Toon posts:

Geen verbinding WLAN lange afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op de camping staat op een centraal punt een Linksys router. Nu wil ik graag in mijn caravan kunnen internetten. Het gaat om ongeveer een afstand van 400 meter met een paar struiken ertussen.De router is niet toegankelijk voor het maken van aanpassingen in de instellingen.

Nu heb ik de volgende apparatuur aangeschaft:
- Sitecom Range Extender wl-130
- Flatpanel antenne met 13 Dbi Gain
- Bijbehorende bekabeling en verloop adapters van N>Sma

Ik heb alles aangesloten maar het bereik is zeer wisselend en niet stabiel genoeg om goed te werken.

Als kabel maak ik gebruik van de redelijk dunne sma kabel. Maakt het uit als ik een dikkere kabel gebruik?

Heeft de Sitecom wel voldoende vermogen om te ontvangen over de afstand?

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten om dit goed werkend te krijgen??

Alvast bedankt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:59:

Als kabel maak ik gebruik van de redelijk dunne sma kabel. Maakt het uit als ik een dikkere kabel gebruik?
Zeker :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sitecom is nu niet echt de beste keuze voor lange afstandsverbindingen. Merken als bijvoorbeeld Senao zijn het beste daarin maar ook behoorlijk prijzig....

Voor jou situatie was denk ik een linksys accespoint met custom firmware het beste geweest, met die firmwares kun je de zendsterkte verhogen en dan werkt hij ook als bridge wat die routers / accespoints standaard niet kunnen.

Maar in alle gevallen moet je bedenken dat het zwakste punt in deze verbinding ligt bij de router van de camping die een beperkte zendsterkte heeft.

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Als je wat kan knutselen of gewoon zin hebt om zelf iets in een te steken: De cantenna is een richtantenne waarmee je je bereik kan vergroten. 't werkt echt, ik heb het zelf al getest. Ik raak er met gemak 100 meter ver mee.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01 00:00

agaam

dit is mijn huisdier

dit is ook een goeie optie

http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=790

TC USB OutdoorClient: all-in-1 WiFi voor vakantie! (11g, 12dBi)
Deze client is een ontvanger en een antenne in één - speciaal bedoeld voor buitentoepassingen. Hang de antenne op een slimme plaats neer (gericht op het Access Point) en sluit de 5-meter lange USB-kabel op uw computer aan. Een initiële installatie van een paar minuten en voilá - u heeft de hele zomer geen kind meer aan uw WiFi verbinding!
Doordat de USB-kabel via uw laptop ook in de voeding voorziet is ook de mobiele stumbler - in auto of camper - in de eerste internetbehoefte voorzien. Houd er rekening mee dat WiFi enige batterijcapaciteit vereist, extra stroomvoorziening zal nodig zijn voor het langdurige r internetbezoek.