Toon posts:

Homeplug

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net een oud bericht over een Homeplug netwerk.
De snelheid was veel minder, dan belooft.

Er zijn nog meer problemen.
Het electriciteitsnetwerk is m.i. ongeschikt voor het versturen voor computer signalen.
Je mag theoretisch geen gebruik maken van de bekabeling buitenshuis (eigendom electriciteitsbedrijf), dus is een sperfilter noodzakelijk in de meterkast. De draden binnenshuis fungeren als antenne en zijn de signalen buitenshuis te ontvangen. Deze bestrijken de gehele kortegolf. Wanneer deze bij buren storing veroorzaken en men ontdekt de veroorzaker, wordt mogelijk alle apparatuur in beslag genomen. In principe wegens zenden zonder vergunning.

De Nuon heeft jaren geleden een proefproject gestart om internet via het electriciteitsnet te gaan leveren. Dit project is na vele problemen en storingen afgebroken.

De homeplug apparatuur is nog vrij in de winkel te koop, totdat de overheid besloten heeft om in te grijpen en dan wordt apparatuur illegaal.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dus....?
Wat is je punt nu eigenlijk?
Ook ben ik wel benieuwd naar je bron wat betreft "De draden binnenshuis fungeren als antenne en zijn de signalen buitenshuis te ontvangen"

PS:
Heb je je speciaal hiervoor geregistreerd?
:D

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 18-05-2008 16:10 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Ik denk dat hompeplug apparatuur moet voldoen aan CE markering: voor elektrische apparaten geldt bijvoorbeeld dat ze geen storende elektromagnetische straling mogen veroorzaken en ook niet gevoelig voor dergelijke straling mogen zijn. (aldus Wikipedia)

Het elektrische huisnet is goed geschikt voor het versturen van computersignalen weet ik uit eigen ervaring maar verwacht geen snelheden van 100mbit.

De homeplug apparatuur zal gewoon te koop blijven: de overheid zal het niet verbieden en als er klanten zijn, blijft het verkocht worden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

franssie

Save the albatross

de melk horen klotsen maar de tepel niet weten te vinden?
http://www.homeplug.org/about/faqs/ (ok, wij van WC eend adviseren natuurlijk WC eend maar zonder bron van jouw kant moeten we het daar maar mee doen niet?)
Is the Alliance's powerline technology compatible with other home networking technologies (including phone line, wireless and structured wiring)?
HomePlug technology will not cause interference and, in fact, can work together with other networking choices. Homes with Category 5 wiring will most likely have rooms or walls without available connectivity. Because of the ubiquity of power outlets, consumers are guaranteed to have a power outlet available for non-mobile devices. As for wireless technologies, HomePlug-certified Wi-Fi access points bridge wireless and powerline technologies, allowing you to connect all your battery-operated devices.
/edit: welkom op GoT. Ik ga Home denk ik gebruiken om muziek ik mijn tuin te krijgen en een webcam online te zetten op een raar punt. Ik zal wel zien of mijn Navtex ontvanger er dan mee stopt, zou me eigenlijk wel verbazen.

[ Voor 73% gewijzigd door franssie op 18-05-2008 23:12 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

franssie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:05:
de melk horen klotsen maar de tepel niet weten te vinden?
He, das mijn quote :| :+

@LogiT

Wat wil je nu inderdaad met dit topic bereiken :? Ik zie geen enkel punt voor discussie, en je hebt blijkbaar ook geen probleem met deze apparatuur..

Het ethernet-over-power principe bestaat al enige tijd, en de beter merken presteren prima. Tot 85Mbps is haalbaar, maar dat ligt vooral aan de afstand die het signaal moet overbruggen. En wanneer er schade uit voort kan komen, dan denk ik dat het niet te koop zou zijn in NL :)

Kijk eens in de Het algemeen beleid om te lezen wat we verwachten van topics op GoT..

Verder wens ik je veel plezier op GoT

Dit topic is gesloten.