Toon posts:

Kapotte 22" LCD: wel of niet laten repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rondgezocht, maar de enige overeenkomende topics gingen over (vaak oude) CRT monitoren.

Mijn probleem: domste actie van 2008, heb m'n prachtige 22" LCD scherm geschoten met een bbgun (vraag niet hoe dat gebeurde)

Als het scherm uitstaat zie je geen gat, maar als je hem aanziet zie je bij de "point of impact" duidelijk een rondje, werkt verticaal zo'n 8cm van het scherm niet meer (helemaal wit) en werkt horizontaal zo'n 2cm niet meer (helemaal zwart). De rest van het scherm werkt nog perfect.

Ik heb geen ervaring met een scherm laten repareren of de service van Dell. Needless to say heb ik geen recht op garantie, maar hoeveel denken jullie dat dit grapje me gaat kosten?

Hopeloos, te duur, of goed te repareren?

Alvast bedankt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt proberen, de 'point of impact' te masseren (daarover is wel wat te vinden in de search), maar ik vrees dat het einde verhaal is... vaak is die reeks pixels gewoon beschadigd (of iig de aansturing).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom vraag je het niet aan de mensen die precies weten "hoeveel dit grapje gaat kosten"; de medewerkers van Dell?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 15:16

Tjark

DON'T PANIC

Dat ding kost 215 euro... lijkt me dus niet echt de moeite waard van het repareren. Vaak zijn 'onderzoekskosten' al 50 euro.

Vraag 't Dell gewoon, maar ik denk dat je 'm gewoon kan afschrijven...

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:43:
Waarom vraag je het niet aan de mensen die precies weten "hoeveel dit grapje gaat kosten"; de medewerkers van Dell?
Nou omdat ik dus vaak hoor dat ze pas iets zeggen na onderzocht te hebben, wat dus 50 euro blijkt te kosten.. en tweakers ervaring hebben met kapotte hardware en dergelijke

Zachtjes op scherm drukken maakte de witte vlek alleen groter
vaak is die reeks pixels gewoon beschadigd (of iig de aansturing).
Het is dus niet mogelijk om een specifieke reeks pixels te vervangen?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
Nee, ze vervangen dan het hele panel ;). Die pixels kun je echt niet zomaar even vervangen

Specs!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
GoldenBatt schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:19:
Nee, ze vervangen dan het hele panel ;). Die pixels kun je echt niet zomaar even vervangen
En omdat het display het duurste onderdeel van de hele monitor is, is een nieuwe misschien zelfs wel goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor..

Bedankt in ieder geval, voor de snelle reacties
Pagina: 1