Toon posts:

floppy disk (s) fail (40) ????????????

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sind ik een nieuwe HD en cd brander heb ingebouwd deze fout: floppy disk (s) fail (40). Heb natuurlijk alle kabels al bekeken en omgedraait maar of me ledje brandt continue of niet hij doet niks meer. Ook zit hij maar met 1 IDE kabel op het moederbord aangesloten. Ben een beetje radeloos, heb ik nou me floppy drive ver...?
Help please :?

Verwijderd

Hoe heb je je HD en cdspelers op ne bord aangesloten??

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Check:

- Floppy kabel zit goed in moederbord en floppy drive
- Probeer kabel om te draaien

Werkt dat nog niet dan verwissel floppy drive met een andere waarvan je zeker weet dat ie werkt. Werkt die wel, dan kun je je ouwe weggooien.

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
euh me hd en cd brander zitten aangesloten op 2 aparte IDE kabels. En ik heb inderdaad nog niet geprobeerd om de kabels om te draaien.... Ik zal effe kijken of dit het oplost. Thanks :)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 21:53
De (40) fout houdt in dat hij er een floppie verwacht, terwijl hij 'm niet ziet. Waarschijnlijk zit hij aan de verkeerde aansluiting :(

Je A-flop moet worden aangesloten aan de connector die aan de kant zit na de draai. Daarbij moet het rooie adertje aan de kant van de voeding. Een evt. B-flop komt op de middelste aansluiting. En het moederbord komt aan de aansluiting die het verst van de draai af zit.

Als de aansluiting op het mobo fout om zit doet de pc niets, zit de aansluiting aan de flopkant fout, dan brandt het lampje van de flop continue. Zit je flop goed, maar op de verkeerde aansluiting, dan krijg je fout 40.

Succes

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Laatst even goed rondgesnuffeld op het inet en heb daar leuke info gevonden. Waar het op neer komt is het volgende: net als bij HDD's worden de vershillende apparaten op een kabel ingesteld met jumpers. Echter bij de HDD is dit goed ingeburgerd met de master/slave settings, bij de floppen is een andere methode ingeburgerd, namelijk het omdraaien van een deel van de kabel. Alle FDD's worden dus in de fabriek standaard op 'B' ingesteld en als je ze dan achter de lus aansluit ziet je BIOS dus weer een 'A'. Wil je dus een 'A' voor de lus hebben dan moet je de flop handmatig op 'A' zetten.
Dit doe je door een jumpertje op DS1 te zetten..

Meer info:
hier en hier

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Tjek effe de instellingen van je Bios.

And The Only One

Pagina: 1