Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1080 x264 wil niet echt, toch redelijk systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: x264
G'dag
Mijn eerste post hier en ben hier terecht gekomen via deze post. Waar de OP'er uiteindelijk in geslaagd was, is mij nog steeds niet gelukt...
Bij deze even kort mijn systeem: ik draai XP op een AMD64 4200+ X2 s939 (met de hotfixes etc), een 8800GT Asus Geforce and 1.02GB RAM.
Wat bij mij blijkbaar de truc hoort te zijn is zorgen dat de GPU de meeste klappen vangt. 720p films draai ik zonder problemen, ook enkele 1080 films liepen prima. Ik heb zo goed als alle mediaplayers geprobeerd, met name CoreMP, Zoom Plaer, WMP Classic, Nero, Cyberlink PowerDVD en BSplayer. Ook K-lite codecpack(s) en de CCCP met de x264/H264 patch wilde 't niet fixen. Ffdshow en waar ik de opties kon vinden zette ik op 2 threads maar ik blijf een CPU gebruik van minstens 88% hebben.

Iemand hier bekend mee?
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Matched: afspelen
Helaas heb ik op twee forums hier geen antwoord op kunnen vinden maar op een of andere manier wil de film nadat ik 'm hernoemd had naar *.wmv beter afspelen in WMPClassic.
Ook heb ik daarbij eens nStant Media gestart van Nvidia en Nero 8 geinstalleerd, al kreeg ik Nero Showtime niet aan de praat.

Hopelijk draaien andere 1080p films nu ook goed.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Matched: afspelen
Dan heb je de goede codec voor de film denk ik niet te pakken. Misschien software matig nageboots, wat langzaam is.
Is het wel de goede codec, of alleen een hernoemde.
Gebeurd het slecht afspelen bij alle films, dus films van dezelfde codec, maar van verschillende plaatsen gedownload, misschien heft iemand een zeer zware gemaakt die bij iedereen slecht loopt.
Of iemand heeft een film codec en sound codec die niet bij elkaar passen, samen geduwd.

Zoek eens op www.videohelp.com naar meerdere programma's die de codec uitlezen, en kijk wat er in zit.
Op verschillende plaatsen dezelfde film(codec) downloaden en spelen deze allemaal slecht.
Videokaart de pci latency nakijken, soms staat deze hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 19-05-2008 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matched: afspelen, x264
Heb 'm nu dus wel aan de rpaat gekregen, wat ik ik nog niet goed weet is hoe...

Het was een x264 1080p *.mkv bestand, al wat ik weet is dat ffdshow en Haali actief waren tijdens het afspelen.
Nu, als ik het naar wmv hernoemde bestand afspeel staat enkel Haali aan.
Waarschijnlijk miste ik een goede Matroska codec of waren de instellingen daar niet goed. Of had ik ffdshow uit moeten zetten bij het afspelen.

Trouwns, wat bedoel je precies met PCI latency?
*EDIT: had even gegoogled maar PCI latency gaat enkel op voor PCI kaarten, de 8800GT is natuurlijk PCIe en heeft geen latecy timer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 12:43 ]