Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video speelt traag in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Ghariq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
Ik heb een verse windows Vista install op het volgende systeem:
ASUS P5W DH Deluxe
4 x 1GB Supertalent geheugenmodules RAM DDR2
WD Raptor 73GB: 2 partities waarvan er op de eerste windows vista geinstalleerd is
2 x Western Digital Caviar RE WD3200YS in RAID0 configuratie: hierop is mijn videos folder
Club 3D Radeon X1600XT grafische kaart met 512 MB geheugen
Intel C2D E6600 CPU

Maar nu heb ik eigenlijk het volgende probleem:
Bij het afspelen van video's vanaf mijn videos folder krijg ik om de 5 a 10 minuten vertraging van mijn video waarna hij de vertraagde stukje later eventjes snel gaat afspelen en dus snel inhaalt. Het lijkt alsof de player moet wachten tot hij zijn buffer weer vol kan maken of dat hij tijd nodig heeft om de hdd weer op te starten. Net als bij een CD speler dat als je lang de CD in de drive niet gebruikt hij stil gaat zitten en als je weer de CD inhoud wil lezen dat je dan even moet wachten tot de CD weer begint te spinnen. Hier heb ik ook last van als ik een video vanaf mijn raptor afspeel maar het is veel minder erg dan vanaf RAID0 hdd.
Dat heb ik met elke media speler, dus zowel met Media player classic als met windows media player.
Ik heb trouwens K-Lite mega codec pack geinstalleerd.
Het is heel erg irritant en ik heb alles geprobeerd om het op te lossen zonder succes. Op internet heb ik ook tevergeefs naar een oplossing gezocht. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Ghariq op 18-05-2008 15:38 . Reden: Extra info ]

Verwijderd

controleer je hdd eens op bad sectors. zijn alle drivers goed?

Verwijderd

Combi van probleem met cd/dvd drive en hd? .... drivers van mobo updaten?