Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Music server + client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vraagje over bepaalde software die ik niet gevonden kan krijgen.

Ik heb een windows (home) machine met bepaalde software draaien die continu aanstaat, zonder toetsenbord, muis en scherm.
Daarnaast heb ik meerdere laptops in gebruik ook allemaal met een windows versie (XP en Vista).

Wat ik nu zou willen bereiken is dat de windows home machine, die altijd aanstaat, muziek speelt. Dit is natuurlijk wel mogelijk met winamp of media player of iets in die richting. Vervolgens kan ik dat dus normaal beluisteren.

Nu zou ik graag via bepaalde software snel van nummer willen wisselen. Kan nu wel op die machine komen via vlc maar dat vind ik een omweg om die muziek te kunnen beheren.

Is er software die dit mogelijk maakt of bestaat zoiets niet?
Wat ik gevonden had was eigenlijk allemaal software voor linux die dat kan, voor windows heb ik helaas nog niets gevonden.

alvast bedankt

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Koppensneller

winterrrrrr

Zou Subsonic niet geschikt zijn daarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 18-05-2008 16:32 ]

Verwijderd

Met Windows Media Player 11 kun je je gehele bibliotheek delen op een netwerk. Is dat misschien geen goede oplossing?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is WinAMP Remote voor WinAMP niet iets? :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2008 16:37 ]

Verwijderd

http://www.slimdevices.com/

Je kan gewoon de squeezecenter downloaden en gebruiken op iedere client. Tevens heb je de beschikking over duizenden internet radio stations. Wil je het helemaal goed doen koop je de Squeezebox Duet met als optie eventuele transporters, hoef je voor muziek alleen geen pc's meer aan te hebben staan.

Gebruik nu zelf een duet en eenmaal in gebruik wil je niet meer anders :) Werkt met alle Windows servers vanaf 2000, dus ook op met WHS.

Verwijderd

Topicstarter
de softwate als winamp remote en subsonic zijn streamers.

Dan wordt de mp3 beschikbaar op mijn laptop om af te spelen. Terwijl ik de muziek juist op de 'server' wil afspelen en alleen nummers wil wisselen via een laptop.

De laptop hoeft dus NIET zelf de muziek af te spelen. Zoek dus geen stream server, want de mp3 staan op een shared storage drive dus dat is geen probleem. Die zijn dus thuis benaderbaar.

Squeeze center moet ik nog even goed bekijken of dat mogelijk is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:31:
de softwate als winamp remote en subsonic zijn streamers.

Dan wordt de mp3 beschikbaar op mijn laptop om af te spelen. Terwijl ik de muziek juist op de 'server' wil afspelen en alleen nummers wil wisselen via een laptop.

De laptop hoeft dus NIET zelf de muziek af te spelen. Zoek dus geen stream server, want de mp3 staan op een shared storage drive dus dat is geen probleem. Die zijn dus thuis benaderbaar.

Squeeze center moet ik nog even goed bekijken of dat mogelijk is.
Wat wil je dan? Het geluid afspelen op die PC zonder beeld? Dan zou je met WinAMP, WMP, VLC en zo kan ik nog wel even doorgaan genoeg moeten hebben... :) Mooie FTP server op je server installeren, of je share zo instellen dat anderen mogen wijzigen en je bent bij hetgeen je zoekt...

WinAMP Remote is volgens mij alleen bedoeld om WinAMP remote aan te kunnen sturen, niet zozeer om te streamen, daar is ShoutCAST voor... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2008 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:43:
[...]
Wat wil je dan? Het geluid afspelen op die PC zonder beeld? Dan zou je met WinAMP, WMP, VLC en zo kan ik nog wel even doorgaan genoeg moeten hebben... :)
ja op de pc zonder beeld, ok winamp enzo maar hoe kan ik dan snel van nummer wisselen op mijn laptop, dus zeg maar connecten naar die pc zonder beeld?

met winamp kan dat normaal toch niet?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:48:
Ja op de pc zonder beeld, ok winamp enzo maar hoe kan ik dan snel van nummer wisselen op mijn laptop, dus zeg maar connecten naar die pc zonder beeld?

met winamp kan dat normaal toch niet?
Met WinAMP kan dat standaard niet nee. Maar voor zover ik begrijp kan dat met WinAMP Remote juist wel... :)

Mocht ik er naast zitten, dan zou je wellicht is kunnen kijken naar WAWI - WinAMP Web Interface. Of naar WinAMP Remote v1. Beiden zijn trouwens plugins voor WinAMP, ik weet alleen niet of je dat gebruikt... :) Maar wat je wil is met WinAMP zeer goed mogelijk... :)

Overigens zijn er ook een boel plugins om WinAMP met een afstandsbediening te besturen... :)

Heb net hier lokaal WAWI geïnstalleerd en ik moet zeggen, het werkt goed!
Het is denk ik ook iets wat je zoekt... Kan je vanaf afstand (in dit geval met een webbrowser) je WinAMP op je server besturen! :) WinAMP remote lijkt wel beter te werken, met een mooiere playlist en zo... :)

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2008 19:17 ]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

Of misschien Foobar2000 met http://www.hydrogenaudio....x.php?showtopic=62218&hl= . Die plugin creeert een server waar je met je laptop naar toe surft. Deze toont je playlists, knoppen voor stop, play ed, en dan kun je muziek wisselen.

• bonkiebib
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Timbo,

ik heb ongeveer dezelfde setup denk ik: boven pc altijd aan en audio uit naar stereo benden. Beneden zit ik meestal op de laptop draadloos te internetten.

Na een kleine zoektocht en verschillende software/plugins ben ik terecht gekomen bij winamp op pc boven,met de AjaxAMP plugin. Op de lokale netwerk open ik dan AjaxAMP in de browser op de laptop (zie bijgesloten screenprint). Dit geeft me volledige controle over winamp op de pc en met de winamp 'feel'.

Op de pc draaien trouwens ook emule en utorrent met webtoegang, dus deze kan ik ook via de browser vanaf de laptop benaderen.

Ten slotte Hamachi waarmee ik een nieuw binnengekomen bestand in een van de winamp folders kan dumpen en zodoende meteen afspelen.

Dus eigenlijk het enige dat je nodig hebt is winamp met AjaxAMP.

Vragen?

Bob

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2ekr9l5.jpg
Pagina: 1