Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 18-05-2008 16:06 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Beetje kut om zoiets te bannen als één iemand er misbruik van maakt imo.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 18-05-2008 16:42 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De titel van dit topic vermeld al dat ik die niet kan/wil gebruiken (java werkt hier niet)pven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:06:
Als je persé via HTTP wil, kan je uiteraard altijd nog http://irc.tweakers.net/ proberen.
lijkt me raar, aangezien ik wel normaal kan GoTtenMueR schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:06:
De melding "User is banned" lijkt me duidelijk? Je IP staat in de banlijst. Een van de IRC operators zal je vast kunnen vertellen hoe en waarom.
klopt, zou ook mIRC kunnen installeren, maar dat wil ik niet, ik wil Web-basedmoto-moi schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:39:
Iemand dacht op die manier om klines heen te komen, dus vandaar dat ze op de geweigerde ip lijst staan. Maaruh, niemand houdt je tegen om een echte client als xchat ofzo te gebruiken hoor
als dat mogelijk zou zijn ik kan me gewoon online identificeren.CyBeR schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:42:
Moto: die mibbit stuurt ook gewoon je IP-adres mee (als ident), mischien kun je daarmee wat selectiever te werk gaan?
Beetje kut om zoiets te bannen als één iemand er misbruik van maakt imo.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Helemaal niet: irc /= Tweakers.net/GoT.Geckoo schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:08:
[...]
lijkt me raar, aangezien ik wel normaal kan GoTten
Bedoel je zoiets?
[ Voor 64% gewijzigd door Miss_Stranger op 18-05-2008 19:28 . Reden: your not a Java user ]
:: Second Place Is First Place Loser ::
Ja maar die kan niet op de irc server van t.net..
Jawel, ik kan op veel plaatsen geen IRC gebruiken.moto-moi schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:39:
Maaruh, niemand houdt je tegen om een echte client als xchat ofzo te gebruiken hoor
Kan er niet iets anders bedacht worden? Ik heb IRC ook nodig voor T.Net
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
We'll see how it goes..[09:58] -OperServ- *@*mibbit.com deleted from the AKILL list.
Verwijderd
Is er een kansje dat web-irc.org ook vrij kan, of eventueel dat username+password combinatie gebruikt zou kunnen worden? Als die Java clients als mibbit zijn leuk maar als poort 6667 dicht zit kom je daar dus nooit meer naar buiten (legaal) en blijft er weinig over dan die web client op www.web-irc.org... de rest van die "via HTTP" dingen laden via HTTP een client die gewoon vrolijk op je PC draait en naar poort 6667 gaat... da's geen http daggik
Het zou wat mij betreft ook geen probleem zijn om http://irc.tweakers.net van die zelfde "irc via web" client te voorzien en dar pas toegang op te geven als iemand zich met z'n GoT/t.net account heeft aangemeld, ipv het nu gebruikte java ding, maar ik kan me voorstellen dat iemand die dat werk zou moeten doen daar anders over denkt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 15:57 ]
Als jullie die eens up zouden daten/vervangen, dan kan ik er met m'n te nieuwe versie van java ook weer gebruik van maken.pven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:06:
Als je persé via HTTP wil, kan je uiteraard altijd nog http://irc.tweakers.net/ proberen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Mibbit werkt niet via een applet, en dus ook niet via poort 6667Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Is er een kansje dat web-irc.org ook vrij kan, of eventueel dat username+password combinatie gebruikt zou kunnen worden? Als die Java clients als mibbit zijn leuk maar als poort 6667 dicht zit kom je daar dus nooit meer naar buiten (legaal) en blijft er weinig over dan die web client op www.web-irc.org... de rest van die "via HTTP" dingen laden via HTTP een client die gewoon vrolijk op je PC draait en naar poort 6667 gaat... da's geen http daggik
Het zou wat mij betreft ook geen probleem zijn om http://irc.tweakers.net van die zelfde "irc via web" client te voorzien en dar pas toegang op te geven als iemand zich met z'n GoT/t.net account heeft aangemeld, ipv het nu gebruikte java ding, maar ik kan me voorstellen dat iemand die dat werk zou moeten doen daar anders over denkt
Verwijderd
bij mij kachelt ie eruit omdat ie de server irc.tweakers.net niet kan bereiken vanaf m'n client op het werk, terwijl ie het vanaf thuis wel doet...?P_de_B schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:25:
[...]
Mibbit werkt niet via een applet, en dus ook niet via poort 6667
Ik zal eens kijken wat daar dan fout gaat.
Heb ook geen GoT ban of wat dan ook. Dus ik neem aan dat er ergens iets fout loopt of zo. Of er moet iemand van telenet zijn die daarvoor het zelfde ip adres had van mij en is gebanned of zo (maar dat lijkt me niet want die range is redelijke beperk). Misschien 200 mensen met die range, moet al lukken dat daar een belgische tweaker zit die dan ook nog eens gebanned is van tweakers
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik zal vanavond als ik thuis ben eens zien of dat ik dat zelfde ip adres nog kan krijgen en dan maak ik wel een screenshot.
Dus het is de server met alle channels op die die melding geeft en niet de server van tweakers ?
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 28-05-2008 20:03 ]
Waarschijnlijk zitten er al teveel users via mibbit op irc. De irc server van tweakers heeft een limit op het aantal connecties per ip/hostname.P_de_B schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:38:
Is er weer iets gewijzigd? Ik krijg al de hele ochtend dat de verbinding geweigerd wordt omdat het maximum aantal connecties is bereikt vanaf webchat.mibbit.com.
Tijdelijk is het even het beste om het over een tijdje weer te proberen, en hopen dat er was mensen gepart zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Enfer op 04-07-2008 12:41 ]
Ik heb Roelant en de rest van de IRC ops al een mail gestuurt.
Roelant zou ernaar gaan kijken
Dat had ik dus ook al gevraagd aan roelant .P_de_B schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:24:
Mibbit stuurt het verzendende IP gewoon door. Het zou dus niet gebruikt kunnen worden als ban-ontduiker. Ik weet niet of dat de reden is, maar dat zou dus niet hoeven
Zijn reactie
je IP word inderdaad meegestuurd, maar 'uitsluitend' in je naam. Het ip waarvan je verbinding maakt is webchat.mibbit.com.
Verwijderd
Per vandaag snappen mibbit en onze irc server elkaar, waardoor ieder vanaf zijn eigen host (lijkt te) connect(en). Daarmee is dit probleem ook verholpen.
* Robin doet een

En verder een screentje van hoe het er in IE6 uitziet (tracker rechts) Als het IE6 only is heb ik niets gezegt natuurlijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dat ziet er goed uit! Toppiemoto-moi schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:22:
Zonet ook even http://irc.tweakers.net aangepast zodat je daar in een hippe ajax interface terecht komt , die applet is dus d000000d
Die pagina mist inderdaad de benodigde CSS hacks voor IE, maar ik kan daar niet rouwig om zijn eerlijk gezegdDirk schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:12:
Ziet er mooi uit! Ik mis eerlijk gezegt alleen nog wel de mogelijkheid om voor het inloggen je password in te vullen, scheelt weer snel /ns identify pw intypen.
En verder een screentje van hoe het er in IE6 uitziet (tracker rechts) Als het IE6 only is heb ik niets gezegt natuurlijk.
[afbeelding]
Intentionally left blank
]Password done
[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 29-09-2008 20:41 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Voordeel van deze webchat is dan wel weer dat je geen java applet hoeft te laden. Wel uitkijken dat je niet even ergens denkt te klikken, voor je het weet zit je weer op de mibbit.com website
Gelukkig zal ik de webchat niet vaak nodig hebben, een echte cliënt boven alles, indien mogelijk
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
True, maar het is dus niet de schuld van de gebruiker die het 7 jaar oude afval langs de weg had moeten zettenmoto-moi schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:41:
Dan is het nog steeds 7 jaar oude troep wat ik niet ga supporten
De gebruikte kleuren zijn de standaardkleuren van native, aangezien er iets van 50 dingen zijn die je een kleurtje kunt krijgen en we geen zin hadden om daar nog een middag aan te verspillen, hebben we 'm met zijn standaard kleurenschema online gezet. Als iemand anders wel zin heeft om het ding naar onze kleuren om te tunen: be my guest.Nakebod schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:54:
Moet zeggen dat de gebruikte kleuren bijzonder zijn. Zou zelfs durven zeggen dat het bijzonder lelijk is imho.
Voordeel van deze webchat is dan wel weer dat je geen java applet hoeft te laden. Wel uitkijken dat je niet even ergens denkt te klikken, voor je het weet zit je weer op de mibbit.com website
Het nadeel van dat java ding was met name dat hij niet meer compatible was met de nieuwste versie van java (gewoon niet werken), maar er ondertussen al lange tijd geen nieuwe versie uit is gekomen - en er ook geen uitzicht op is dat die er nog gaat komen. Het zoeken naar een alternatief was dus onvermijdelijk en aangezien veel bezoekers al van mibbit gebruik maakte, was dit een voor de hand liggende keuze.
Zelf gebruik ik voor sites vaak PJIRC, ook een java ding, meest recente versie is alweer 4 jaar oud, maar het werkt wel met de browsers die ik getest heb.
Maar ik denk dat mibbit's client wel een groot veeldeel heeft, doordat het geen java ding hoeft te laden, wat toch wel erg vaak voor problemen zorgt.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Vaak juist wel, zolang de gebruiker niet klaagt dat z'n browser oud is(hoeveel mensen ken jij nog die met Netscape 3.X werken?marcieking schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:17:
[...]
True, maar het is dus niet de schuld van de gebruiker die het 7 jaar oude afval langs de weg had moeten zetten
Volgens mij heb je twee dingen gemist:Spike1506 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:56:
Gelukkig kun je mibbit goed customizen (ook de kleurtjes). En als je naar mibbit.com zelf gaat en een account maakt kun je ook instellen dat hij automatisch nickserv aanspreekt en je dus inloged.
Roelant schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:18:
De gebruikte kleuren zijn de standaardkleuren van native, aangezien er iets van 50 dingen zijn die je een kleurtje kunt krijgen en we geen zin hadden om daar nog een middag aan te verspillen, hebben we 'm met zijn standaard kleurenschema online gezet. Als iemand anders wel zin heeft om het ding naar onze kleuren om te tunen: be my guest.
moto-moi schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:26:
password kan ik ff naar kijken, maar die IE6 rommel ga ik zeker niet supporten op die pagina, 7 jaar oude rommel had je allang bij de weg gezet moeten worden imo
edit:
]Password done
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Mibbit gaat een verandering doorvoeren met betrekking tot de widget.
Dat betekend dat het IP voor de webirc veranderd.
Meer info: http://blog.mibbit.com/?p=156
Gelukkig krijg je, als je met mibbit naar ons connect, gewoon je eigen IP, wij zien het mibbit IP niet eensSpike1506 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:24:
Even een klein schopje.
Mibbit gaat een verandering doorvoeren met betrekking tot de widget.
Dat betekend dat het IP voor de webirc veranderd.
Meer info: http://blog.mibbit.com/?p=156
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Euhm, je krijgt je eigen IP in de /whois enzo ja, maar da's toch het hele idee van webirc? In principe 'ziet' unrealircd op IP-stack-niveau wel connecties van Mibbit lijkt me?Kees schreef op donderdag 27 november 2008 @ 01:08:
[...]
Gelukkig krijg je, als je met mibbit naar ons connect, gewoon je eigen IP, wij zien het mibbit IP niet eens
Oh en nu ik hier toch post: de widget is echt irritant laag qua hoogte in IE6. Ik heb het op moeten lossen door de HTML lokaal te saven en alle crap eruit te halen zodat ik 't iframe op een goede hoogte kon vastzetten.
Intentionally left blank
En nee, crisp, jij hoeft het van mij niet te fixen, er zijn veel leukere dingen die nog op mijn wishlist staan en bovendien ben ik toch sinds een week van dat lijk verlost.
[ Voor 51% gewijzigd door Dirk op 27-11-2008 10:27 ]
AZU gebruikt nou eenmaal nog IE6, kan ik niets aan veranderen, beetje kortzichtig om "Je update maar" te roepen IMOcrisp schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:14:
De HTML van irc.tweakers.net is inderdaad niet IE6-proof, maar een beetje tweaker laat dat lijk toch links liggen lijkt me
Heb ik idd gedaan, maarja, dan kun je weer niet makkelijk met http://hostname/channel werken en moet je steeds de broncode aanpassenDirk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:25:
Nee, een beetje tweaker verbouwd de html van de pagina, zodat het voor hem alsnog werkt

Kortzichtig in de zin dat jij daar waarschijnlijk niets aan kan veranderen: ja, maar wel realistisch in de zin dat AZU maar eens moet upgraden danOsiris schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:00:
[...]
AZU gebruikt nou eenmaal nog IE6, kan ik niets aan veranderen, beetje kortzichtig om "Je update maar" te roepen IMO
Je hebt mijn medeleven...
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 27-11-2008 13:36 ]
Intentionally left blank