piepend geluid na afsluiten pc

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 12:13
hey mensen,

ik heb sinds een week windows Vista op mijn pc staan. deze is geupdate met de nieuwste patches en dergelijke.

Ik heb een P5B mobo met een 8800GTX kaart en 2x 1 TB HDD van samsung. Deze configuratie heb ik een dag met winxp gedraaid en dit ging zonder problemen. nadat ik vista heb geinstalleerd komt het soms voor dat als ik mijn pc afsluit, deze ERG hard begint te piepen. Dit piepen is zonder onderbrekingen.

De enige manier om dit te doen stoppen is door de voedingschakelaar om te zetten. De pc staat niet volledig uit want het klinkt alsof er nog het eea draait. Het klinkt alsof de ene harde schijf wel netjes afsluit en de andere niet, waarna het gaat piepen.

Ik kan er niet achterkomen wat het is. Mijn boxen staan uit, deze is wel aangesloten aan mijn on-board geluidskaart, maar daarnaast gebruik ik een headset via usb.

Wat kan het zijn? het lijkt mijn pc-speaker te zijn. Een simpele oplossing zou zijn om deze los te koppelen, maar dit is eerder symptoom-bestrijding dan een goede oplossing...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat kan het zijn? het lijkt mijn pc-speaker te zijn. Een simpele oplossing zou zijn om deze los te koppelen, maar dit is eerder symptoom-bestrijding dan een goede oplossing...
Kijk eerst maar eens of het werkelijk de PC speaker is, dus haal hem los als die weer begint te piepen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• BootVluchteling
-The_Mask- schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:23:
[...]

Kijk eerst maar eens of het werkelijk de PC speaker is, dus haal hem los als die weer begint te piepen. ;)
punt is, dat het piepen niet elke keer is, maar soms. heb het nu 2-3 keer gehad in een week ofzo.

ik moet nu elke keer bij mn pc blijven staan als die afsluit 8)7

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 16:11
Tja, ik denk dat -The_Mask- een goed punt heeft. Stel eerst vast dat het de PC-speaker is.
Als dat werkelijk zo is, is dit een indicatie van een fout, waarvan de handleiding van je moederbord vaak kan vertellen wat er fout gaat (vaak iets in de zin van "2 korte piepjes" => geheugen brak).

Aangezien je aangeeft dat er nog iets lijkt te draaien en het probleem zich pas voordeed met Vista, is het waarschijnlijk dat Vista op een of andere manier het systeem niet goed afsluit (iets met powerstates waar ik het fijne van eerlijk gezegd niet weet).

Omdat je XP maar één dag hebt gedraaid en het probleem zich niet iedere keer voordoet, kan je echter niet met zekerheid zeggen dat het probleem met Vista is ontstaan.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• BootVluchteling
Lenny77 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:32:
Tja, ik denk dat -The_Mask- een goed punt heeft. Stel eerst vast dat het de PC-speaker is.
Als dat werkelijk zo is, is dit een indicatie van een fout, waarvan de handleiding van je moederbord vaak kan vertellen wat er fout gaat (vaak iets in de zin van "2 korte piepjes" => geheugen brak).

Aangezien je aangeeft dat er nog iets lijkt te draaien en het probleem zich pas voordeed met Vista, is het waarschijnlijk dat Vista op een of andere manier het systeem niet goed afsluit (iets met powerstates waar ik het fijne van eerlijk gezegd niet weet).

Omdat je XP maar één dag hebt gedraaid en het probleem zich niet iedere keer voordoet, kan je echter niet met zekerheid zeggen dat het probleem met Vista is ontstaan.
de enige configuratieverandering is 2 nieuwe harde schijven. heb een verse vista erop gezet. het is niet een bepaald signaal qua piepen, hij blijft gewoon piepen.. als in tuuuuuuuuuuuuuuuu (zonder de eind-T :P )

• BootVluchteling
*schopje*

het lijkt alsof 1 hdd zich afsluit, en de andere niet. alles hoor je bijna afsluiten, en dan spint iets weer op en begint het te piepen...

het móet wel mn pcspeaker zijn..
Pagina: 1