Jammer van de afbrandende reacties...

Pagina: 1
Acties:

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06-2025
Hallo,

ik wil graag even wat kwijt over de reacties op mijn reviews die ik gegeven heb. Ik kwam er pas na een paar dagen achter dat mensen ook kunnen reageren op mijn reviews. In deze reacties las ik niks als afbrandende negatieve kritiek met de medeling dat ik het alleen voor de karmapunten deed, dat het vervuiling van de review database was en dat het zoog aan alle kanten (etc,etc.). Ik heb hierop mijn reviews maar verwijderd en zal het zeker niet nog een keer proberen. Dit is natuurlijk erg jammer, en misschien waren mijn reviews wel niet zo goed als andere, maar dan zou ik graag horen wat ik zou kunnen doen om de reviews te verbeteren in plaats van alleen maar de melding dat het niks is.

Ik zou daarom ook degene die zo goed zijn in kritiek leveren op andermans reviews in dit topic willen vragen hoe schrijf je een goede review en waarom geef je iemand geen opbouwende kritiek?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pricewatch Reviews

DeV0uReR heeft geen reviews gefabriceerd.
:?

Edit: Oh, je hebt ze verwijderd. Lezen is ook een kunst 8)7

In ieder geval geeft het reviewformulier al hints van de dingen die je in je review zou kunnen bespreken. Het hoeft echt niet gigantisch uitgebreid. Je kunt zelfs "reviews" insturen zonder onderbouwing. Dus tenzij je echt onzin schreef lijken mij de reacties die je kreeg nogal overtrokken :)

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 18-05-2008 22:15 ]

Verwijderd

Google kan je een beetje helpen: http://www.google.nl/sear...je+een+goede+review&meta=

Daarna gewoon kijken naar de reviews van andere mensen en hoe deze het doen.

Overigens jammer dat je ze al hebt verwijderd, dan zullen de reacties ook niet meer beschikbaar zijn. Mochten de reacties 'te' zijn kan je ze denk ik wel rapporteren en zal er vast wel een Admin reageren
Ik heb hierop mijn reviews maar verwijderd en zal het zeker niet nog een keer proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 22:14 ]

• DeV0uReR
Dit komt omdat ik ze verwijderd heb zoals in mijn post te lezen. Ik zou de reviewdatabase niet willen vervuilen natuurlijk...

De personen waar het om gaat weten zelf wel wat ze gepost hebben. En ik probeer meer in het algemeen hier wat aan te stippen als mijn geval in het bijzonder. Het gaat gewoon om een stukje mentaliteit. En ik weet zelf ook wel dat het veel makkelijker is om alleen maar te bashen als daadwerkelijk iets nuttigs in je reactie te zetten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DeV0uReR schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Dit komt omdat ik ze verwijderd heb zoals in mijn post te lezen. Ik zou de reviewdatabase niet willen vervuilen natuurlijk...

De personen waar het om gaat weten zelf wel wat ze gepost hebben. En ik probeer meer in het algemeen hier wat aan te stippen als mijn geval in het bijzonder. Het gaat gewoon om een stukje mentaliteit. En ik weet zelf ook wel dat het veel makkelijker is om alleen maar te bashen als daadwerkelijk iets nuttigs in je reactie te zetten.
Bashen is nooit erg hulpvaardig nee. Wat dat betreft had je je reviews ook beter kunnen laten staan. Als het echt niet goed was had een FPA de reviews wel verwijderd. De eisen zijn echter helemaal niet zo hoog. Zie mijn edit.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

DeV0uReR schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:10:
Hallo,

ik wil graag even wat kwijt over de reacties op mijn reviews die ik gegeven heb. Ik kwam er pas na een paar dagen achter dat mensen ook kunnen reageren op mijn reviews. In deze reacties las ik niks als afbrandende negatieve kritiek met de medeling dat ik het alleen voor de karmapunten deed, dat het vervuiling van de review database was en dat het zoog aan alle kanten (etc,etc.). Ik heb hierop mijn reviews maar verwijderd en zal het zeker niet nog een keer proberen. Dit is natuurlijk erg jammer, en misschien waren mijn reviews wel niet zo goed als andere, maar dan zou ik graag horen wat ik zou kunnen doen om de reviews te verbeteren in plaats van alleen maar de melding dat het niks is.

Ik zou daarom ook degene die zo goed zijn in kritiek leveren op andermans reviews in dit topic willen vragen hoe schrijf je een goede review en waarom geef je iemand geen opbouwende kritiek?
Iedereen kan iedereen overal commentaar op geven. Dat is dus niet beperkt tot beheerders. Soms kunnen mensen niet tactisch zijn in hun commentaar. Soms is de ontvanger van het commentaar totaal niet ontvankelijk voor kritiek en vat hij/zij alles op als aanvallend. Dit is nu eenmaal zo en is op internet nog sterker.

Ik weet niet wat de redactie daar aan moet doen. Je had hooguit hier kunnen vragen in te grijpen denk ik. Dat mensen je puur lopen af te zeiken lijkt me niet gewenst. Alleen of dat zo is? Je hebt alles verwijderd, dus dat valt alvast neit meer te zien.
DeV0uReR schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:16:

En ik probeer meer in het algemeen hier wat aan te stippen als mijn geval in het bijzonder. Het gaat gewoon om een stukje mentaliteit. En ik weet zelf ook wel dat het veel makkelijker is om alleen maar te bashen als daadwerkelijk iets nuttigs in je reactie te zetten.
Met welk doel wil je dit aanstippen eigenlijk? Welke maatregelen zou je graag zien om dit te voorkomen (als dat je doel is)?

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 18-05-2008 22:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DeV0uReR
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:14:
Google kan je een beetje helpen: http://www.google.nl/sear...je+een+goede+review&meta=

Daarna gewoon kijken naar de reviews van andere mensen en hoe deze het doen.

Overigens jammer dat je ze al hebt verwijderd, dan zullen de reacties ook niet meer beschikbaar zijn. Mochten de reacties 'te' zijn kan je ze denk ik wel rapporteren en zal er vast wel een Admin reageren

[...]

[...]
Er waren er idd al een aantal op -1 gezet ja dat klopt. En zoals boven gevraagd, ik heb gewoon mijn persoonlijke ervaring er in gezet en niet de moeite genomen alle functies tot op de bodem uit te lichten. Helaas was dit wel wat de personen die reageerden verwachten. Zoals eerder vermeld zou ik graag een algemene discussie over het bashen van reviews op gang willen brengen aangezien ik waarschijnlijk niet de enige ben die dit vervelend vind.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29

Thandor

SilverStreak

hoe schrijf je een goede review
Allereerst: ik ben geen reviewer van beroep en heb an sich weinig ervaring met het reviewen.

Het lijkt mij verstandig om af te kijken bij succesvolle reviews. Dit hoeven niet enkel reviews binnen de Productreviews te zijn, dit kunnen ook reviews van Tweakers.net zelf of van totaal andere sites zijn :). Analyseer hoe men daar de review opbouwt en wat men gaat testen. Vraag jezelf ook af wat interessant is om te testen en/of het interessant is voor de mensen om te lezen.

Ik heb hier een korte review geschreven over een voeding. Mijn inziens zou de review niet zo interessant zijn als ik een keer 3DMark ging draaien en dan met Speedfan de voltages bij zou houden. 3DMark is helemaal niet consistent met energieverbruik en het is nog maar de vraag of Speedfan het bij het juiste eind heeft. Het leek mij veel interessanter om de voltages goed na te meten (met een multimeter) en om te kijken wat het energieverbruik is (en dat te vergelijken met een andere voeding, anders is het lastig om een beeld te vormen).

Als ik kijk naar mijn eerste review (klik) dan heb ik daar wat specificaties en een klein beetje onderclock/overclock resultaten van een processor staan. Is dat interessant? Eigenlijk alleen voor diegene die wil gaan overclocken of informatie zoekt over de processor. Het is (achteraf) helemaal niet productreview waardig op deze manier. Benchmarks van de CPU? Dat zou een leuke zijn maar dan moet ik er ook vergelijkingen met directe concurrenten bij hebben. En dan nog kun je op het internet echt wel benchmarks van eeen Athlon XP 1800+ vinden ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DeV0uReR
JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:18:
[...]

Iedereen kan iedereen overal commentaar op geven. Dat is dus niet beperkt tot beheerders. Soms kunnen mensen niet tactisch zijn in hun commentaar. Soms is de ontvanger van het commentaar totaal niet ontvankelijk voor kritiek en vat hij/zij alles op als aanvallend. Dit is nu eenmaal zo en is op internet nog sterker.

Ik weet niet wat de redactie daar aan moet doen. Je had hooguit hier kunnen vragen in te grijpen denk ik. Dat mensen je puur lopen af te zeiken lijkt me niet gewenst. Alleen of dat zo is? Je hebt alles verwijderd, dus dat valt alvast neit meer te zien.

[...]

Met welk doel wil je dit aanstippen eigenlijk? Welke maatregelen zou je graag zien om dit te voorkomen (als dat je doel is)?
Misschien was het beter geweest ze even te laten staan ja daar heb je gelijk in. En ik weet dat die reacties niet van beheerders komen maar misschien is het wel de taak van de beheerders om eens wat vaker te kijken naar reviews die een lage rating krijgen en eens te kijken wat er aan schort/advies geven over hoe het beter kan. Ik ben tevens van mening dat mensen die niets nuttigs toe te voegen hebben in de reactie van een review eerder op -1 gezet moeten worden, misschien dat dit wat helpt. Ik weet dat iedereen kan moderaten, maar de promods/powermods kunnen dit wel een flink stuk beïnvloeden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, ik denk dat beheerders echt niet alle reacties af gaan. Als er iets staat dat echt niet door de beugel kan, dan kan je op het forum aan de bel trekken. Eigenlijk denk ik dat er al voldoende mogelijkheden bestaan, alleen moet je dan zelf even actief aan de bel trekken.

Het voorkomen (hoe vervelend dan ook) van dat soort reacties kan je simpelweg niet. Je kan ze wel verwijderen en de gebruikers (als het echt beledigend is ofzo) waarschuwen het niet meer te doen. Het met de hand bekijken van al die reacties lijkt me simpelweg onbegonnen werk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
DeV0uReR schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:23:
Ik weet dat iedereen kan moderaten, maar de promods/powermods kunnen dit wel een flink stuk beïnvloeden.
Slechte reacties zetten we inderdaad op -1, extreem slechte reacties worden gemeld bij de powermods en worden op -2 gezet en zondig verdere actie op ondernomen. Bashen is gewoon niet toegestaan. Als je daarvoor actie nodig hebt kun je je melden in Tweakers.net Moddereter Forum of in extreme gevallen in Schop een Modje Het is wel zo dat we minder vaak langs de reviews komen dan langs de gewone artikelen, dus we hebben ook al om een lagere moderatietijd gevraagd daar.
Maar sowieso is het bashen nergens voor nodig, reviews kunnen gewaardeerd worden en als ze van erg slechte kwaliteit zijn krijgen ze gewoon maar één ster. Dan zie jij ook snel genoeg dat je er iets aan moet doen om de mensen tevreden te stellen.
Mensen die zeggen dat jij het voor de karma doet moet je boven staan, dat zijn waarschijnlijk zelf de ergste karmahoeren die erbij zijn en misschien wel gefrustreerd omdat ze zelf lager staan in de ranglijst dan ze zouden willen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 18-05-2008 22:34 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Wat doen jullie moeilijk? Jullie zijn toch Tweakers of niet ;)

HTC Review

http://www.google.nl/sear...eV0uReR&btnG=Zoeken&hl=nl

Vista Review

http://cache.search.yahoo...YVZDWxQzMS&icp=1&.intl=us

Nokia Review

http://cache.search.yahoo...mMAjWxQy7m&icp=1&.intl=us

Staan gewoon nog in de Google/Yahoo Cache ( :P ). Bashen is idd niet okay. Als ik even snel doorklik vind ik jouw reviews ook geen 'echte' T.net waardige reviews, het zijn meer een soort korte comments dan 'echte' reviews. Ik denk eerlijk gezegd dat die review van de bijv HTC eigenlijk een verspilling van jouw en van de lezers tijd is - je hebt er eerlijk gezegd praktisch niets aan zeg maar. Ik denk dat je gewoon een keer moet proberen een langere cq. uitgebreidere review te schrijven die ook meer belicht in zowel de diepte als de breedte; En dat kun je volgens mij best ! en dan zul je van zelf complimenten ipv bashes ontvangen dunkt me.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 23:40 ]

Pagina: 1