Geen toegang tot externe opslag HDD/USB/SD

Pagina: 1
Acties:

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:12
Hallo,

Ik zit sinds een paar weken met het zeer vervelende probleem dat mij de toegang wordt beperkt tot sd kaarten, usb sticks en mijn externe HDD, kortom alle externe opslag. Ik maak gebruik van een interne kaartlezer van mijn laptop (Acer Aspire 5672 met vista)

De kaarten en sticks worden wel gewoon herkend, maar vervolgens krijg ik de melding: locatie niet beschikbaar E:\Is niet toegankelijk , toegang geweigerd. Het is niet mogelijk om te formatteren of dingen te wijzigen bij virtual disk service (windows schijfbeheer).

Ik heb de afgelopen tijd geen nieuwe programma's geinstalleerd.

Zoeken op GOT en google leverde voor mij geen resultaten op.

Iemand een idee?

• vanWalsum
echt niemand? nieuwe installatie zou het dus moeten worden, er is echt niks over te vinden, erg vreemd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eerst eens te kijken of het hardwarematig of softwarematig is, door bijvoorbeeld op te starten vanaf een Knoppix liveCD. Het zou ook een update kunnen zijn, probeer het eens zonder UAC. Je kunt nog allerlei dingen gaan proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vanWalsum
Probleem is duidelijk softwarematig, usb poorten werken gewoon met andere applicaties en de kaartlezer staat daar weer los van en deze heeft hetzelfde probleem. Het zou wel eens gekomen kunnen zijn na de installatie van service pack 1 bedenk ik me nu.

Zonder UAC loste niks op.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CZL76TQI.jpg

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vanWalsum schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:28:
Probleem is duidelijk softwarematig, usb poorten werken gewoon met andere applicaties en de kaartlezer staat daar weer los van en deze heeft hetzelfde probleem. Het zou wel eens gekomen kunnen zijn na de installatie van service pack 1 bedenk ik me nu.
Maar je weet niet of de combinatie harddisk en USB-poort werkt, dus je zult toch echt moeten testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vanWalsum
gambieter schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:31:
[...]

Maar je weet niet of de combinatie harddisk en USB-poort werkt, dus je zult toch echt moeten testen.
Jewel, dit heeft altijd gewerkt, niet alleen de harddisk werkt niet, maar ook alle usb sticks en sd kaarten, kortom, alle externe opslag. Ook wanneer ik mijn digitale camera aansluit, kan hij de sd kaart erin niet lezen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan deinstalleer je SP1, of je gaat met de settings werken. Je zult toch dingen moeten gaan uitproberen :)

Pagina: 1