• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik heb een beetje op google gezocht maar ik kon niet echt vinden wat nou wat verschil is of je je FSB hoger zet of de Multiplier.
Mijne multiplier staat op 9 (E6850), is het nadelig voor andere componenten om de multiplier naar 10 te zetten in de BIOS?
Dat lijkt me makkelijker dan de FSB verhogen , want dan moet je al die voltages en RAM timings verhogen enzo.
Ik wil de processor alleen iets sneller hebben op een makkelijke manier totdat ik me wat meer verdiept heb in die timings enzo.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Heb jij dan een processor zonder multiplier lock?

• FlorianF
Ik kan gewoon alles verranderen voor zover ik weet, in de bios staat waarde van 1 tot 50 :P

Verwijderd

Lees mijn link. Je hebt volgens mij geen flauw benul waar je mee bezig bent.

Verwijderd

FlorianF schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:10:
Ik heb een beetje op google gezocht maar ik kon niet echt vinden wat nou wat verschil is of je je FSB hoger zet of de Multiplier.
Mijne multiplier staat op 9 (E6850), is het nadelig voor andere componenten om de multiplier naar 10 te zetten in de BIOS?
Dat lijkt me makkelijker dan de FSB verhogen , want dan moet je al die voltages en RAM timings verhogen enzo.
Ik wil de processor alleen iets sneller hebben op een makkelijke manier totdat ik me wat meer verdiept heb in die timings enzo.
MP verhogen zal niet gaan vrees ik, die zijn namelijk locked (naar boven toe).

En die E6850 draait op fsb 333, tenzij je DDR2-667 of trager geheugen hebt lijkt het me makkelijk zat om dat ding te overklokken. Bij DDR2-800 de FSB op 400 en timings op default en je cpu kan al tot 3.6GHz ...

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-05 13:48

kokx

WIN

Heb je dan een Core 2 Extreme? Want want buiten Core 2 Extreme processors, hebben alleen ESen een unlockte multiplier, en daar moet je behoorlijk veel moeite voor doen om te verkrijgen.

Edit: Even die E vergeten, nou ja waarschijnlijk zal het veranderen geen nut zijn (zoals disco stu al zei).

[ Voor 25% gewijzigd door kokx op 18-05-2008 18:18 ]

• FlorianF
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:15:
Lees mijn link. Je hebt volgens mij geen flauw benul waar je mee bezig bent.
Nee idd, ik heb het gelezen maar zolang je nog verder kunt kun je niets beschadigen?

Verwijderd

FlorianF schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:16:
Nee idd, ik heb het gelezen maar zolang je nog verder kunt kun je niets beschadigen?
Alles kan kapot. Vooral als je het het voltage gaat spelen.

Daarbij geloof ik niet dat je in die paar minuten heel die FAQ hebt doorgenomen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 18:19 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
FlorianF schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:16:
[...]

Lijkt het je dan niet wat verstandiger om je eerst wat meer in de materie te verdiepen in plaats van telkens van die onnozele vragen te stellen?

• FlorianF
Ik heb even gekeken en hij kan inderdaad niet hoger dan 9, ik kan wel 10 kiezen in de BIOS maar in CPU-Z staat gewoon nog 3 ghz.
Ik wilde alleen even zeker weten dat het geen kwaad kon als je die multiplier hoger zet voordat ik eraan ga zitten klooien :)

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-05 13:48

kokx

WIN

Daarnaast, ook als je met je multiplier bezig gaat moet je ooit wel eens je voltages verhogen. En je hoeft lang niet altijd je voltages te verhogen als je met je FSB gaat knoeien.

Al zou ik jou aanraden om (nog) niet te gaan overclocken, aangezien je duidelijk niet genoeg kennis hebt.

• FlorianF
Nee ik zou eerst wat mee informatie opzoeken, maar in ieder geval bedankt iedereen!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moet je hier echt meerdere topics over aanmaken? Lees je nu eens een keertje ergens over in. Je hebt alleen nog maar topics gestart, en nergens een constructieve bijdrage geleverd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Florian, check je mail. Dit is een voorbeeld van exact het soort inzetloze topic die ik daarin noemde :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.