Toon posts:

Crossfire HD3870X2 op een Asus P5K Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is kort maar krachtig.

Is het mogelijk een Ati Radeon HD3870X2 in crossfire te plaatsen op een Asus P5K Pro moederbord, worden er dingen geblokkeerd of past het wel?

Iemand ervaring hiermee?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Past perfect, maar je verliest de vier rode SATA poorten door de koeler van de tweede HD3870 X2 kaart. Ook moeten de twee RV670 chips op de videokaart in het onderste slot vechten om 4 lanes aan bandbreedte uit de southbridge, terwijl de kaart in het bovenste slot een comfortabele 16 lanes heeft.

Met PCI-Express 8x voor HD3870 loop je gemiddeld al bijna 10% performance mis, moet je nagaan hoe groot de bottleneck wordt als je twee van deze GPU's met de helft van die bandbreedte laat werken.

In jouw situatie is één HD3870 X2 de beste optie voor crossfire, omdat je dan bijna niet bandbreedte gelimiteerd bent en je ook niet de bottleneck van dat tragere 4x slot uit de southbridge hebt, wat je wel hebt als je twee losse HD3870's gaat gebruiken in CF.

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 19-05-2008 01:04 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Oke, met Crossfire X kan je toch ook een 2e andere (Ati) kaart er bij zetten of niet? Is een HD3870 een mogelijk als 2e kaart naast de HD3870X2?

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 23:36

Tead

nnb

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:09:
Oke, met Crossfire X kan je toch ook een 2e andere (Ati) kaart er bij zetten of niet? Is een HD3870 een mogelijk als 2e kaart naast de HD3870X2?
Jah, dit is mogelijk. Zie de Combination Options Chart van ATI/AMD zelf:

Afbeeldingslocatie: http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_chart_Dec07.jpg

Verwijderd

Topicstarter
En dat past wel zonder probleem op mijn P5K Pro bord?

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 23:36

Tead

nnb

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:26:
En dat past wel zonder probleem op mijn P5K Pro bord?
Aangezien een P5K een P35 chipset heeft en die ook op het plaatje staat dat deze ondersteunt wordt lijkt het mij theoretisch dat geen probleem. Helaas kan ik geen uitspraken doen over de praktijk ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al gezocht naar ervaringen?
De HD3870X2 zou het prima moeten doen op plankjes met een P35 chipset.
Of het past is ook prima zelf op te zoeken, de kaart past iig in het PCIe x16 slot en waar het veder mogelijk over het moederbord heen valt is vast achter te komen door even de maten van de kaart op te zoeken.
Ook je combinatievraag valt prima door jezelf te beantwoorden door even op de officiële CrossFire website te kijken.

Ik mis hier helaas echt wat basisinzet, het is hier geen helpdesk!
Voor meer informatie over hoe dat we hier werken kun je beginnen met het even doorlezen van Registratievoorwaarden / korte FAQ.
En mocht je vragen hebben over dit slotje, dan kun je me natuurlijk DMen/mailen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.