Lacie 1TB USB splitsen naar 2x 500 GB

Pagina: 1
Acties:

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb een Lacie 1TB externe schijf waar 2x 500 gig in zit. Deze wil ik gebruiken als: 1x 500 gig NTFS en 1x 500 gig HFS+. Maar dan ook zo dat windows ze herkent als 2 schijven, of terwel het raid spul wat in het doosje zit moet gewijzigd / uitgeschakeld worden.
Kan zoiets? (ik heb nada kennis van RAID)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Heb je al in de manual gekeken ?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:41
je moet via een programma als partitionmagic gewoon die 1tb delen door 2, en dan 2 partities aanmaken op die hardeschijf waar je eentje formateerd als ntfs en een als hfs+ journaled

Interpolis, glashelder!

• Boeiend
TheIbex schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:11:
je moet via een programma als partitionmagic gewoon die 1tb delen door 2, en dan 2 partities aanmaken op die hardeschijf waar je eentje formateerd als ntfs en een als hfs+ journaled
Suggereer je hiermee dat partionmagic de schijf wel al 2 fysieken schijven kan zien? Computerbeheer>opslag van Vista ziet hem namelijk als 1 fysieke schijf. Ik wil daar dus 2 van maken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Staat in handleding,

http://www.lacie.com/nl/s...uments/index.htm?id=10007

Ink denk (want het is me niet helemaal duidelijk welek je hebt) dat je "JBOD" moet inschakelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
JBOD geeft nog steeds niet door aan het os dat het 2 disken zijn, die doet alleen aan concatenatie van hdd's. Als je de manual lees zie je dat het gewoon niet mogelijk is.. hij kan alleen maar raid 0/1 en jbod.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2008 17:59 ]

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Waarom wil je die als 2 schijven laten zien?? Ik heb zelf ook een externe schijf met een partitie HFS+ en een FAT. Zo kan ik én Time Machine en bestanden uitwisselen zonder problemen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DukeBox schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:58:
JBOD geeft nog steeds niet door aan het os dat het 2 disken zijn, die doet alleen aan concatenatie van hdd's. Als je de manual lees zie je dat het gewoon niet mogelijk is.. hij kan alleen maar raid 0/1 en jbod.
uit de manual:
In JBOD-modus (Just a Bunch of Disks) werken twee
fysieke schijven als twee onafhankelijke harddrives in één
behuizing, zodat twee logische volumes geactiveerd worden
op het bureaublad.

Belangrijke informatie: Als één fysieke schijf
uitvalt, zijn de gegevens niet meer toegankelijk, maar de
tweede schijf werkt onafhankelijk door.
(darom is partities maken een slecht idee, je lijkt dan 2 disken te hebben, maar als er 1 uitvalt ben je alsnog alle data kwijt. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Boeiend
Dat JBOD is niet toepasbaar ik heb een ander model: deze

Verwijderd

oplossing: haal de behuizing open, en schroef de harddisks in een andere apparte behuizing.
anders gezegd: deze behuizing kan niet je harddisks als appart laten zien helaas voor jou ;)

• Boeiend
Mm, prompt begint mijn eerste model (ik had er al 1tje) een constant rood lampje te vertonen? In de handleiding staat alleen dat dat een schijffaler/fout is. En niet wat je dan moet doen?
Schijf is nu nog gewoon aan kopieren, werkt gewoon. Zou het een SMART error kunnen zijn? (kan ik die ergens uitlezen via usb?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
Is dat niet gewoon omdat er constant schijfactiviteit is(je zegt dat je aan het kopieren bent)

http://specs.tweak.to/16567

• Boeiend
Dat dacht ik ook op het eerste moment, maar ik had het nooit eerder gezien (terwijl ik hem in 4 maanden vol heb gezet). Anyway, gerust zoals ik ben heb ik hem na de copy die bezig was uit gezet, en weer aan gezet. Weg rood lampje, me happy. :*)
Pagina: 1