[Half-Life universum] Cloverfield vs Half-Life

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik heb net Cloverfield gekeken. Ben ik de enige die denkt dat de regiseur teveel Half-Life heeft gespeeld en dacht dat het wel leuk zou zijn om de Combine invasie van de aarede in een film om te zetten?
spoiler:
Sirieus, dat wezen in Manhattan lijkt echt 100% op een strider, loopt zo, klinkt zo. Hij ziet er alleen iets anders uit (maar je ziet hem dan ook niet echt).
En die tentakel die de brug vernietigd, doet niemand anders dat aan Half Life 1 denken?
En op een gegeven moment vallen er op TV een aantal beestjes op de grond die de militairen aanvallen, ik denk dat Valve even moet kijken of hun Antlion 3d-modellen niet zijn gekopiëerd...

En, hoewel ik dit niet van mezelf heb, de cameraman heet "Hud". Heads Up Display anyone?

Ik heb ook nog deze dingetjes gevonden:
http://blogs.guardian.co....verfield_is_halflife.html
http://forums.steampowere...589&highlight=cloverfield (al denk ik dat deze onzin is, de Overwatch is Human+Combine en was er dus nog niet tijdens de invasie)

Wat denken jullie? Hoort Cloverfield tot de HL canon? :P

[ Voor 9% gewijzigd door dtech op 18-05-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:01
Sorry maar ik zie totaal geen overeenkomsten.
Het monster lijkt in geen enkel opzicht op striders oid. De kleintjes hebben niks weg van ant lions op insect-achtigheid na.
De sfeer, locatie e.d. ook niet.

Dan zou ik eerder war of the worlds in het hl universum kunnen zien, striders hebben 3 poten, tripods ook. Dat zijn al meer overeenkomsten dan met cloverfield.

Wat maakt die naam Hud nu uit? Dat woord komt echt niet van HL, bestond al veeeeeel langer.
Misschien heeft het ook met Mario Galaxy te maken, daar zitten die grote insecten in, mischien famillie van Cloverfield monster? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
De film lijkt in ieder geval beïnvloed te zijn door videogames. HUD; het first person perspectief (dat heel erg lijkt op bijvoorbeeld Half Life en Fear); Volledig lineair en real-time verteld (met af en toe kleine sprongetjes); Het thema natuurlijk.
Wat me trouwens ook nog aan Half Life deed denken: de opzet van het verhaald. Overal hints naar connecties en dingen (de VP broer die naar Japan gaat, Slusho) maar de kijken (speler?) wordt gewoon in het diepe gegooid, na een betrekkelijk rustig begin. Net zo abrupt als het einde dat veel vragen onbeantwoord laat.

Zometeen komen we in Cloverfield 2 terecht via het oog van een cybernetische soldaat die werkt in stad 17 nadat hij bevrijd wordt door rebellen onder leiding van een zekere vrije man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Ik zie er wel wat invloeden in terug van Half Life, maar dan inderdaad zoals hierboven genoemd is meer in de stijl van het vertellen van het verhaal.

Mocht er ooit een echte Half Life verfilming komen dan hoop ik wel dat ze het op een manier als Cloverfield doen, niet gebruik maken van de naamsbekendheid van Half Life, en gewoon een vermakelijke film neerzetten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Sorry maar ik zie totaal geen overeenkomsten.
Het monster lijkt in geen enkel opzicht op striders oid. De kleintjes hebben niks weg van ant lions op insect-achtigheid na.
De sfeer, locatie e.d. ook niet.
[/quote]

Het grote monster vind ik toch behoorlijk op een strider lijken. De "kleinere" op het einde inderdaad niet.
Dan zou ik eerder war of the worlds in het hl universum kunnen zien, striders hebben 3 poten, tripods ook. Dat zijn al meer overeenkomsten dan met cloverfield.
Dan zou eerder HL in het WotW universum spelen, WotW is al veel ouder (begin 20ste eeuw).
Wat maakt die naam Hud nu uit? Dat woord komt echt niet van HL, bestond al veeeeeel langer.
Misschien heeft het ook met Mario Galaxy te maken, daar zitten die grote insecten in, mischien famillie van Cloverfield monster? :P
Hud wijst in ieder geval op op z'n minst een knipoog naar FPS'sen. En ik blijf roepen dat Mario en Gordon eigenlijk halfbroers zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:52
XyritZz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:08:
Ik zie er wel wat invloeden in terug van Half Life, maar dan inderdaad zoals hierboven genoemd is meer in de stijl van het vertellen van het verhaal.

Mocht er ooit een echte Half Life verfilming komen dan hoop ik wel dat ze het op een manier als Cloverfield doen, niet gebruik maken van de naamsbekendheid van Half Life, en gewoon een vermakelijke film neerzetten.
precies, kwa content is er niet zoveel te vergelijken maar de manier waarop lijkt wel, spreekt me ook heel erg aan, halflife vind ik de vetste game en cloverfield vind ik de vetste film die ik in lange tijd heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dtech schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:03:
De film lijkt in ieder geval beïnvloed te zijn door videogames. HUD
Alsof het term HUD uit de gamesindustrie afkomstig is 8)7. Dit nog even compleet naast het feit dat Hud een gewone Amerikaanse jongensnaam is.
het first person perspectief (dat heel erg lijkt op bijvoorbeeld Half Life en Fear)
En Blair Witch Project. Ook geen game.
Volledig lineair en real-time verteld (met af en toe kleine sprongetjes)
Zoveel films die dat aanhouden.
Het thema natuurlijk.
Ik durf te wedden dat er meer films en boeken zijn met een dergelijk thema dan games.

Maw, je zoekt naar overeenkomsten en concludeert vervolgens dat het een afgeleid is van het ander, terwijl die overeenkomsten helemaal niet uniek zijn voor games.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2008 21:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik moest eerder denken aan een Zerg rush :P

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Pagina: 1