Toon posts:

GEHEUGEN

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoiik wil myn intern geheugen verhogen van 64 mb dims naar 128 dims kan ik gewoon 64mbkopen en erby duwen,of moet ik 1 losse van 128 kopen.en als je het geplaatst hebt werkt het dan ook vanzelf,of moet je nog andere handelingen verrichten.
ik heb een celeron 433.
alvast bedankt...(zo,n technicus ben ik nog niet)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
1. Je kan er gewoon 1 van 64MB bij in drukken
2. Het werkt vanzelf.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

Animal_X

Rodin

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Niet helemaal mee eens. Ik heb wel combinaties van dimm's meegemaakt die elkaar niet mochten. Dan gaat het alsnog fout.
Vragen bij de verkoper of je ze evt. mag ruilen.

Verwijderd

Celeron 433 heeft een bussnelheid van 66 mhz
dus het is verstandig om ook 66 mhz geheugen er in te doen.

Waarschijnlijk zit er nu 1 van 66 mhz in.
het is niet verstandig om daar 1 van 100 mhz bij te doen hierdoor kan je foutmeldingen veroorzaken in win98 (foute bewerking in ...)
dit komt omdat je geheugen van het programma verdeeld worden over de 2 chips en die niet de zelfde snelheid hebben niet goed werken en vastlopers veroorzaken.

Dus doe er 1 van 128 MB 100 mhz in
of 2 van 64 MB 66 mhz (1 erbij dus)

snelheid maakt weinig uit omdat je moederbord toch met 66 Mhz werkt ook al is het geheugen 100 Mhz

Verwijderd

Alg het goed is staat in het boekje van het moederbord een tabel met de combinaties van Dimm's die kunnen worden gebruikt. Zou ik zeker eerst even bekijken.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:05
het is niet verstandig om daar 1 van 100 mhz bij te doen hierdoor kan je foutmeldingen veroorzaken in win98 (foute bewerking in ...)
dit komt omdat je geheugen van het programma verdeeld worden over de 2 chips en die niet de zelfde snelheid hebben niet goed werken en vastlopers veroorzaken
Ben ik niet mee eens. Het loopt allebei op 66 MHz. En het snelste geheugen past zich aan aan het langzaamste geheugen. Ik heb hier zelfs een pc staan met 2 * 32 MB pc66 en 1 *128 MB pc133. Werkt allemaal als een trein.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
dat is inderdaad onzin het geheugen werkt gewoon op de snelheid van de bus niet op zijn eigen snelheid ( zo ver is de techniek nog niet gevorderd zullen we maar zeggen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif )
Dat het wel eens problemen op kan leveren klopt licht meestal aan merk/versie moederbord en merken geheugen.
ik heb hier hetzelfde meegemaakt had er 1x 32 en 1x 64 mb dimm 100 mhz in liggen alles van mycom. toen ik er een paar weken geleden een 128 mb 133 mhz dimm erin wilde duwen gaf ie ongelofelijk veel problemen en heb het geheuegn terug gebracht ik wacht nu wel ff totdat ik een athlon heb en daar koop ik wel in 1 keer 256/133 voor zodat ik zeker weet dat het werkt !

.

Verwijderd

Het handigste is om je oude geheugen mee te nemen naar de winkel van je keuze, het mooiste is natuurlijk als je precies heltzelfde mee kan nemen. Wel als voorwaarde stellen dat als het niet mocht werken je de boel mag teruggeven en je je gekd terug krijgt. De meeste shops doen dat wel. Succes !

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
Het ligt er ook nog aan welke OS je draait met de gewone windows dus 98 enzo wordt het automatisch aangepast , maar met NT niet daar moet je het meestal zelf nog instellen. Maar ik ga er niet vanuit dat je NT draait.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik heb een celly 466 en had ook 64 mb (pc-66 > dus 66mhz geheugen)
daar heb ik toen later 64 mb pc-100 bij geplaast en het werkt perfect. koop gewoon pc-100, heb je er later als je gaat upgraden ook nog wat aan....

wat ik wel had was dat ik in m'n bios een of andere latency optie terug moest schroeven, anders kreeg ik geheugen fouten. na deze aanpassing werkte het echter perfect Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

ff op www.mbm.com kijken, daar vinde je een tool om je geheugen mee uit te lezen.
Pagina: 1