Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Acer laptop met Windows vista home premium erop. Ik wou vandaag windows XP erop zetten omdat Vista mij gewoon irriteert. Ik heb een nieuwe partitie gemaakt en daarop windows xp gezet. Nadat ik windows xp had geinstalleerd kon ik windows Vista niet meer geboot krijgen. Ik zit nu vast in windows xp en kan niks doen, want de drivers werken niet. Op dit moment zit ik op mijn desktop pc. Wanneer ik de laptop opstart krijg i kgeen keuze tussen welke OS ik wil kiezen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, want nu wil ik gewoon weer terug naar vista.

Alvast bedankt,

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, zonder dat ik vista moet herinstalleren.

Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al je gegevens terug wilt kun je een 2.5" extern harddrive behuizinkje kopen bij de lokale computer winkel de partitie met windows vista bewaren en de andere verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt de Vista bootloader overschreven met die van XP.

[google=repair vista bootloader] al gedaan?

Trouwens niet echt handig om XP te gaan installeren zonder van tevoren de benodigde drivers alvast op te zoeken, zeker als de kans aanwezig is dat voor sommige onderdelen helemaal geen XP drivers aanwezig zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device