Toon posts:

[VISTA] Diverse problemen met PB laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laptop waar het over gaat is een Packard Bell Easynote
Intel Core Duo
2 GB intern
160 GB HD
Vista Home Premium
Het merk DVD speler kan ik helaas niet vinden

nu tien maanden oud.
Eigenlijk heb ik nooit eerder problemen met de laptop gehad, afgezien van een kapotte interne batterij na twee maanden. Die heb ik bij de Mycom laten vervangen voor 35 euro, aangezien ik 'm anders had moeten opsturen naar PB (2+ weken kwijt)

De afgelopen twee weken is de laptop echter al een aantal keer uitgevallen. Dat gebeurde dan wanneer de laptop opgepakt of soms zelfs alleen maar een klein stukje verschoven werd. Heb wel het idee dat de laptop uitviel wanneer deze al langere tijd aanstond. Hardwarematig lijkt me dus. Enig idee waardoor dat kan komen, is het schadelijk en zou het problemen als onderstaand op kunnen leveren?

Verder ontdekte ik vandaag dat Vista mijn dvd speler niet meer herkent. In deze computer komt, behalve de Deamon tools dvd speler geen D: meer te staan. Ik heb al getest of het aan de dvd speler zelf lag, door in de BIOS de dvd speler als primary bootdevice te stellen en dat werkte. Dus het lijkt me iets softwarematigs. Heb al gezocht naar nieuwe hardware in Vista zelf, heb meerdere dvd's en cd's geprobeerd. De dvd speler begint wel te werken wanneer ik net een cd of dvd heb ingeladen. Maar verder gebeurt er niets.

Als laatste: Het lettertype Arial ontbreekt na elke reboot. Ik heb het standaard op m'n bureaublad staan en installeer het na elke reboot, anders typ ik standaard in Arial cursief op bijvoorbeeld dit forum. Irritant is het.

Opsturen naar PB voor reparatie? Of is het op een andere manier op te lossen.
Alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Lees Het algemeen beleid #nietopprijs eens door, een topic kicken binnen 24u wordt niet gewaardeerd. Het is hier geen (betaalde) helpdesk, dus je kan niet op zondagavond binnen 2 uur hulp verwachten. Svp wat geduld.

Klinkt als defecte hardware. Je hebt nog garantie, ga deze dan ook claimen. Dat je de laptop dan 2+ weken kwijt bent is vervelend, maar dit is niet eventjes simpel op te lossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Als je laptop uitvalt, zit je batterij er dan in of draait hij via de stekker?
Die nieuwe batterij, is dat hetzelfde model als PB gebruikt, of een ander model dat toevallig past?

Life is what you others make it.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

falling_down schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:15:
Als je laptop uitvalt, zit je batterij er dan in of draait hij via de stekker?
Die nieuwe batterij, is dat hetzelfde model als PB gebruikt, of een ander model dat toevallig past?
En let goed op het slotje van de batterij; ik had er ook last van op m'n Vaio VGN NR11S/S; bleek dat het slotje er niet op zat waarbij de batterij 2mm speling had, en dus uitviel :)

Wat betreft de dvd-speler: het lijkt me toch dat deze defect is. Zie je hem in device manager (apparaatbeheer) ook niet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Loze kick verwijderd.

De reeks problemen die je opnoemt kunnen stuk voor stuk een softwarematige oorzaak hebben, alleen als je een dergelijk onstabiele machine hebt die spontaan uitvalt als je er maar schuin naar kijkt lijkt me dat je dat eerst moet oplossen voordat je ook maar een beetje gericht wat met die issues kan doen.

Er kan maar zo het één en ander corrupt raken met een dirty shutdown, en dan wordt het nogal nutteloos.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de DVD speler inderdaad niet in device manager. Wat ik verder net ontdekt heb, is dat de dvdspeler tray ongeveer 20 mm uitsteekt, terwijl dat naar mijn weten eerder niet zo was. Bovendien, wanneer ik de dvdspelertray terugdruk - en daar hoef ik niet eens kracht voor te zetten - valt de laptop dus uit. Dat verklaart ook het uitvallen bij oppakken/verschuiven: ik pakte 'm die keren met beide handen beet en dus ook bij de dvd speler :). Valt de laptop uit vanwege een soort van bescherming/kortsluiting?

Dus inderdaad de dvd speler defect. Ik zal de laptop morgen dan ook ter reparatie aanbieden. Let wel: ik gebruik de dvd speler bijna nooit, vandaar dat het me niet eerder opgevallen is.

Bedankt voor de hulp!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:08:
Ik zie de DVD speler inderdaad niet in device manager. Wat ik verder net ontdekt heb, is dat de dvdspeler tray ongeveer 20 mm uitsteekt, terwijl dat naar mijn weten eerder niet zo was. Bovendien, wanneer ik de dvdspelertray terugdruk - en daar hoef ik niet eens kracht voor te zetten - valt de laptop dus uit. Dat verklaart ook het uitvallen bij oppakken/verschuiven: ik pakte 'm die keren met beide handen beet en dus ook bij de dvd speler :). Valt de laptop uit vanwege een soort van bescherming/kortsluiting?

Dus inderdaad de dvd speler defect. Ik zal de laptop morgen dan ook ter reparatie aanbieden. Let wel: ik gebruik de dvd speler bijna nooit, vandaar dat het me niet eerder opgevallen is.

Bedankt voor de hulp!
Vreend, een DVD-speler hoort altijd met een slotje en/of schroefje vast te zitten en niet zomaar los te komen.
Je hebt de laptop wel eerst uitgezet voor je hem terugdrukte, neem ik aan? :P Het is geen hot-swap namelijk :+

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan de oorzaak kunnen zijn van stootschade? Heb 'm naar mijn weten nooit laten vallen/ergens hard tegen aan laten stoten, maar het blijft natuurlijk fijne electronica. De kans bestaat altijd dat iets kapot/losraakt. Een klein tikje op een verkeerde plek kan al voldoende zijn.

Tsja, en zou het dan nog handig zijn 'm naar PB op te sturen? PB staat namelijk niet bekend om zijn uitstekende service en coulance in dit soort gevallen. In het ergste geval betaal je verzendkosten/onderzoekskosten/reparatiekosten. Denk dat ik 'm maar weer naar Mycom breng. Daar ben ik de vorige keer ook perfect geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved! Ben net bij de Mycom geweest. Nadat de monteur een aantal schroefjes losgedraaid had om het allemaal beter te kunnen zien, bleek dat het schroefje dat de dvd-speler op zijn plaats hoort te houden te missen. Aangezien ik mijn laptop de vorige keer ook bij Mycom ter reparatie aangeboden had, kon het dan ook niet missen dat het schroefje bij de vorige reparatie vergeten terug te zetten is. Ze hadden zelfs nog één schroefje dat precies paste. Schroefje er op en de dvd speler werd weer herkend.

Toch zit ik nog met één probleem: na elke reboot ontbreekt het standaard Arial lettertype. Overduidelijk softwarematig, maar geen idee hoe dat opgelost kan worden. Ik installeer de Arial font family nu steeds na elke reboot, maar is ook niet echt ideaal.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:49:
Problem solved! Ben net bij de Mycom geweest. Nadat de monteur een aantal schroefjes losgedraaid had om het allemaal beter te kunnen zien, bleek dat het schroefje dat de dvd-speler op zijn plaats hoort te houden te missen. Aangezien ik mijn laptop de vorige keer ook bij Mycom ter reparatie aangeboden had, kon het dan ook niet missen dat het schroefje bij de vorige reparatie vergeten terug te zetten is. Ze hadden zelfs nog één schroefje dat precies paste. Schroefje er op en de dvd speler werd weer herkend.

Toch zit ik nog met één probleem: na elke reboot ontbreekt het standaard Arial lettertype. Overduidelijk softwarematig, maar geen idee hoe dat opgelost kan worden. Ik installeer de Arial font family nu steeds na elke reboot, maar is ook niet echt ideaal.
Dus elke keer kopieer je arial.ttf terug naar C:/Windows/fonts ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik installeer arial32.exe - arial font family 2.82

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Right.
Arial is normaal een .ttf en geen .exe - waar haal je deze vandaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, had op google gezocht naar arial lettertype en vond dat bestand. Maar heb nu gezocht naar arial.ttf, geinstalleerd en het probleem is opgelost! Thanx allen!
Pagina: 1