Toon posts:

Netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil een draadloos netwerk aanleggen in mijn nogal grote huis. Het aansluitpunt ligt circa 100 meter van mijn kamer af en moet door 5 muren heen. Iemand een voorstel wat het best werkt? mag ook eigenlijk niet al te dure oplossing zijn ivm student zijn etc. :$
:$
Groet

Bart

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

100m en 5 muren? Dat is behoorlijk kansloos, zeker met goedkope apparatuur. Maar wat heb je zelf al gezocht? Dit soort onderwerpen zijn al vaker op het forum behandeld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21

Haan

dotnetter

-Koop een kabel van 100 meter.
-Boor 5 gaten (iedere muur 1)
-Trek de kabel van begin- naar eindpunt
-Knijp RJ-45 stekkers aan beide eindpunten
-klaar

Eventueel halverwege een switch als het signaal niet helemaal goed is

|:( niet gezien dat het om draadloos gaat, dat gaat inderdaad never nooit lukken, of je moet het via buitenantennes doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 18-05-2008 15:24 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Haan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:23:
-Koop een kabel van 100 meter.
-Boor 5 gaten (iedere muur 1)
Mijn idee!

Offtopic: wat voor "huis" is het? Want 100 meter en 5 kamers geeft kamers van 20 meter lang/breed, en dan denk ik niet aan een huis maar eerder aan een loods...

• Haan
  • Laatst online: 16:21

Haan

dotnetter

Ik neem eigenlijk aan dat de TS een signaal van een paar huizen verderop wil oppikken ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:08

Onbekend

...

Er bestaan richtantennes die het uitgezonden vermogen bundelen en sterker naar 1 kant toe zenden.
Maar 100 meter en 5 muren lijkt mij voor een draadloosnetwerk lastig. Sommige mensen hebben al een instabiele verbinding als ze al 10 meter van de zender af zitten. Met 100 meter zal het nog lastiger worden.

De beste manier is gewoon een netwerkkabel van 100 meter. Je netwerkverbinding is dan wel altijd stabiel.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bundelen en sterker uitzenden in 1 richting doet een richtantenne per definitie ja :P.

Wat voor muren zijn het? Veel staal enzo erin?

Ik zou voor een buitenantenne gaan (die je uit het raam hangt), of idd gewoon een kabel.

Anders mischien: homeplug oid?

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt ook met (meerdere) wireless repeaters gaan werken, maar met een kabel heb je altijd een verbinding die het goed doet.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Pagina: 1