Toon posts:

Router vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas nog nog weinig verstand van routers. Nou heb ik even een vraagje..

Laatst probeerde ik een router aan de praat te krijgen tussen 2 netwerken.

netwerk A was 192.168.10.x
netwerk B was 192.168.20.x

De router was al keertje gebruikt en er stonden nog allemaal tabellen in. Moet ik deze bewaren of moet ik deze verwijderen?

Ik heb zoiets vernomen dat een router gaat leren als je eenmaal een verbinding hebt gemaakt en dat je dan verder weinig hoeft in te stellen.

Is dit de juiste manier of heeft iemand nog was handige tips voor mijn..

Alvast bedankt

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

de router zal dat zelf aanpassen, dat hoef jij niet te doen.

Mijn iRacing profiel

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:08
Je moet aan het het Ethernet interface van die router een ip adres instellen van het subnet waar die router inhangt. Neem bijvoorbeeld het eerste adress in de range voor je router.

Dat adressen leren doet ie niet automatisch. Echter zodra ze directly connected zijn (netwerken op interfaces van de router) zal hij hiertussen gewoon routeren.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

1. Verwijder eerst maar alle routes in die router, daar heb je echt niets aan.
2. Vervolgens zorg je dat beide interfaces een IP-adres hebben dat overeenkomt met het netwerk waar ze op aangesloten zijn.
3. Kijk of je op een van beide netwerken een andere router hebt waar je alles naartoe kan sturen waarvoor je geen route weet, bijvoorbeeld een (access-)router richting internet, en stel die als default-router in.

Nu kun je 2 dingen doen.
Ofwel je gaat met de hand de benodigde routes aangeven naar netwerken die niet via de default-router gaan.
Ofwel, je gaat de router het zelf laten uitzoeken. Daarvoor moet je op deze router protocollen activeren die route-informatie verzamelen en verspreiden, zoals RIP, OSPF, BGP, maar ook moeten de routers om je heen dezelfde protocollen gebruiken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large