asrock K7S41GX start niet met AGP nvidia 6200

Pagina: 1
Acties:

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 22:13
hoi,
Nadat ik mijn vader had aanbevolen een videokaart te kopen, wou ik hem erin zetten (manli geforce 6200A AGP x8), op het vrije AGP X8 slot van het mobo (asrock K7S41GX).

* jaspara zet de computer aan

Begint de pc een pieptoon te maken(tuut-tuut-tuut) 8)7

weten jullie misschien wat er aan de hand kan zijn?

ps de videokaart is niet kapot, hij deed het namelijk wel op mijn zusjes pc.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je mobo is een asrock :p Misschien een voedingsstekker vergeten? Of je psu kan niet genoeg prik leveren om de vga aan het werk te zetten. Maar dit lijkt me sterk. Kijk eerst eens in de handleiding wat de piepjes betekenen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door jdm8 op 18-05-2008 16:41 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nakijken, en de handleiding van je moederbord lezen om te kijken wat de piepjes betekenen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Of kan de voeding het niet aan.
Of zit er stof in het AGP slot.

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 20:19
Begint de fan van de videokaart wel te draaien?

• jaspara
Brasher schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:43:
Begint de fan van de videokaart wel te draaien?
is low profile, dus geen fan

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
jaspara schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:46:
[...]

is low profile, dus geen fan
En hoe zit het met de reacties hierboven?
Ook vraag ik me een beetje af waarom je een 6200 hebt gekocht, dr moet wel iets heel slechts voorheen in hebben gezeten wil je overstappen naar een 6200. Is namelijk niet echt één van de betere kaarten. Gamen kan je er niet op, dus hij wordt meer voor desktop gebruik gebruikt. Echter waarom zou een dan eventuele on-board chip niet voldoen?

• jaspara
gambieter schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:41:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nakijken, en de handleiding van je moederbord lezen om te kijken wat de piepjes betekenen.
jdm8 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:40:
Je mobo is een asrock :p Misschien een voedingsstekker vergeten? Of je psu kan niet genoeg prik leveren om de vga aan het werk te zetten. Maar dit lijkt me sterk. Kijk eerst eens in de handleiding wat de piepjes betekenen ;)
De handleiding is niet meegekregen, maar die zoek ik online wel even op.
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:42:
Of kan de voeding het niet aan.
Of zit er stof in het AGP slot.
voeding zou het aan moeten kunnen is 300 watt ;)
Xtresis schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:51:
[...]

En hoe zit het met de reacties hierboven?
Ook vraag ik me een beetje af waarom je een 6200 hebt gekocht, dr moet wel iets heel slechts voorheen in hebben gezeten wil je overstappen naar een 6200. Is namelijk niet echt één van de betere kaarten. Gamen kan je er niet op, dus hij wordt meer voor desktop gebruik gebruikt. Echter waarom zou een dan eventuele on-board chip niet voldoen?
hij word niet echt gebruikt voor gamen alleen oudere spelletjes, en mediacenter achtig,
hij blijft ook vaak hangen dus daarom ;)

Ik vind 256 mb en ddr2 wel goed trouwens

• jdm8

jdm8

300 watt is neit echt veel, nu heeft dit systeem waarschijnlijk niet zo veel sap nodig [hint] post specs[/hint]. Maar als het een voeding van een baggermerk is zou het best wel eens de laatste druppel kunnen zijn. Zoals al gezegd kan even uitblazen ook geen kwaad (geen stofzuiger gebruiken!!!)

dat 256 mb en ddr2 bedoel je dus over de videokaart? want dat zegt dus drie keer niks he? Die kaart is gemaakt om alleen maar met desktop werk om te gaan. Alleen als je echt oude games (C&C generals bv. werkt er denk ik nog net op). werkt dat. verder lijkt een nieuwe vga mij niet echt logisch als je pc vaak blijft hangen :? (lijkt meer op voeding probleem)

[ Voor 38% gewijzigd door jdm8 op 18-05-2008 17:04 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk eens even of je de vag kaart wel goed aangedrukt hebt ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jaspara schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:58:

Ik vind 256 mb en ddr2 wel goed trouwens
Geheugen (vooral de grootte) zegt vrijwel niets over de prestaties van de kaart :>

• jaspara
jdm8 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:01:
300 watt is neit echt veel, nu heeft dit systeem waarschijnlijk niet zo veel sap nodig [hint] post specs[/hint]. Maar als het een voeding van een baggermerk is zou het best wel eens de laatste druppel kunnen zijn. Zoals al gezegd kan even uitblazen ook geen kwaad (geen stofzuiger gebruiken!!!)

dat 256 mb en ddr2 bedoel je dus over de videokaart? want dat zegt dus drie keer niks he? Die kaart is gemaakt om alleen maar met desktop werk om te gaan. Alleen als je echt oude games (C&C generals bv. werkt er denk ik nog net op). werkt dat. verder lijkt een nieuwe vga mij niet echt logisch als je pc vaak blijft hangen :? (lijkt meer op voeding probleem)
dat 256 mb en ddr2 bedoel je dus over de videokaart?
alles is beter dan 32 mb onboard :)

nou je kent het vast wel, als je iets minimaliseert (zoals dat heet :? ) dan blijft er een wit vlak achter en dan moetje een minuut wachten voordat die het weer doet.

[specs]

AMD athlon xp 2200+
asrock K7S41GX
component pro 300watt
Western Digital 160 Gb IDE
2x kingston KVR400X64CBA
dvd writer
[/specs]

[ Voor 9% gewijzigd door jaspara op 18-05-2008 17:20 ]

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 17:42

darthdrinker

HELP!

Drie keer piepen is de videokaart, das standaard.
Kijk/voel of de kaart goed in het slot zit en vooral of de eventuele extra stroom stekker op de videokaart goed is aangesloten. Dit is meestal zo'n witte 12 volt lijn die ook naar je CD/DVD drive gaat.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

darthdrinker schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:16:
Kijk/voel of de kaart goed in het slot zit en vooral of de eventuele extra stroom stekker op de videokaart goed is aangesloten. Dit is meestal zo'n witte 12 volt lijn die ook naar je CD/DVD drive gaat.
Een witte 12 voltlijn die ook naar je CD/DVD drive gaat. 8)7

• jaspara
trouwens hij piept niet 3 keer maar onophoudelijk :P

• jdm8

jdm8

Ik denk enit dat een 6200 kaart extra stroom nodig heeft (super low budget). ZO ja is er iets heel erg misgegaan bij het designen :p Dat standaard 3 piepjes weet ik nog niet, omdat het een asrock is, naast het feit dat die bordjes waardeloos zijn hebben de makers daar ook nog wel eens de neiging dingen anders te doen zonder reden.

[ Voor 42% gewijzigd door jdm8 op 18-05-2008 17:27 ]

Verwijderd

jdm8 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:25:
Ik denk enit dat een 6200 kaart extra stroom nodig heeft (super low budget). ZO ja is er iets heel erg misgegaan bij het designen :p Dat standaard 3 piepjes weet ik nog niet, omdat het een asrock is, naast het feit dat die bordjes waardeloos zijn hebben de makers daar ook nog wel eens de neiging dingen anders te doen zonder reden.
Volgens mij zijn de piepjes bios gerelateerd en niet moederbord fabrikant afhankelijk. ;)

• jaspara
jdm8 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:25:
onder mijn eerste bericht staat dat hij het op mijn zusjes pc wel doet en daar was geen extra voeding bij nodig.

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 22:36
jaspara schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:25:
[...]

trouwens hij piept niet 3 keer maar onophoudelijk :P
Als het onophoudelijk is dan is het een geheugen probleem

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 19:43
een 6200 kaart heeft apparte voeding nodig ja ;)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ted56 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:45:
[...]

Als het onophoudelijk is dan is het een geheugen probleem
Als dit waar is zou ik even kijken of je kan opstarten met evt. ander geheugen, of als je meerdere reepjes geheugen hebt om maar met een enkel reepje op te starten (en ze dan allemaal uit te proberen om te kijken welke er evt. niet goed werkt).

En idd de troubleshooter doorlezen en opvolgen, daar staat de basis in (kaal opstarten enz.)

[ Voor 10% gewijzigd door finsdefis op 18-05-2008 21:42 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Animal schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:58:
[...]

een 6200 kaart heeft apparte voeding nodig ja ;)
Uhm, nee. Van de week nog een 6200 ter vervanging van een onboard kaartje ingebouwd bij m'n schoonvader in een P4 systeempje van Dell met simpele 270Watt voeding, geen enkele extra stekker hoeven aansluiten.

Onophoudelijk beepen weet ik niet, maar bij mijn mobo is er iets mis met de videokaart als ik 1 lange en 3 korte beeps hoor (volgens de handleiding, maar gebeurt ook als ik m'n geheugen te ver overklok :) ).

Je zou kunnen proberen met de onboard te booten, in de BIOS de onboard uitschakelen of PCI-E als eerste apparaat instellen en dan de 6200 inbouwen. Ook even in de handleiding kijken of je niet toevallig een jumper om moet zetten om een externe kaart te gebruiken.

Als je geen beeld meer krijgt dan kun je even je BIOS resetten (wat sowieso geen slecht idee is om te doen als de 6200 ingebouwd is).

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

topictitel even aangepast was 'AGP videokaartx' wat op zich niet veel zegt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Je hebt een socket A systeem, toevallig last van lekkende condensatoren?

Verwijderd

Biosreset is idd wel handig
Van www.asrock.nl en dan Products->AMD Platform->Socket 462->KS741GX kan je een manual (in het engels) downloaden. Zit nu op school maar kan zijn dat je er wat aan hebt?

p.s. is het niet toevallig een 3.3v agp kaart. Dit mobo ondersteund alleen 1.5v.
Pagina: 1