heb ik nog nooit in de praktijk gezien op een uitzondering na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-06 15:54
Ik denk dat je een beetje te hard van stapel loopt. Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. Gewoon proberen, maar hou in je achterhoofd dat je al heel goed verdiend.

Ik zie veel mensen om mij heen, die een niet-marktcomfort salaris hebben (te hoog). Veel zijn ge-insourced van semi-overheids instellingen met belachelijke salarissen. Eenmaal geinsourced blijven ze jaren steken op één niveau, terwijl er wel inflatie is. Ze gaan langzaam achteruit tot ze marktcomfort zitten.
Nu is dat natuurlijk prima, het is altijd beter om een aantal jaren te veel te verdienen dan te weinig :) Echter zitten ze vaak ook vast in het bedrijf en kunnen alleen weg wanneer ze loon inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik weet niet precies hoe de markt nu ligt, maar van deze opmerking moest ik toch even glimlachen. Er is (in ieder geval het afgelopen jaar) nog nooit zoveel werk geweest in de IT. (En dat zie je dus aan het feit, dat men tegenwoordig ook ongeschoolden "een kans" geeft. Ze kunnen simpelweg de geschoolden niet aanslepen.)

Net afgestudeerde ict-ers kunnen misschien moeite hebben om een eerste baan met een vet salaris te vinden. Zodra ze niet op de top in willen stappen, hebben ze in 1 maand een baan. Verder zijn je netwerk en je sociale vaardigheden natuurlijk erg belangrijk. Een in zichzelf gekeerde "nurd" zonder vrienden en kennissen kan inderdaad weleens problemen krijgen bij het vinden van werk. Zodra je wat mensen kent en een beetje kunt praten, mag het echt geen probleem zijn.

Persoonlijk vind ik, dat de TS heel hard in z'n handjes mag klappen met zo'n salaris. (Gezien de werkzaamheden, vooropleiding, leeftijd en werkervaring.)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 19-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waarom stel je je Baas/Manager tijdens de salaris onderhandelingen niet eens de vraag wat je collega's meer doen wat hun hogere salaris verantwoord. Kan je manager daar geen goed antwoord op geven dan kan je eens gaan praten om de beloning gelijk te trekken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan zal het wel aan de regio liggen hier, er zijn nou niet bepaald dik gezaaid hier kwa ict baan, maar indd gezien de ts zijn ervaring en zijn geschoolde status mag hij blij zijn, ken genoeg mensen die de school niet hebben afgemaakt, die verdienen toch een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Of het nu reeel is of niet wat betreft opleiding of achtergrond, feit is dat er een nieuw contract aan zit te komen en dat dat onderhandelingsmogelijkheden biedt. Je kan het dus sowieso gewoon aankaarten, ook al verdien je al 5x zo veel als de rest.

Het is niet gezegd dat je het krijgt, maar je moet zo'n onderhandeling ook niet zien als eindpunt. Het is simpelweg een spelletje - als jij argumenten kan aandragen waarom je huidige salaris te laag is dan is dat geldig. Wat geen geldig argument is, is wat je collega's verdienen; daarmee ga je het spelletje niet winnen.

Wat wel geldig is, is bijvoorbeeld een uiteenzetting van wat je hebt bijgeleerd, hoe je efficientie is ten opzichte van de vorige salarisbepaling, welke extra kwaliteiten je hebt (ontplooid) sindsdien, etc. Natuurlijk is het goed in je achterhoofd te hebben wat gemiddeld verdiend wordt daar, maar gebruik het niet als de basis van je argumentatie.

* Anoniem: 27535 heeft ook enkel middelbare school ;)
Heb inmiddels toch een leuke functie (zie profiel, hoewel ook dat slechts een deel is van m'n functie), en krijg zelfs vrij regelmatig aanbiedingen van partners - en die vragen echt niet naar m'n opleiding, die zien wat ik doe in de samenwerking en dat is wat telt. Of je dat helemaal kan vergelijken weet ik niet, maar het is zeker geen must om een opleiding te hebben om een beste baan te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 19-05-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TrailBlazer schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Iedereen zit te springen om IT' ers volgens mij. In ieder geval in mijn niche van hoger opgeleide netwerk specialisten en dan zeg ik gewoon nee als ik geen vast contract krijg.
Klopt in de specialisme markt wel, en dat is ook 1 van de eisen van mijn als ik weer eens een aanbod krijg ( nu ben ik net overgestapt binnen ons eigen bedrijf ).

Geef ik dan ook altijd netjes aan zonder vast contract ben ik niet bereid te verhuizen van bedrijf.

maar even in tegenstelling van de TS

Ik ben 25 werkt ook bij een telecom bedrijf, heb IT/Network Opleiding genoten diploma's behaalt om mijn 18de. en sinds mijn 18de ook ervaring in "monitoring/incident"

Nu weet ik dat dit een andere tak van sport is maar ik verdiende bevoorbeeld maar 2400 Euro bruto. Op die functie.

Dus zo slecht vind ik het niet wat je verdient mede door de onregelmatigheids toeslag, bovenop je basis salaris en sja ondanks misschien je eigen geleerde Kennis zonder diploma's.

Ik vind het niet slecht voor start salaris

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:28
m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Precies wat ik bedoel, ik klaag niet.
En dat mensen altijd over opleidingen klagen, ik heb gewoon van mijn hobby mijn werk gemaakt. Heb nooit de drang gehad om een (ICT) opleiding te volgen. Mede aangezien ik op mijn 16de al opmezelf woonde.

Bijscholen is mogelijk, deze zijn bijvoorbeeld mogelijk voor mij: ITIL en Technische producttrainingen/IT trainingen (bv Nokia, Alcatel, HP, Microsoft)
Dat jij nooit de drang gehad hebt om een opleiding te volgen, heeft geen belang, iedereen zonder diploma heeft daar wel een excuus voor.
Feit is dat je een ongeschoolde werkkracht bent, je mag erg blij zijn met deze job en salaris.

[ Voor 3% gewijzigd door phobosdeimos op 19-05-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Vergeet niet dat ik ook al 9 jaar werkervaring had voordat mij deze baan werdt aangeboden. En voor een werkgever is het behoorlijk belangrijk wat iemand kan i.p.v. wat hij heeft geleerd.

Maargoed, ik werk in Den Haag, en ik woon in Amsterdam.. Daar was niet echt werk te vinden wat aansluit bij mij.. Maar het is en blijft de randstad, waar zo'n beetje elk ICT bedrijf zich bevind wat een beetje groot is.

Jullie zeggen bijna allemaal gebruik je collega's niet als excuus voor een verhoging in de beloning, waarom niet? Het is een nieuwe manager/nieuw bedrijf waar ik zit (we waren dus overgenomen) En de salarissen zijn de laatste tijd aan de orde van de dag daar (de mensen die waren overgenomen verdienen vele malen meer dan de mensen die al in het bedrijf werken wat ons overnam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat iemand zonder diploma, toch een zelfde functie en salaris kan innemen als zijn collega die gewoon minstens 4 jaartjes MBO of hoger heeft gedaan.

en dan nog klagen dat je te weinig gewaardeerd wordt....
waar gaat dit heen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 12:15

tazzman

a real boardmonkey

HyperTrophy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:03:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat iemand zonder diploma, toch een zelfde functie en salaris kan innemen als zijn collega die gewoon minstens 4 jaartjes MBO of hoger heeft gedaan.
Wat een onzin? Als die niet-MBO-er meer ervaring heeft of duidelijk heeft kunnen aantonen die functie geheel naar behoren uit te kunnen voeren, waarom zou die persoon dan MINDER betaald moeten krijgen?

En andersom - omdat iemand een papiertje heeft, moet die persoon dan meer betaald krijgen dan anderen?

Ik heb zelf een HBO opleiding - maar ik word liever op waarde geschat door mijn werkgever door mijn toegevoegde waarde, mijn ervaring en inzet.. dan door een HBO opleiding waar ik in 1993 eens aan begonnen ben.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ervaring is in het algemeen wel een sterker punt dan een boekwurm , je kan wel papiertjes hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je het kunt, waarom denk je dat die scholen op stage pushen ?

omdat je daar meer leert, (ook al zijn er bedrijven die je alleen koffie laten halen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:00
Anoniem: 218213 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:44:
ervaring is in het algemeen wel een sterker punt dan een boekwurm , je kan wel papiertjes hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je het kunt, waarom denk je dat die scholen op stage pushen ?

omdat je daar meer leert, (ook al zijn er bedrijven die je alleen koffie laten halen )
Een diploma zegt niet alleen iets over wat je geleerd heb maar vooral wat je mogelijkheden zijn en je instelling/persoonlijkheid en dorzettingsvermogen.
Heb het hier even over mbo versus hbo versus wo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom zou je dan nog gaan leren? kunnen ze die scholen ook wel wegdoen...

[/ kortzichtig modus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
HyperTrophy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:52:
Waarom zou je dan nog gaan leren? kunnen ze die scholen ook wel wegdoen...
Goed idee, maak er woningen van! En verlaag alle belastingen! 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door m3nno op 19-05-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De discussie opleiding lijkt me hier niet echt relevant. Ja, met een opleiding is het vaak makkelijker op een bepaald niveau in te stappen. Nee, het is geen vereiste om succesvol te zijn, er zijn zat mensen zonder opleiding die een flinke baan hebben.

Mensen die vinden dat iemand met opleiding per definitie meer salaris moet hebben op dezelfde functie gaan nogal voorbij aan het persoonlijke aspect en waarde voor het bedrijf. Het is heel simpel: als jouw toegevoegde waarde groter is dan wat jij kost of wat het kost om iemand met exact dezelfde capaciteiten aan te nemen dan ben je koopman. En exact dezelfde capaciteiten bestaan sowieso niet.

De eerste die ik op sollicitatie krijg en me vertelt dat hij waarde heeft *omdat* hij zus of zo opleiding heeft staat gelijk onderaan de lijst. Waarde komt niet van een papiertje, waarde komt van kennis en ervaring, ongeacht waar en hoe je die hebt opgedaan. Het is bij mensen zonder opleiding enkel wat lastiger inschatten als je ze aanneemt, maar de rotte appels zie je daarna snel genoeg - opleiding of geen opleiding. Er loopt bergen gespuis rond wat ergens met wat boeken een papiertje gescoord heeft, maar het aflegt op mentaliteit, inzet, creativiteit, logisch nadenken en ga zo maar door.

Nee hoor, laat je niet gek maken door mensen hier die claimen dat je maar blij moet zijn met wat je hebt. Scholing is natuurlijk een goede manier om aan kennis te komen, maar een bepaald papiertje is niet heilig. Je kan jouw werkrelatie en asset value niet simpel hier in een postje plaatsen. Het is een balans tussen jouw gevoel en dat van je werkgever.
Bovendien, met enkel scholing kom je ook maar zo ver. Om echt hogerop te komen heb je een lading dingen nodig die je echt niet op school leert. Je zal je op een positieve manier moeten onderscheiden. Vandaar dat ik ook aangaf, kijk naar wat jij toevoegt aan het bedrijf en waar jouw sterke groeipunten gelegen hebben de afgelopen tijd. *Dat* zijn je onderhandelingsargumenten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 19-05-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:55:

Jullie zeggen bijna allemaal gebruik je collega's niet als excuus voor een verhoging in de beloning, waarom niet? Het is een nieuwe manager/nieuw bedrijf waar ik zit (we waren dus overgenomen) En de salarissen zijn de laatste tijd aan de orde van de dag daar (de mensen die waren overgenomen verdienen vele malen meer dan de mensen die al in het bedrijf werken wat ons overnam.)
Hiermee geef je dus aan dat eigenlijk iedereen die hier wat zegt niet exact zegt wat jij wil horen, want jij wil bevestiging dat het okay is om dat te doen, en dat is precie waar vorige posters op doelen als men het vergelijk met diploma's het is een schriftelijke vorm van doorzettings vermogen en discipline.

Ondanks dat het niet ter sprake gebracht kan worden tijdens onderhandelen zou salaris nooit je hoofdreden van onderhandelen moeten zijn ( dit werkt misschien 1x maar leverd je wel de naam op dat je het alleen voor het geld doet en geen binding met het bedrijf m.a.w. geen loyaliteit ).

Dat is hoe managers denken en in 90% van de gevallen doorslag gevend. Ik kan je 1 tip meegeven maak niet die fout, als de rest er langer werkt is het hun goed recht om meer te verdienen dan iemand die net een jaar binnen is ( zie subject loyaliteit richting het bedrijf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

[...]

Exact hetzelfde werk zegt niets. Als die gast van 42 3x zo snel doet dan is de keus al snel gemaakt.

Het hangt van heel veel factoren af.

- Hoe snel werk je?
- Ben je vaak ziek?
- Moet er vaak nacontrole worden gedaan op je werk?
- 9 tot 5 mentaliteit
- Doe je direct wat er gevraagd wordt, of wil je eerst een uitgebreid verhaal horen?
...en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ShadowBumble schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:58:
[...]

Ondanks dat het niet ter sprake gebracht kan worden tijdens onderhandelen zou salaris nooit je hoofdreden van onderhandelen moeten zijn ( dit werkt misschien 1x maar leverd je wel de naam op dat je het alleen voor het geld doet en geen binding met het bedrijf m.a.w. geen loyaliteit ).
Heel eerlijk, ik doe het ook puur voor het geld! Loyaliteit met mijn werk (alsinzijnde het grootste telecombedrijf van europa) heb ik totaal niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Anoniem: 27535 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:54:
[...]

Vandaar dat ik ook aangaf, kijk naar wat jij toevoegt aan het bedrijf en waar jouw sterke groeipunten gelegen hebben de afgelopen tijd. *Dat* zijn je onderhandelingsargumenten.
Stof om over na te denken Thnx!

Heeeel diep nadenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Ik vind dat je, naar het inzicht dat ik nu heb, goed bezig bent. Je hebt een baan en je hebt zo te horen (een) ambitie(s). Schijnbaar weet je niet goed hoe je om moet gaan met situaties als deze en dat mag je ook best bespreekbaar maken.
Het voorbeeld dat je gaf is echt onzin, ik neem zelfs niet de moeite om te verklaren waarom het onzin is.

Enfin, de argumenten m.b.t. opleiding vind ik zeer sterk. Je moet ervoor zien te zorgen dat je aantrekkelijk blijft voor werkgevers. Dat doe je enkel door te investeren in opleidingen e.d. De contract bespreking lijkt me een ideale gelegenheid om navraag te doen naar een opleidingsbudget.

@Floppus - Ik ben het absoluut met je eens, er ontbreekt enkel nog de zin dat het ook wel waardevol kan zijn om jezelf, eenmaal werkende, verder op te leiden. In jouw context kan dit ook een (in)directe manier zijn om je waarde aan een werkgever aan te tonen. Een papiertje hebben is leuk (ik hecht veel waarde aan mijn papiertjes) daarna komt het moment dat je mag bewijzen dat je niet alleen over schoolkennis beschikt maar ook nog eens praktisch van waarde bent.

Vb. Je leert autorijden met instructeur, als je roze papiertje hebt dan begint het echt leren want dan mag je het alleen doen. Aan de hand van de 'basis' kennis die je hebt doe je ervaring en kennis op.

[ Voor 27% gewijzigd door markiew op 19-05-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Je zegt dat jullie bedrijf net is overgenomen door een ander bedrijf waar de salarissen aanmerkelijk lager liggen. Dan zou ik oppassen als ik jouw was en zorgen dat je wat achter de hand hebt. Als je echt keihard gaat zeggen dat je meer wil verdienen.

Verder is het geld ook niet het belangrijkste van een baan en vind ik persoonlijk sfeer en collega's belangrijker dan geld.

Over dat diploma gedoe maak er een appart topic over en ik zal er dieper op ingaan nu zeg ik de gene die veel waarde hecht aan hun titel en het op alles zetten (zelfs hun huisdeur) zijn vaak de slechtste werknemers die je kan hebben. Want houden alleen maar vast aan hun titel omdat ze nooit iets hebben bereikt in het bedrijfsleven.

Bij het bedrijf waar ik werk verdienen we allemaal evenveel in dezelfde functie van 26 jaar tot 42 jaar. Het gaat namelijk om de prestatie en die is te meten in mijn vak gebied.

[ Voor 11% gewijzigd door Sen op 19-05-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

m3nno schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:57:
[...]

Heel eerlijk, ik doe het ook puur voor het geld! Loyaliteit met mijn werk (alsinzijnde het grootste telecombedrijf van europa) heb ik totaal niet. :X
Het enige wat ik hierop kan zeggen als het je toch niet intresseerd zoek een detacheerder en ga daar geld verdienen omdat je een "losse kracht" bent zal je aanzienlijk meer verdienen + waarschijnlijk een leuke lease bak en noem maar op.

De motivatie en beweegredenen die je hier toont en eigenlijk als ondertoon voerd zolang het geld maar goed is zou ik toch duidelijk naar een mentaliteits probleem wijzen ( hoe hard of bot dat ook klinkt )

De reden dat ik daarnaar verwijs is dat jij vind dat omdat je dezelfde functie titel hebt ( even niet gesproken over de inhoudelijke taken ) en het niet meer dan normaal vind om net na je jaarlijkse verhoging wederom als eis meer geld te vragen met maar 1 jaar verder bij dat bedrijf, nogmaals je moet het natuurlijk zelf weten of je het ter sprake brengt of niet.

Ik wens je in ieder geval sterkte maar in jouw schoenen als jullie bedrijf net overgenomen is zou ik het niet zo hard spelen, voor jouw immers 10 andere, iemand met maar 1 jaar werk ervaring bij dat bedrijf is redelijk makelijk vervangbaar. ( Zie detacheerders )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Je mag inderdaad je handen dichtknijpen dat je zonder enige opleiding dit verdient.
Oh ja?
Niet om te patsen oid maar ik verdien met een onafgemaakte LTS Elektro (Dus vanaf mijn 16de jaar geen scholing meer) £75000,- incl bonus (was 20% vorig jaar). Ik ben nu 32 jaar en werkzaam in de IT

Alles kan, als je maar wilt.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dus? Het feit dat jij dat verdient geeft aan dat je geluk hebt, maar het is echt niet gemiddeld :).
Dus hij mag zijn handen nog steeds 'dichtknijpen' ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:48:
Dus? Het feit dat jij dat verdient geeft aan dat je geluk hebt
Ja? Heeft helemaal niks met geluk te maken. Gewoon keihard werken en een droom hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door KingNothing op 22-05-2008 19:50 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:48:
Dus? Het feit dat jij dat verdient geeft aan dat je geluk hebt, maar het is echt niet gemiddeld :).
Dus hij mag zijn handen nog steeds 'dichtknijpen' ;).
Dus omdat je een hoge opleiding hebt dien je meer te verdienen. In mijn directe vrienden kring van 10 mensen hebben er 7 een hbo of hoger. 3 hebben havo of mavo. Maar zal ik je een geheim vertellen 2 van de niet opgeleide verdienen het meest. Dus je kan er niks van zeggen alleen aan doorzettings vermogen en visie maar dat heeft weinig met opleding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:28
KingNothing schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:49:
[...]

Ja? Heeft helemaal niks met geluk te maken. Gewoon keihard werken en een droom hebben.
Ik ken erg veel mensen die heel hun leven lang "keihard gewerkt" hebben, maar toch uit de boot zijn gevallen.
Een goed diploma is een investering voor het leven, niet alleen op het vlak van je job, maar ook persoonlijke en geestelijke ontwikkeling.
Laat me twee minuutjes babbelen met een "highschool dropout" en een universitair, die haal je snel uit elkaar hoor... Ongeacht de hoeveelheid centen op hun spaar rekening.

[ Voor 4% gewijzigd door phobosdeimos op 22-05-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259271

[...]

Wellicht; ervaring, meer kosten, vrouw, kinderen etc ?
Pagina: 1